UMF Hardy Steel Pumptrack bike is echt klaar! p4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Op 1 of andere manier heb ik totaal gemist dat bij ons in het dorp ( met ongeveer 1200 inwoners...) Een velosolutions pumptrack is gebouwd. Nu heb ik alleen een trail bike die op een pumptrack niks te zoeken heeft. Dus op zoek naar wat meer geschikte fiets, eerst gedacht om een complete te kopen, maar zelf bouwen is toch echt leuker.

Dus op marktplaats een leuk frame voor weinig gescoord wat als basis gaat dienen. Het wordt een wat langer lopend projectje ivm een ongeluk waarbij ik een hersenkneuzing heb opgelopen, ik mag voorlopig niet fietsen...

Het gaat om een UMF Hardy steel frame:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er ook al een vork bij, die ik nu nog niet in mijn bezit heb, ik ga hopelijk mijn eigen wielen hiervoor proberen te bouwen, maar dat gaat ook nog even duren.
Laatst gewijzigd door xRemcox op za 7 november 2020, 18:34, 4 keer totaal gewijzigd.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ah, dat is de pumptrack bij landall? Die staat ook nog op mijn lijstje! Gaaf frame, wordt vast een snel ding!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nou ja zeg, een dorp van 1200 inwoners heeft eerder een pumptrack dan ons stadsie met 400k inwoners :o (scheelt mij weer qua tijd in op bouwen van een dergelijke fiets).

Gaaf project, ga ik volgen.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Leuk project, ga ik volgen. Ben zelf ook net met eenzelfde projectje pumptrack bike begonnen, moet nog een sys maken.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Zag dat frame al voorbij komen op MP. Gaat een leuk fietsje worden denk ik. Ik ga het zeker even volgen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Is inderdaad bij Puur Exloo, ongeveer 3 km bij m'n huis vandaan.

@jurriaan bizar hoor, hij ligt er schijnbaar al sinds de lente, maar kwam er bij toeval achter...

@klitse, komt inderdaad van marktplaats, helemaal nieuw, het is een frame uit 2012, maar de geo van dit soort fietsen is door de jaren heen niet zo extreem veranderd.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ja qua geo boeit dat niet veel. Ik heb een dirtjumper met een specialized frame uit 2009. Ook die doet het uitstekend en ik heb nog nooit zoveel complimenten gekregen voor een fiets. Dus of iedereen houdt van ouwe(re) frames, of het is bij dirtjumpers gewoon minder goed te zien.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Tussen neus en lippen “ongeluk... hersenkneuzing”... dat moet een beste dreun zijn geweest. Met de fiets of elders? Iig beterschap!

En ben benieuwd wat je er van gaat bouwen.
“Old, not obsolete”
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Marco79 schreef: di 25 augustus 2020, 19:31 Tussen neus en lippen “ongeluk... hersenkneuzing”... dat moet een beste dreun zijn geweest. Met de fiets of elders? Iig beterschap!

En ben benieuwd wat je er van gaat bouwen.
Met de fiets in Nederland(Zuidlaren), gewoon xc paadje, dikke pech gehad, 3 dagen in het ziekenhuis, morgen exact 4 weken geleden. Mag eerlijk gezegd blij zijn dat ik weer zicht heb op fietsen... Had veel anders af kunnen lopen.
⛧⛧⛧
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

xRemcox schreef: di 25 augustus 2020, 19:35 Met de fiets in Nederland(Zuidlaren), gewoon xc paadje, dikke pech gehad, 3 dagen in het ziekenhuis, morgen exact 4 weken geleden. Mag eerlijk gezegd blij zijn dat ik weer zicht heb op fietsen... Had veel anders af kunnen lopen.
Gelukkig nog redelijk goed afgelopen! Beterschap de komende tijd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Bij het frame heb ik ook meteen een setje cranks gekocht:

Afbeelding

Zijn simpele 3 piece bmx cranks met 19mm as.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Beterschap met het herstellen van je val. Doe je allemaal van die "gevaarlijke" ritjes in Duitsland en dan gebeurt je zoiets op een de route van Zuidlaren. :o

Fietsje ziet er mooi uit. En simpele maar wel stevige cranks.
:-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Bombproof die BMX cranks. En staat prima op een DJ. Ben benieuwd of het je lukt om binnen budget te blijven.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik verwacht het wel, heb nu iets meer dan €175 uitgegeven voor frame, vork, stuurpen, crank,zadelpen/zadel. De wielen ga ik zelf maken, dus daar kan ik aanzienlijk op besparen. Ik heb nog grips en pedalen liggen, dus dat scheelt ook weer wat.
⛧⛧⛧
Plaats reactie