Once you go ....

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Vraag ik me wel af waar je 'm proefgereden hebt. :) Dat was in mijn geval niet mogelijk dus maar op de gok een los frame besteld.

Met, in mijn geval, de DVO Diamond/Topaz-combi echt een lekker gooi en smijtfietsje voor NL baantjes :) (Barzo/Mezcal)

Top fiets! (komende van een SC Hightower 1)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

MacReal schreef: vr 21 augustus 2020, 07:12 Blijft toch een dik ding om te zien. Stiekem met grovere banden net wat mooier, maar snap het gezien je inzetbereik wel.
Je weet wat en waar ik het meeste rij. Dan zijn die 1.1kg wegende Minion DHR's echt effe teveel van het goede :lol:

Ze zijn te koop trouwens. :winkie:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

floris500 schreef: vr 21 augustus 2020, 08:06 :-q Erg mooie bike, ik vind de kleurstelling echt heel netjes met een mooie kleur rood. De andere Trek is ook een gaaf apparaat overigens!
Die 920 is echt de meest veelduidige fiets die ik OOIT gehad heb. Ik heb het stuur vervangen door een Ritchey VentureMax en een kortere stuurpen erop gezet. Andere bandjes en wat gekleurde dingetjes.... Op de weg, op bospaden, gravel, strand, MTB parcours hier in de buurt. Het gaat allemaal fantastisch.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

RuudRuud schreef: vr 21 augustus 2020, 09:31 Vraag ik me wel af waar je 'm proefgereden hebt. :) Dat was in mijn geval niet mogelijk dus maar op de gok een los frame besteld.

Met, in mijn geval, de DVO Diamond/Topaz-combi echt een lekker gooi en smijtfietsje voor NL baantjes :) (Barzo/Mezcal)

Top fiets! (komende van een SC Hightower 1)
Op de testdag van de Noordbikers, maar ook de Trek testdag in Harderwijk heb ik de fiets getest.

Wordt een mooie opbouw zo te lezen. Ik ben nu al erg benieuwd naar je SYS :winkie:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Hoe bevalt de Barzo voorop trouwens?
HMB misschien nog te droog om ze echt aan de tand te voelen?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Erg mooie fiets om te zien :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

PaneVino schreef: vr 21 augustus 2020, 09:32
MacReal schreef: vr 21 augustus 2020, 07:12 Blijft toch een dik ding om te zien. Stiekem met grovere banden net wat mooier, maar snap het gezien je inzetbereik wel.
Je weet wat en waar ik het meeste rij. Dan zijn die 1.1kg wegende Minion DHR's echt effe teveel van het goede :lol:

Ze zijn te koop trouwens. :winkie:
Daarom zeg ik, ik snap het wel :lol:

Hier ga je in ieder geval wel veel plezier van hebben! :-q :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

erwin.burgers schreef: vr 21 augustus 2020, 09:45 Hoe bevalt de Barzo voorop trouwens?
HMB misschien nog te droog om ze echt aan de tand te voelen?
Ik voelde een klein beetje glijden heel af en toe. Maar dat schrijf ik eerder toe aan de iets te hoge/lichte voorkant dan aan de band. Ik was, zo de eerste rit, best blij met de Barzo's. Het is geen heel agressieve band, maar als ik hem in een vlakke bocht er in drukte dan bleef ie aan de grond zitten. Prima dus.

Het is inderdaad nog droog. Maar mijn ervaring is dat het dan juist glad is. De harde onderlaag met een dun laagje fijn gemalen zand maakt het snel glad.

De andere gladheid is natuurlijk de nattere kleigrond... Maar het profiel van de Barzo vind ik heel erg overeen komen met de Conti Crossking. En die doet het in het nattere HMB ook uitstekend. Dus ik ben vooraf positief gestemd hoe het zal gaan, maar time will tell :wink:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

PaneVino schreef: vr 21 augustus 2020, 09:34
floris500 schreef: vr 21 augustus 2020, 08:06 :-q Erg mooie bike, ik vind de kleurstelling echt heel netjes met een mooie kleur rood. De andere Trek is ook een gaaf apparaat overigens!
Die 920 is echt de meest veelduidige fiets die ik OOIT gehad heb. Ik heb het stuur vervangen door een Ritchey VentureMax en een kortere stuurpen erop gezet. Andere bandjes en wat gekleurde dingetjes.... Op de weg, op bospaden, gravel, strand, MTB parcours hier in de buurt. Het gaat allemaal fantastisch.
Venturemax is ook nog eens een fijn stuur :-q Maar kan het me voorstellen ja, echt een do-it-all bike.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi ding. :-q
"This species has amused itself to death"
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

erg mooi :-q

Veel plezier ermee!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

PaneVino schreef: vr 21 augustus 2020, 10:15
erwin.burgers schreef: vr 21 augustus 2020, 09:45 Hoe bevalt de Barzo voorop trouwens?
HMB misschien nog te droog om ze echt aan de tand te voelen?
Ik voelde een klein beetje glijden heel af en toe.:
Ik vind de Barzo gevoeliger voor 0.1 bar meer of minder er in. Tikje lucht er uit doet de Barzo goed.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Jurriaan schreef: vr 21 augustus 2020, 23:50
PaneVino schreef: vr 21 augustus 2020, 10:15

Ik voelde een klein beetje glijden heel af en toe.:
Ik vind de Barzo gevoeliger voor 0.1 bar meer of minder er in. Tikje lucht er uit doet de Barzo goed.
Ga ik onthouden! Thanks!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Vandaag de vork ingekort van 150mm naar de originele 140mm. Gelijk de oranje stickers eraf gehaald.

Afbeelding

De Barzo's, op aangeven van een forumlid, iets harder gezet, de DPX2 iets harder opgepompt (300psi) nu en de sag opgemeten: 14mm.

Tijd voor een testrit..... Het Haarlemermeersebos was natter dus iets gladder. Maar wat gebeurde, de voorkant bleef beter aan de grond en gleed minder weg. Jippie! Precies wat ik wilde bereiken met het inkorten naar 140mm.

De DPX2 raak ik ook steeds beter mee vertrouwd. Ik heb wel veel druk en veel compressie ingesteld, maar het rijden is echt prettig. De huidige tuning is 'light':
2021, FLOAT DPX2, F-S, K, 3pos-Adj, Evol LV, FOX, AM, 210, 55, 0.4 Spacer, CLA004, LRM0001, Rezi A2 L+ M+, Orange Logo
Ik denk erover hem te laten tunen met meer compressie en rebound demping om nog meer bij mijn rijden te passen....

In ieder geval gaat de oranje decal er nog af en komen er zwart-antraciet decals op.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kijk er wordt iemand steeds gelukkiger met zijn mtb 🤘🏻Veel beter zonder die sticker. Kan ook zo van de demper af. En zonder decals geeft andere onderdelen visueel meer aandacht.

Tunen, dan is Mario you’re man.
Plaats reactie