MTB or not to (E-)MTB? ; 2021 Kona Honzo is weer verkocht.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

kermit schreef: do 26 november 2020, 10:45 Bij sommigen wel :wink: :D
Oh ja, das waar.....jij hebt gewoon al jaren dezelfde "ideale" fiets :lol:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, nee. Ik weet al jaren wat de ideale fiets zou zijn, maar ik heb hem nog niet...
:D :D :D
(ik denk zelfs dat-ie nog niet bestaat)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
DeZomer35
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 februari 2021, 21:54

MonkeyRider schreef: zo 27 september 2020, 00:45 2021 Kona Honzo large inderdaad.
Bedoeld als waardige opvolger van de 2013 medium Ragley Big Wig, dus die staat te koop binnenkort als complete bike (voor een net prijsje)
Eigenlijk hoor ik al jaren alleen maar goede verhalen over de Honzo, stukje van George zette me weer eens aan het denken.
Pinkbike review sprak me erg aan https://m.pinkbike.com/news/field-trip- ... umper.html
En de 2021 heeft een geupgrade geo en superkleurtje https://konaworld.com/innovation_honzo_updates.cfm

Vanmiddag in elkaar gezet, afgesteld en beetje rondgespeeld op de straat en het dijkje voor het huis en het past allemaal lekker en stuurt inderdaad als heerlijke speelfiets. Beetje wennen aan de vrij korte zit, misschien een tikje langer stuurpennetje ( nu 45mm) Voorlopig geen grootse "upgraditis" , alleen de Maxxix Minion 2.3 en 2.5 tractorbanden gaan worden vervangen door iets dat lichter loopt.

Zoals ie er nu bijstaat

Afbeelding
Het is dan wel een tijdje terug maar wil je gezien mijn aankoop van deze fiets toch wat hier over vragen.

Ik zie dat je deze fiets in elkaar hebt moeten zetten, zat hier ook montage pasta bij? Is het een beetje te doen ?

En nog iets, jij hebt een L gekocht en zou ik dus even ter referentie willen weten wat jou lengte is mocht je daar open over willen zijn.

Alvast bedankt !
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Het lastigst is de dropper en kabel monteren en verder het stuur in de pen zetten en pedalen monteren. Er zat wel wat montagepasta op, maar geen extra meegeleverd. Dat moet je zelf regelen. Op zich is alles goed te doen en vrij simpel. De afstelling van het een en ander was af-fabriek al vrij goed.
Ik ben 185 met bbl 86 en L zat standaard gelijk goed. Fiets valt niet echt groot.

Ik hoop dat je er wat aan hebt? Het is echt een topfiets, een van de fijnst rijdende die ik heb gehad, maar ik ben nu toch overgestapt op een E-mtb.
DeZomer35
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 februari 2021, 21:54

Bedankt voor je antwoord, ik heb hier zeker wat aan !

Gezien dit mijn eerste mountainbike is heb ik geen idee wat gebruikelijk is. Denk je dat het handig is om nog wat extra montagepasta en/of vet er bij te kopen ? Heb jij dit bijvoorbeeld gedaan ?

Dan nog iets nu we toch bezig zijn, denk je dat hij misschien nog wel iets groter had gekunt ? Ik ben namelijk 1,77/1,78 en heb bij een winkel M en L besteld waarbij wij gaan kijken welke maat het beste voor mij is alleen is testen helaas geen mogelijkheid.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik monteer normaal gesproken alles zelf, dus heb van alles liggen. Montagevet en/of carbon pasta ( bv voor slippende zadelpen of stuurpen) is handig om te hebben voor montage pedalen, bidonhouder, stuurpen en zadelpen.
Ik kies persoonlijk een mtb liever niet te groot en zat met 185 gewoon erg goed op L . Ik denk dat ie voor jou wat groot is, dan zit je nogal gestrekt en wordt het minder hanteerbaar. Ik zou op beide maten M en L zadelhoogte goed laten zetten ( gestrekt been hak op pedaal) en rondje rijden, dan merk je het zo.
Je kunt evt ook een vraag ivm maat op het Forum zetten bij "bike-advies" ? Er zijn nogal wat Honzo eigenaren die je kunnen adviseren of waar je evt zelfs kunt passen.
DeZomer35
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 februari 2021, 21:54

Ja precies, dankjewel je hebt mij goed geholpen.

Nog veel plezier met je e bike verder!
Plaats reactie