MTB or not to (E-)MTB? ; 2021 Kona Honzo is weer verkocht.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

De zoektocht naar een eventuele E-mtb leidt tot andere inzichten ......en je komt nog eens iets tegen.
Op voorraad.......oude "wens" ooit nog eens te rijden.......erg mooie 2021 uitvoering.........betaalbaar en een "zetje" van een handige verkoper met wat extra korting........
En zo komt het dat je dan ineens wegrijdt met iets heel anders als waar je voor kwam........en er nog ERG blij mee bent ook :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op di 24 november 2020, 21:04, 5 keer totaal gewijzigd.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Zo benieuwd wat voor een mooie analoge Kona dit is!

Honzo...?

Wel een mooi verhaal dit :lol:
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Hij past in ieder geval in de auto. :-D
"This species has amused itself to death"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Kona dus......en hij past inderdaad ( was een gokje, anders ter plekke uitpakken )

En dit kwam eruit :

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kan niet meer schreef: za 26 september 2020, 20:46 Hij past in ieder geval in de auto. :-D
26" ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heel herkenbaar :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus je hebt een alu Honzo 2021 gekocht?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike en bijzondere wending in de zoektocht. :)
Heeft ie niet veel overlap met een andere HT van je?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

2021 Kona Honzo large inderdaad.
Bedoeld als waardige opvolger van de 2013 medium Ragley Big Wig, dus die staat te koop binnenkort als complete bike (voor een net prijsje)
Eigenlijk hoor ik al jaren alleen maar goede verhalen over de Honzo, stukje van George zette me weer eens aan het denken.
Pinkbike review sprak me erg aan https://m.pinkbike.com/news/field-trip- ... umper.html
En de 2021 heeft een geupgrade geo en superkleurtje https://konaworld.com/innovation_honzo_updates.cfm

Vanmiddag in elkaar gezet, afgesteld en beetje rondgespeeld op de straat en het dijkje voor het huis en het past allemaal lekker en stuurt inderdaad als heerlijke speelfiets. Beetje wennen aan de vrij korte zit, misschien een tikje langer stuurpennetje ( nu 45mm) Voorlopig geen grootse "upgraditis" , alleen de Maxxix Minion 2.3 en 2.5 tractorbanden gaan worden vervangen door iets dat lichter loopt.

Zoals ie er nu bijstaat

Afbeelding
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mooi fietsje hoor! Wel apart die dhf bandjes erop.. beetje overkill en genoeg te kiezen bij maxxis wat eigenlijk iets beter gepast had toch zeker in nl.. veel veilige kilometertjes!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Kona Honzo dus en geen E-mtb inderdaad.
Ik heb intussen mijn fietsstal behoorlijk uitgeruimd, dus was er op mtb geebied uiteindelijk alleen een 2011 Karate Monkey singlespeed en 2013 Ragley Big Wig over. Beiden lekkere fietsjes, maar ook beiden vrij kort in maat M.
Na een rondje op de vernieuwde Nijmegen route een tijdje geleden op de Krampus kwam ik er intussen wel achter dat het wel heel hard werken is star met plusbanden en met 90mm stuurpen op de wat kleine Ragley is het ook niet helemaal ideaal rijden.
Toch wil ik het mtb-en weer eens wat oppakken. Ik zit nu 90% vd tijd op racer en gravelbike, maar het begint weer wat te kriebelen.
Rondje Dorst eo is prima op mijn singlespeed starre KM met plusbanden, maar andere routes lokken en ik heb ruimschoots de tijd ( pensioen).

Het idee van E-mtb is toen geboren (gewoon comfortabel FS en wat energie overhouden) maar echt blij werd ik niet van minimaal 4000€ uitgeven voor zoiets...............maar er zit natuurlijk nogal wat tussen een 2013 Ragley en 2021 E-mtb ..............

Kona Honzo 2021 is het dus geworden:
Specs zijn lekker no-nonsense
Deore 1x11 met 11-50 ( gelukkig op een gewone body)
Deore 410 remset op 160-180 schijven ( geen 4pist, maar voorlopig goed zat. Misschien dat ik nog eens naar 180-200 schijven overstap )
RS Recon 120mm. Verwacht er geen wonderen van, maar het veert.
Vlot werkende TranzX dropper
30mm stevige wielset
Maxxis Minions zijn inderdaad overkill. Die gaan in de verkoop voor iemand die wel serieuze Alpenroutes gaat doen.

Eerst maar eens rijden!

Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste proefritje vandaag bij mij in de buurt (Vrachelen stuk van Dorst eo)
Verjaardag vandaag en natuurlijk stikdruk in de bossen, dus maar 1 1/2 uur gefietst.
Ik had nog een Conti Xking Mking vouwversie combi liggen en die liggen er nu met biba's op.
Ik wil eigenlijk 2.4" achter en 2.6" voor. Tijdje geleden een periode met Schwalbe Rock Razer 2.35 en NN 2.6 gereden en dat beviel erg goed als allrounders.
Misschien dat er nu intussen weer iets anders / beters is voor allround Nederland (?) Ik ga me er eens in verdiepen.

Verder is het gewoon een HEERLIJK fietsje !!! Inderdaad superspeels, je zoekt als vanzelf alle bochtjes en heuveltjes of andere obstakels op. Ook zit ie als gegoten en geeft ie enorm veel vertrouwen en nodigt ie je uit steeds overal volgas te gaan. Voelt ook totaal niet zwaar, terwijl je toch met > 14 1/2 kg onderweg bent. ERG veelbelovend, dus zsm eens naar Nijmegen of Posbank voor wat serieuzer werk.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Met afstand de mooiste Emtb van het land :-q :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef: zo 27 september 2020, 13:56 Met afstand de mooiste Emtb van het land :-q :winkie:
Afbeelding

Zoek de verschillen :winkie:
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mooie fiets :-q
Plaats reactie