Independent fabrication ti 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Sweet mother of Jeezus...

Fraai stukje handwerk heb je daar makker.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Dit is zo'n fiets die je in het echt moet zien, wrs nog veel mooier dan op de foto's
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Thnx heren. Ik zal binnenkort even wat foto’s maken van de lasnaden. Heb een aantal ti bikes gehad maar deze lasnaden zijn subliem.

Moots zadelpen binnen met dank aan Heckler40.
King ti cage is ook onderweg. Druk bezig met het zoeken naar een zadel, ga binnenkort een aantal van fizik proberen.

Oh en foto’s komen er ook aan.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Even een update. Inmiddels eea aan veranderd.

Zadel is nog niet definitief. Deze had ik nog liggen. Inmiddels de retro titec ti stuurpen vervangen voor een Moots ti stuurpen. Ben nog zoekende naar een kortere, ongeveer 100/90mm van Moots.

Voorste schijfrem adapter is te groot. Deze zat bij de hope remmen. Nieuwe adapter is onderweg, evenals de ti m5 boutjes voor de schijven. Heb 2 hope schijven klaar liggen.

Ook nieuw erop een CK blauw bracket, matcht de CK naven en het balhoofd. Crank is een nieuwe ti Cane Creek Eewings geworden. Samen met de CK ti bidonhouder staat het, vind ik, erg goed.

Onderweg zijn de xx1 shifter, achterderailleur en cassette in 12s. Duurt iets langer als verwacht. Ook bij Groovy Cycleworks een titanium Luv stuur besteld. Rody is echter erg druk dus het kan maanden duren helaas. Tot dan moet ik het maar met mijn smalle titec ti stuur doen. Een Wolftooth 32 nikkel tandwieltje is ook onderweg vanuit de States.

Kleine dingen die ik nog veranderd wil hebben is dat ik nog de remleidingen op maat moet maken en de Hope borecaps wil deannodiseren zodat het zilver is. Ook jagwire kabel in grijs liggen die er uiteindelijk op komen.

Alle boutjes op de fiets zijn overigens ook van ti. Vind ik een leuk detail.

Nou genoeg gepraat, hier een foto:

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Je gaat vol door voor de dream build zo, tres chique

En je bent blijkbaar ook van de details. Mag ik dan opperen dat met een blauwe zadelpen klem De driehoek met balhoofd en bracket pas compleet is. Salsa, Hope, Chromag of ook Tune er zijn opties zat in blauw.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Thnx!!

Goede tip, je hebt gelijk. Zat er in het begin over te twijfelen maar denk dat ik toch voor een blauwe ga. Dat maakt het net wat meer af.

Ook nog aan het twijfelen of ik de vork zwart laat of dat ik die gaat spuiten in de ti kleur.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Als je zelf over de vork begint, ik zou even wachten met geld aan de spuiter uitgeven.

De overgang van de smalle vork kroon naar een dik balhoofd is nog niet perfect denk ik.
Daar zijn betere oplossingen voor. http://gallery.mtbr.com/data/2361/IMG_51672.JPG

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Gave fiets en vork zeg. Wat voor een vork zit erin?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dat is een custom stalen vork van Single Be in mijn Cielo frame by Chris King 8)

Een moderne 29er vork met een kroon die aansluit op 44mm balhoofd met extern lager
Die Cielo is verkocht met vering er in, die vork heb ik nog liggen....stuur anders een PB.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Pb gestuurd :-q
Hydraulic_Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 18:11

Vette fiets, hier ben ik jaloers op, heb ook altijd een Ti bike in de garage willen hebben :).
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Heckler40 schreef: wo 14 oktober 2020, 23:01 Dat is een custom stalen vork van Single Be in mijn Cielo frame by Chris King 8)

Een moderne 29er vork met een kroon die aansluit op 44mm balhoofd met extern lager
Die Cielo is verkocht met vering er in, die vork heb ik nog liggen....stuur anders een PB.

Enjoy!!
Met die vork erin zou ik gaan voor titanium kleur, de rechte buizen van deze vork passen dan imo heel mooi bij het frame.
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik neem aan dat je geen carbon op je fiets wil?

Een Enve mtn fork zou ook wel HEEL mooi staan in dit frame denk ik.

Worden ook veel afgemonteerd op Moots'en.

En inderdaad is het bijna een schoffering voor het frame die 1.5 naar 1.8 kroon van de Salsa.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Ja de vork van Heckler heeft ook zeker mijn voorkeur. Gok dat het met die rechte buizen erg strak moet staan bij het frame. De kroon was me nog echt opgevallen tot het benoemd werd. Ziet er niet echt super uit.

Carbon ben ik geen voorstander van. Heb op mijn retro ti bike ook een stalen vork gehad en dat fietste heerlijk. Weliswaar een stuk zwaarder dan carbon maar ook de looks van een enve vork vind ik persoonlijk niet lekker smoelen bij een ti.

Vandaag nog een nieuwe Thomson ti bar opgehaald.

Ook druk aan het zoeken naar een compact setje flat pedals.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Nog een aantal close up foto’s;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie