Independent fabrication ti 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Top voor de heldere uitleg. Ik ga morgen even puzzelen met de spacers en het uitmeten ervan.

Overigens blijkt dat ik geen offset op het blad heb. Dus even kijken of ik dezelfde kan vinden met 6mm offset.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Geen offset is in gebruik op voor BB30 standaard cranks die smaller bouwen.

En je LBS weet dit niet, snapt 68 naar 73mm bracket uitspacen niet en adviseeert dat je een nieuwe 1000 EUR crankset aanschaft?

Avoid!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Heckler40 schreef: do 11 maart 2021, 22:05 Geen offset is in gebruik op voor BB30 standaard cranks die smaller bouwen.

En je LBS weet dit niet, snapt 68 naar 73mm bracket uitspacen niet en adviseeert dat je een nieuwe 1000 EUR crankset aanschaft?

Avoid!!
Als je dit zo leest, dan snap je direct waarom
veel bikers zelf gaan sleutelen...
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Uiteindelijk de bike opgehaald bij de fm. Hele discussie gehad en besloten zelf ermee aan de slag te gaan. Inmiddels alles afgesteld en de ketting ligt er prima op en pakt alle bladen van de cassette. Is ook verder geen probleem geweest tijdens het rijden tot nu toe.

Eerste ritjes gemaakt en het fietst geweldig. Klein beetje tweaken met de zit positie nog.

Stiekem wil ik toch nog wel een titanium stuur met wat meer back sweep. Maar voor is het vooral genieten.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig :-q

wat je aan uurloon uitspaart bij die LBS kun je een leuk stuurtje van upgraden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Dat is zeker waar. Overigens ook aan het rondneuzen voor nieuwe pedalen. Wilde eerst flat pedals maar merkte met het mtb’en dat dat niet alles is. Crankbrother eggbeaters lees ik goede verhalen over. Iemand van hier er ervaringen mee?
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Vandaag een rondje hoge vuursche gedaan. De fiets had geen enkele problemen, de berijder wel.. star biken ga je tijdens zo’n rondje wel voelen. Al met al erg tevreden over de fiets.

In de tussen tijd wel een titanium 34t kettingblad besteld. Zit nu een 32t op. Even kijken of ik het verschil te groot ga vinden of dat het me gaat bevallen.

Zo staat ie er nu bij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Fraai apparaat hoor!

Ja star fietsen in flink wennen als je komt van geveerd, al is het alleen aan de voorkant.

Het duurt even voor je de flow hebt, het is echt een “manier” van rijden soepel op de fiets worden.

Ik haal er zelf echt wel mijn lol uit maar het is niet voor iedereen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Dat is zeker zo. Het is erg leuk star te fietsen. Tijd terug eens op een sworks epic van een vriend een rondje lage vuursche gedaan. Dat ging veel sneller. Merk dat star meer moeite kost maar dat het voor mij dan ook noodzakelijk is om technischer te fietsen.

Vandaag een half rondje hoge vuursche gedaan. Moeten afbreken omdat ik in mijn achterrem geen druk meer had. Moet snel pompend remmen zodat ik een lichte druk krijg maar dat is weer snel voorbij.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Shit hey, je build word wel getergd door technische tegenslagen. :-{
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Wat voor remhandel/remklauw is het?
Gebruikersavatar
JurT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: za 22 juli 2006, 21:12
Mijn mountainbike: Independent Fabrication ti deluxe 29’er

Het zit niet mee nee haha.

Ik heb een hope tech 3 e4 klauw. Heb vanmiddag de klauw opnieuw ontlucht en gebleed. Kon nergens een lek vinden, maar bij het openen van de topcap zag ik geen remvloeistof erin zitten. Dus er zal toch ergens een lek moeten zijn. Alle rubbers en aansluitingen gecheckt daar was niks geks aan te zien. Wel kwam er veel lucht uit.

Nu werkt het weer naar behoren maar het is natuurlijk even afwachten of dit blijft.
Plaats reactie