OnOne Inbred 29.....Emtb cruiser pg4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Toen de koper van mijn Surly Krampus na onze deal gelijk zijn oude oranje OnOne Inbred 29er op het forum te koop zette voor een zacht prijsje, was ik gelijk verkocht.

Ik had in mijn "sanering" van de fietsstal zowel mijn oude Mango Point AR als de zgan Pinnacle Arkose gravelbike in no-time verkocht. Beide fietsen die ik ook gebruikte om relaxed wat rond te toeren. De titanium OnOne Pickenflick is net wat sportiever kwa zitpositie.....en niet echt een fiets die je ff in de stad parkeert om een terrasje te pakken.
Mijn oude zwarte Karate Monkey staat met fietstassen , (klein-) kinderzitje, stuurverlenger en spatborden klaar voor boodschappen en kleine rondjes , maar weegt intussen een ton en ik zie me daar niet in Zuid Limburg of Ardennen een leuk rondje mee rijden.

Ik was dus al een beetje aan het rondneuzen naar een comfortabele toer fiets waarmee ik ook uit de voeten kan op vakantie als we samen (zij met E-bike, ik zonder) eens wat tochtjes maken. Ik had intussen mijn "parts bin" weer eens wat uitgezocht en eigenlijk was alleen nog een los framesetje nodig om iets op te bouwen................en wat is er nou mis aan een oranje Inbred met Salsa voorvork??   
Voor mij een "klassieker" van een leuk merk........en een oude bekende!

Ik heb ooit een nieuw large "Teal" Inbred frame gekocht met Salsa vork naast mijn oude medium Karate Monkey. Tijd mee gereden, ondermeer met 100mm Reba en later opgevolgd door mijn Ragley Big Wig met 120mm Manitou.
Linkje https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... 4&t=100756
Zowel de oude Karate Monkey als de Ragley heb ik nog steeds......maar de Inbred is na verloop van tijd weet verkocht als frameset.

Toen ik deze te koop zag, waren we er snel uit. Ongezien gekocht en een leuke onderinge inruil deal gemaakt met de koper van mijn Krampus inclusief wat uitruil van onderdelen.......en afgelopen dinsdag stond hij dan in mijn schuur en ging de Krampus naar zijn enthousiaste nieuwe baas.

Na een ochtendje demonteren en poetsen kwam er nog een verrassend net frame onderuit. Ik ben er helemaal blij mee in ieder geval.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op zo 23 oktober 2022, 12:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Een "Inteelt" is altijd goed. Mooie kleur ook. :-q
Ooit eens een 26"-er opgebouwd voor de zoon van mijn maat, jochie fietst er nog op.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Leuk. :-q
Dit is een frame vd laatste serie ?
Geen hor. dropouts, dus geen singlespeed.
Nou ja, daar wordt je toch te oud voor :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Laatste serie vlgs mij, ik dacht uit 2016 (?) Gelijk aan mijn teal versie uit 2013.
Geen singlespeed inderdaad.......ben stokoud intussen :-{ ........maar met mijn Karate Monkey rijd ik nog steeds singlespeed rondjes Dorst eo hoor :winkie: ( maar daar heb je ook helemaal geen versnellingen nodig ) .
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn Inbred rijdt inmiddels ook als 1x10...
:roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 27 augustus 2020, 09:22 Mijn Inbred rijdt inmiddels ook als 1x10.
Kan me dat in jouw omgeving wel voorstellen :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MonkeyRider schreef: do 27 augustus 2020, 09:23
ThaSingleTrackMastah schreef: do 27 augustus 2020, 09:22 Mijn Inbred rijdt inmiddels ook als 1x10.
Kan me dat in jouw omgeving wel voorstellen :D
Heeft ook met leeftijd te maken, vrees ik.
Dit was 11 jaar geleden (andere Inbred ook)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel goed, gelijk dat empty nest syndroom bestrijden met een nieuwe fiets :-q
Nooit behoefte aan een fully?
Zit best vaak overlap in de verschillende fietsen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hoewel, 4 jaar geleden lukte het ook nog wel :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: do 27 augustus 2020, 09:35 Heel goed, gelijk dat empty nest syndroom bestrijden met een nieuwe fiets :-q
Nooit behoefte aan een fully?
Zit best vaak overlap in de verschillende fietsen.
Ik kan niet namens Monkey spreken, maar de behoeft aan een FS verdwijnt bij mij altijd heel snel als ik terugdenk aan m'n fullys.
7 dempers, 5 frames en 3 achterbruggen. Uiteraard altijd op het meest ongelegen moment.
Zo heb ik vlak voor een Alpen vakantie de versnellingen van mn Santa op de inglespeed moeten zetten, anders had ik thuis kunnen blijven.
Nu is star door de Alpen ook geen feestje, maar 10x beter dan thuis op (alweer) een nieuwe achterbrug zitten wachten.
Enig defect met een HT tot nu toe was een scheurtje in het carbon, dat is netjes geplakt. :-q
De huidige FS zullen vast beter zijn (?) maar ik ben nu eenmaal aan de HT gewend :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie vork trouwens, die Salsa 100x15 :-q
Ik heb speciaal voor de Inbred nog 1 wiel met QR.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: do 27 augustus 2020, 09:35 Heel goed, gelijk dat empty nest syndroom bestrijden met een nieuwe fiets :-q
Nooit behoefte aan een fully?
Zit best vaak overlap in de verschillende fietsen.
Ik heb ooit met een Salsa Spearfish gereden, ondermeer een zware tocht in de Pyreneeen. 80-100mm XC fiets uit 2013. Mooue fiets maar ik vond het niet zo lekker rijden, leek ook vrij slap achter. Rechtuit over ruwe ondergrond fijn, maar ik miste gevoel van controle als het technischer werd. 10x beter als mijn oude Cannondale "wipkip" of Marin FS uit de 90er jaren, maar toch niet zo mijn ding.
viewtopic.php?f=14&t=104108.

Ik ben ook niet van het snelle dalen in het buitenland. Niet genoeg routine/techniek en ik mis nu ook echt reactie-vermogen >60jr.
Rustig met een hardtail naar beneden lukt me beter, maar ik ben intussen zo vaak onderuit gegaan dat ik dat een beetje voor gezien houdt.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ga rustig met een fully naar beneden, dat gaat nog beter! :wink:

Maar ik ben benieuwd wat je er voor "boodschappenfietsje" van gaat maken. De basis is iig goed.
Een frame opbouwen is altijd leuk vind ik, of het nu een blits nieuw kader is of een oudje maakt niet uit. Beetje sleutelen en dan staat er ineens een fiets! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zoiets wordt het dus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is in ieder geval een "parts bin" fietsje worden met zo veel mogelijk OnOne spul erop dat ik nog had liggen.

Voorlopig:
Een oude Fulcrum Red Power wielset die nog steeds verrassend goed is, maar met 19mm inw "verouderd" ( heeft vlgs mij ook nog in de Salsa Spearfish en Teal Inbred gezeten)
Conti Raceking 2.2" vouwversie banden, nog over van het pre-tubeless tijdperk (ik heb ook nog Xkings liggen in vouwversie)
Avid 160mm schijven icm Avid BB7 remmen en remgrepen ( oud, maar werkt altijd)
Deore triple crankset met OnOne bashring, stalen 34t singlespeed blad en "jumpstop" (van de Krampus, onverwoestbaar)
Apex 11sp flatbar shifter ( over van idioot plan om mijn Pickenflick met flatbar te gaan rijden)
Rival achterderrie, op de foto de 1x versie, maar dat wordt de normale long-cage Rival 22 versie icm roadlink (over van 2x naar 1x ombouw Pickenflick)
XT 11-42 cassette (ook van Pickenflick, want daar ligt nu een 11-46 XT op)
Verder een zwarte Cube zadelpen ( over van mijn racer) en OnOne bignose zadel (heerlijk zadel, destijds 3 van besteld ) .
Stuur is een KNCN Rampant 72cm 50mm rizer (poging om mijn krampus wat hoger te krijgen voor) met wrsch een Ritchey stelpen (vreselijke dingen, maar wel handig om van supertoer naar klim-modus te gaan op vakantie.)
Zwart leren handgrepen, omdat die lekker zitten zonder handschoenen.

Uitgaven tot nu toe 0.0€ (buiten aanschaf oude Inbred) ......maar er is nog wel een nieuwe ketting onderweg :oops:

Toch ff gewogen: 12.8 kg maatje L zoals hij er nu bij staat.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Rival 22 long-cage derrie plus roadlink. Werkt bij 11--42 cassette

Afbeelding


Stalen blad tussen bashring en jumpstop. Pre-narrow-wide oplossing die nog steeds werkt en lang meegaat.

Afbeelding


Stalen Salsa vork met 15mm steekas (ik wist niet eens dat ie bestond) en simpele Avid BB7 mechanische schijfremmen. Remt goed genoeg voor het gebruik.

Afbeelding
Plaats reactie