Once you go ....

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker

di 1 september 2020, 22:42

Marco79 schreef:
di 1 september 2020, 22:39
PaneVino schreef:
ma 31 augustus 2020, 22:04

Met een voor mij geschiktere tuning zou de demper nog beter tot zijn recht komen.... maar hij rijdt nu al absoluut niet verkeerd. Ik betrap mezelf erop dat ik de demper het liefst Open rij .... In de Trail stand vind ik de achterkant al snel wat hard aanvoelen. Maar de hoge druk en bijna dichtgeknepen rebound zullen daar ook wel hun aandeel in hebben.

Ik heb ondertussen een tweetal 'demper-bedrijven' gecontacteerd. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar moet eerst nog een bedrijf uitkiezen en dan moet die demper 7-10 dagen 'weg van huis' :(
https://www.bikesuspension.nl/
Heb ik goeie ervaringen mee.
Dat is 1 van 2 :P
2020 Trek Fuel EX 9.9 XTR
2019 Trek 920
2015 Kona Wo (even offline met defecte achternaaf)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Dartmoor Hornet `18; KTM 1964 LTD 650B (sold); Canyon Spectral (Sold); Cube Reaction (Retired)

wo 2 september 2020, 08:29

Oke, maar ook zij hebben langer dan die 3 dagen nodig? Misschien kun je een goedkope demper kopen en die erin hangen. Kun je iig blijven fietsen, ook wanneer je demper voor onderhoud weg is.
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker

zo 13 september 2020, 21:31

Afgelopen week de Fuel eens goed lang uitgelaten. De parcours van Lochem+Vorden gereden, 70km in het Teutoburgerwald, 85km over alle Parkstad routes en nog een rit van 63km naar de St Pietersberg voor het parcours daar.

Conclusies:
- een zeer comfortabele kilometer- en hoogtemetervreter
- de Barzo's zijn top, maar zoals al iemand eerder eens opmerkte, 1 of 2 psi verschil maakt veel uit
- de XTR cassette kraakt .... Na veel dingen geprobeerd een paar druppel dunne olie op de verbindingspunten van de cassette gedaan et voilà: irritante creaks weg
- de combinatie headset/spacers/stuurpen heeft een kraak/tik. Als je de boel loshaalt en vastmaakt is het tijdelijk weg. Geprobeerd met totaal schoon in elkaar zetten en met wat wax er op.... Laatste leek beter. Bij thuiskomt de boel los gehaald, schoon gemaakt, dunnetjes ingevet en weer in elkaar gezet. Ben benieuwd.
- mijn achterwiel ..... heeft in Duitsland een spaakbreuk gehad, welke een dag later gemaakt kon worden en daarna in Limburg weer een spaakbreuk.... welke ook gemaakt kon worden. Hier moet ik mee terug naar Trek vrees ik

En omdat het een SYS is natuurlijk een plaatje (van voor de spaarbreuken ;) ) :P
Afbeelding
2020 Trek Fuel EX 9.9 XTR
2019 Trek 920
2015 Kona Wo (even offline met defecte achternaaf)
Plaats reactie