Banshee Titan

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooi ding Paulus :-q
De lijnen van de nieuwe Banshees met de staande demper zijn imo mooier geworden in vergelijking met de vorige modellen. En zo'n rode Lyrik staat er wat mij betreft ook goed bij, de rest zwart houden (gele Maxxis letters zwart maken :wink: ) en dan staat er een hele gave fiets...

Benieuwd wat je ervan gaat vinden in vergelijking met de Reign...

Oja, de droppers: ik heb ook een BY en een OneUp, en de BY is echt beter dan de OO. Soepeler, na ruim drie jaar amper speling waar de OO nieuw al ruimte heeft.
Maar die OO functioneert ook, en kost beduidend minder... ook hun service was top (toch ga ik zelf een volgende keer weer voor een BikeYoke. De prijs vergeet je, het verschil in functie merk je elke rit...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

kermit schreef: zo 20 september 2020, 21:51 Oja, de droppers: ik heb ook een BY en een OneUp, en de BY is echt beter dan de OO. Soepeler, na ruim drie jaar amper speling waar de OO nieuw al ruimte heeft.
Maar die OO functioneert ook, en kost beduidend minder... ook hun service was top (toch ga ik zelf een volgende keer weer voor een BikeYoke. De prijs vergeet je, het verschil in functie merk je elke rit...).
Kermit, waarin is de BikeYoke soepeler dan de One Up? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Ik gebruik de One Up V2 i.c.m. een Wolftooth remote, dat werkt tadeloos. Om nou de One Up af te serveren als “functioneert ook” doe je die dropper echt mee te kort. En over die “ruimte” die de dropper vanaf nieuw heeft, een simpel mailtje naar One Up leert dat dit bewust is, maar als je het wil, sturen ze je gratis andere pennetjes toe om alsnog die geringe speling te verhelpen.
“Old, not obsolete”
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Qua remmen, nieuwe leiding voor de Saints is onderweg :-q (met nog wat kabel, adapters en slx cranks)

Qua dropper, ik heb dus de V1 One-up icm de wolftooth gebruikt, en onderschrijf Kermit z'n reactie wel.. (de V1 eindigde bij mij niet goed dus wellicht is er een iets negatief gekleurd beeld blijven hangen) Ik wilde net een nieuwe bikeyoke bestellen en schrok van de prijzen :D en bedacht me ineens dat ik ergens had opgevangen dat je Bikeyokes eenvoudig kunt ombouwen naar andere diameter Dat blijkt te kloppen; https://www.bikeyoke.de/en/revive-divin ... -unit.html
Laatst gewijzigd door paulus1981 op zo 20 september 2020, 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dice Oldskool schreef: za 19 september 2020, 21:29 Banshee Titan.
One that stands out for greatness of achievement.
Dat is wel het minste dat ik er van verwacht :D
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Prachtig ding! Dat wordt een heerlijk beest denk ik zo.
Over OneUp droppers: het is natuurlijk geen bikeyoke (tof dat ze om te bouwen zijn!) maar de prijs/kwaliteit verhouding is niet te evenaren. Ik heb een v1 en een v2.1 en de 2.1 is wel een heel stuk beter.
Waar woke is, is vuur
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Banshee blijft altijd erg mooi & deze is geen uitzondering :-q
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Marco79 schreef: zo 20 september 2020, 22:58
kermit schreef: zo 20 september 2020, 21:51 Oja, de droppers: ik heb ook een BY en een OneUp, en de BY is echt beter dan de OU. Soepeler, na ruim drie jaar amper speling waar de OU nieuw al ruimte heeft.
Maar die OU functioneert ook, en kost beduidend minder... ook hun service was top (toch ga ik zelf een volgende keer weer voor een BikeYoke. De prijs vergeet je, het verschil in functie merk je elke rit...).
Kermit, waarin is de BikeYoke soepeler dan de One Up? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Ik gebruik de One Up V2 i.c.m. een Wolftooth remote, dat werkt tadeloos. Om nou de One Up af te serveren als “functioneert ook” doe je die dropper echt mee te kort. En over die “ruimte” die de dropper vanaf nieuw heeft, een simpel mailtje naar One Up leert dat dit bewust is, maar als je het wil, sturen ze je gratis andere pennetjes toe om alsnog die geringe speling te verhelpen.
Misschien interpreteer je "functioneert ook" wat te negatief?
Zie het als Deore (of SLX voor mijn part) vergelijken met XTR. XTR is behoorlijk duurder maar functioneert ook daadwerkelijk beter. Daarmee is Deore nog geen rommel want doet ook gewoon wat het moet doen.

Maar het verschil tussen mijn 3,5 jaar oude BikeYoke en nieuwe OneUp is onmiskenbaar (in soepelheid en in speling).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

De BikeYoke wordt momenteel omgebouwd tot 31,6mm en zal gemonteerd worden! Icm servicegeurtje en nieuwe bovenkant (als ik t goed begreep omdat deze van t oude type en die worden allemaal vervangen) is ie straks weer als nieuw!

De parts-lijst is wat veranderd;

- SLX is allemaal prima, maar alles in t zwart is mooier, dus de cranks, shifter en derailleur zijn Shimano XT geworden.
- De remmen worden formula Cura4 in t zwart

Voor de trail wielset komt er een Maxxis dissector (met Rimpact insert) en heb ik een dhr2 (EXO+) voor de voorkant op de kop getikt
Voor de enduro (sorry voor de interesante termen:D) wielset een assegai (EXO+) voor en een dhr2 downhill achter
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik ben benieuwd hoe de rimpacts jou gaan bevallen. Ik vond tegenvallen hoeveel latex ze opnamen, waardoor er nauwelijks wat in de band achterblijft. Ook bleef m'n wiel niet heel bij een goede impact. Ik gebruik ze nu alleen nog in mijn enduro set. Voor xc/trail vind ik het overbodig, rij wel met iets dikkere sidewalls.
⛧⛧⛧
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

xRemcox schreef: zo 27 september 2020, 17:08 Ik ben benieuwd hoe de rimpacts jou gaan bevallen. Ik vond tegenvallen hoeveel latex ze opnamen, waardoor er nauwelijks wat in de band achterblijft. Ook bleef m'n wiel niet heel bij een goede impact. Ik gebruik ze nu alleen nog in mijn enduro set. Voor xc/trail vind ik het overbodig, rij wel met iets dikkere sidewalls.
Ik heb er met een andere Fiets al mee gereden, Flow MK3 velgen 10 a 15 ritten mee gedaan inclusief bikepark (Winterberg en Willingen) en geen deuken oid. Toen omdat het qua montage niet lekker paste in een Double down 2,4" band zonder gereden en de eerste rit een stootlek en flinke deuk in de velg (dat was wel gelijk een steviger rit dan allen ervoor). Dus ik ben er wel tevreden mee..
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Druk geweest, en er staat een fiets!

Het is inderdaad een lang frame, de leiding van de achterrem (overigens qua kabelloop niet het hoogtepunt van perfectie) was maar net lang genoeg (is niet ingekort).

De dropper komt morgen omgebouwd terug, en de remmen wachten nog op olie en schijven, verder is ie compleet! Nu wachten tot ik het land weer uit mag om te proberen... Oja, de blauwe stuurpen wordt nog wel vervangen door een zwarte als het de juiste lengte blijkt.. (of ik koop zo'n grijze ZEB en dan is blauw zo gek niet.. :D)

Afbeelding
Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Bijna klaar, dat zijn de lastigste dagen
Blijf het ook een erg mooi frame vinden. :-q

Ik vind dat blauw wel wat hebben bij het rood van de vork.
En denk Nukeproof logo te zien, mijn Horizon stuurpen bevalt prima

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Mooi! :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gaaf ding Paulus!
Heel benieuwd hoe het straks bevalt
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Heckler40 schreef: vr 2 oktober 2020, 19:56 Bijna klaar, dat zijn de lastigste dagen
Blijf het ook een erg mooi frame vinden. :-q

Ik vind dat blauw wel wat hebben bij het rood van de vork.
En denk Nukeproof logo te zien, mijn Horizon stuurpen bevalt prima

Enjoy!!
Het helpt dat ik 't land niet uit mag, dat geeft wel rust om alles 100% netjes te doen.

De Nukeproof (idd) is een prachtige stem (echt mooi gefreesd) en bevalt prima.. Ik vind het blauw ook niet slecht combineren, maar dan zou er weer wat anders ook blauw moeten worden (pedalen misschien?).. Lastig allemaal :D
Plaats reactie