Scarp & Mega

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

Op aanraden dan hier ook maar even beide bikes showen.

Scarp Master 2019 since 05-2019
Mega 275 Comp 2019 since 08-2020

Afbeelding
Afbeelding

De Scarp is naar wens voor de dagelijkse XC rondes.

Sinds vorige week eigenaar van de Mega, deze kan nog wat updates gaan verwachten.
Voor nu eerst “vriendjes” worden.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Leuk setje aan bikes, afmontage heeft ook niets te klagen zover ik kan zien..
De banden op de ktm vind ik gaaf, die van de mega vind ik zelf echt minder mooi. Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig!

En als gezegd een mooi duo. Valt het nog iemand meer op dat twee toch zulke verschillende Bikes qua toepassing naast elkaar vooral veel overeenkomsten hebben?

En de foto’ss mogen er ook zijn :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

mauke schreef: di 1 september 2020, 23:11 Leuk setje aan bikes, afmontage heeft ook niets te klagen zover ik kan zien..
De banden op de ktm vind ik gaaf, die van de mega vind ik zelf echt minder mooi. Gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak!
Thanks,
Scarp XO1 + XT De huidige wielset is echt heerlijk! (Bikewheels carbon + I9 Hydra)
Mega XX1 1x11 + guide RSC.
Op mijn vorige ktm vondt ik de skinwalls eerlijk gezegd nog beter staan.
De Onza’s zijn ook niet voor mij gemaakt. Gelukkig is het “scherpe” eraf en worden deze binnenkort vervangen.
Laatst gewijzigd door GvanDijk op wo 2 september 2020, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

Heckler40 schreef: di 1 september 2020, 23:43 Goed bezig!

En als gezegd een mooi duo. Valt het nog iemand meer op dat twee toch zulke verschillende Bikes qua toepassing naast elkaar vooral veel overeenkomsten hebben?

En de foto’ss mogen er ook zijn :-q

Enjoy!!
Gaat helemaal goed komen!
Klopt zo op het oog lijken ze toch veel overeenkomsten te hebben. Als je op de details gaat letten Is dit natuurlijk niet zo. Laat staan als je met beide een rondje fietst.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nogaals echt mooie bikes, allebei

SYS niet per se de plek voor overpeinzingen maar het contrast met details is vaak erg uitvergroot, hier en op de grotere community sites. In het Cross Country forumdeel is een topic over de "XC-DC" Down Country bike test op Pinkbike. Daar hebben we nu 18 pagina's over de verschillen tussen 9 bikes die allemaal binnen 20mm veerweg van elkaar zitten en soortgelijke intenties van de makers hebben.

En dan staan hier twee mooie bikes naast elkaar die duidelijk andere intenties en veerweg hebben. Maar dan.
Als je een redelijk sportief persoon zonder mountainbike ervaring deze bikes laat zien wat zou hij dan denken?

Ik heb zelf ook zo'n duo, een 120/100mm Project 12 en een 160/140mm Intense. En ja de P12 is sneller dan de Intense die meegaat naar Saalbach. Maar de Intense is ook wel eens mee op de vlakke rondjes om Assen. En met afstellen van de vering en dempers en licht lopend rubber eronder sta ik er versteld van hoe goed die dat doet.

Alles is relatief, en wie plezier heeft op zijn bike is een winnaar :bier:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi stel en lekker als je af kan wisselen.
"This species has amused itself to death"
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

kan niet meer schreef: vr 4 september 2020, 21:56 Mooi stel en lekker als je af kan wisselen.
Thanks, zeker waar. Al gaat die Nukeproof wel echt gebruikt worden voor bikeparks en de betere “Enduro” dagen.
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

Heckler40 schreef: wo 2 september 2020, 14:59 Nogaals echt mooie bikes, allebei

SYS niet per se de plek voor overpeinzingen maar het contrast met details is vaak erg uitvergroot, hier en op de grotere community sites. In het Cross Country forumdeel is een topic over de "XC-DC" Down Country bike test op Pinkbike. Daar hebben we nu 18 pagina's over de verschillen tussen 9 bikes die allemaal binnen 20mm veerweg van elkaar zitten en soortgelijke intenties van de makers hebben.

En dan staan hier twee mooie bikes naast elkaar die duidelijk andere intenties en veerweg hebben. Maar dan.
Als je een redelijk sportief persoon zonder mountainbike ervaring deze bikes laat zien wat zou hij dan denken?

Ik heb zelf ook zo'n duo, een 120/100mm Project 12 en een 160/140mm Intense. En ja de P12 is sneller dan de Intense die meegaat naar Saalbach. Maar de Intense is ook wel eens mee op de vlakke rondjes om Assen. En met afstellen van de vering en dempers en licht lopend rubber eronder sta ik er versteld van hoe goed die dat doet.

Alles is relatief, en wie plezier heeft op zijn bike is een winnaar :bier:

Enjoy!!
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Deze had ik even gemist maarruh..mooi koppel zo. Die pakken met z`n 2en een heel groot inzetgebied 8)

Normaal vind ik die witte porcs spuuglelijk maar bij het grijze van de NP staat het best goed :-q
GvanDijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 20 augustus 2020, 21:58

TenZNL schreef: za 5 september 2020, 21:25 Deze had ik even gemist maarruh..mooi koppel zo. Die pakken met z`n 2en een heel groot inzetgebied 8)

Normaal vind ik die witte porcs spuuglelijk maar bij het grijze van de NP staat het best goed :-q
Thanks!

De witte porcs zijn in de hoek van de schuur belandt, het scherpe was er al wel van af. Setje zwarte Minions heeft hem toch een stuk “volwassener” gemaakt.
Plaats reactie