Transition Sentinel DIY parts Pagina 14

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Klitse schreef: wo 13 januari 2021, 21:01 Ik zou serieus niet eens durven fietsen met die cranks. Gaat heel mooi staan bij de rest van de fiets denk ik. :-q
Ze kunnen een stuk meer hebben dan carbon cranks, ze krassen alleen dus ik zeg, send it, ik heb net mijn 2de set binnen

Ze zijn ook makkelijk weer op te poetsen
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Even mijn Titanium parts bij elkaar gezet :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Christiaan schreef: vr 15 januari 2021, 15:56
Jurriaan schreef: wo 13 januari 2021, 23:24 Zie je wel, die GX cranks waren een geintje :lol:

Zal die ZEB ook een geintje zijn....laten we het hopen :bier:
Wat is er mis met een ZEB Ultimate?
Pffft wat zijn jullie serieus. Ik zie minder gangbare onderdelen langs komen in de speclist, cranks al ingeruild :-q en vul vrijblijvend een andere vork in.
Wat er mis is met de ZEB, weinig schat ik in, RS is in de basis goed af te stellen.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Jurriaan schreef: za 16 januari 2021, 13:06
Christiaan schreef: vr 15 januari 2021, 15:56
Wat is er mis met een ZEB Ultimate?
Pffft wat zijn jullie serieus. Ik zie minder gangbare onderdelen langs komen in de speclist, cranks al ingeruild :-q en vul vrijblijvend een andere vork in.
Wat er mis is met de ZEB, weinig schat ik in, RS is in de basis goed af te stellen.
Voornaamste is dat Rock Shox meestal in veel winkels te krijgen is naast dat ze vaak in de basis minder complex zijn qua af te stellen.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Echt mooi spul allemaal, goede keuzes :-q en ik bewonder je geduld..... Wanneer ga je opbouwen?????? Ik zou het niet zo lang volhouden :winkie:
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Door deze pandemie duurt alles qua leveringen langer dan normaal,soms moet je maanden wachten voor maar 1 onderdeel. Ieder geval thnx ik probeer steeds het beste uit mezelf te halen om de best mogelijke afmontage samen te stellen zolang mijn portemonnee het toelaat.

Ik hoop dat ik aankomend weekend kan beginnen alleen het hangt af wanneer de laatste parts deze week binnen komen.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Respect voor je geduld. Als ik niet kan fietsen na een aankoop van een frame binnen 2 weken heb ik hem alweer verkocht.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: ma 18 januari 2021, 20:14 Respect voor je geduld. Als ik niet kan fietsen na een aankoop van een frame binnen 2 weken heb ik hem alweer verkocht.
Dat meen je niet? :o


Twee weken?



Twee dagen. :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

True.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Het moment is aangekomen de laatste parts zijn binnen gekomen, dit weekend kan het opbouwen van de bike beginnen :-D .

One Up Dropper V2 150mm & Hope L mount adapter voor op de ZEB voor 220mm schijf.
Afbeelding

Setje custom CNC gefreesd remhevels voor mijn Formula Cura's :bier:
Afbeelding
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Die remhendels, gaaf waar heb je die vandaan?
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Jurriaan schreef: do 21 januari 2021, 20:50 Die remhendels, gaaf waar heb je die vandaan?
Op Pinkbike zit een shop die ze maakt uit Italië.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi die handles! Moet je wel wat harder knijpen :)
Benieuwd naaar het eindresultaat, is echt een mooie stapel onderdelen :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Trekrules schreef: do 21 januari 2021, 23:29
Jurriaan schreef: do 21 januari 2021, 20:50 Die remhendels, gaaf waar heb je die vandaan?
Op Pinkbike zit een shop die ze maakt uit Italië.
De reden om naar Cura's over te stappen wat mij betreft. Remmen die dingen een beetje?
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Jurriaan schreef: vr 22 januari 2021, 22:42
Trekrules schreef: do 21 januari 2021, 23:29

Op Pinkbike zit een shop die ze maakt uit Italië.
De reden om naar Cura's over te stappen wat mij betreft. Remmen die dingen een beetje?
Ze zullen ongetwijfeld enorm hard remmen met die vier 18mm zuigers in de klauw waar geen Hope rem bijv tegen op kan, ieder geval de Tech 3 X2,E4 & V4(incl vented) die ik had miste enorm veel remkracht. Zelfs de Cura 2 is krachtiger dan welke Hope Tech 3 rem dan ook in testen & de Cura 4 zal nog krachtiger zijn dan hun 2 zuiger broertje.

Binnenkort eerste test rit maken maar ik heb wel alle vertrouwen dat deze remmen aan al mijn wensen voldoet.
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Plaats reactie