MTB or not to (E-)MTB? ; 2021 Kona Honzo is weer verkocht.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vandaag in het echie kunnen aanschouwen deze Honzo: mooi fietsje, kan niet anders zeggen :-q
Helaas vergeten een plaatje te schieten, al dan niet naast de Snowdon... maar die kans komt vast nog een keer (maar nu even niet, na de rit m'n vork gedemonteerd om op te sturen...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Thnx :-q ......en de Honzo kon nog een stuk vlotter over de Nijmeegse route dan z'n baasje :oops:

Maar ondanks dat ben ik superblij met de Honzo. Zowel op rondje LDD als stuk Nijmegen merk ik pas echt hoe speels en toch stabiel hij rijdt.
Geeft erg veel extra vertrouwen.
Vooral fijn dat ie het zo "uit de doos" al erg goed doet. Zadel middenstand, Rekon op adviesdruk, stuur/pen standaard en ik rijd er zo mee weg.
Zelfs de oude Conti Xking-Mking combi die ik nog had liggen doet het gewoon goed.
Ik vraag me af: Kona Honzo ....what else :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Nieuw rubber is binnen. Maxxis Rekon 2.6 voor en Rekon Race 2.35 achter.
Het leek me een lekker allround setje en ging vandaag op routes Dorst eo uitstekend. Voor grip te over en achter grip genoeg. Ik kan me voorstellen dat je voor zelfs nog wel met wat minder toe kan op dit soort routes, zeker in 29x 2.6 Misschien dat 2.6 Ikon ipv Rekon ook al genoeg is.

Verder gewoon weer erg lekker gefietst met de Honzo :-D


Afbeelding


Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding

Ik ben helemaal fan van Kona geworden !
Vind ik nog een serieuze Kona fietsbel onderin de doos :-D :-D

Ook nog ff rijklaar gewogen (incl pedalen, bidonhouder, nieuwe banden, light biba's en de bel dus )
14.8 kg .........pffffff :bier:
ik dacht ff dat een alu Honzo licht was, maar gelukkig kan ik gewoon weer zeggen dat het aan die zware fiets licht :D
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding


Afbeelding



Gisteren na een lange tijd een rondje over de vernieuwde mtb route Reden / Posbank gedaan. Grootste deel hoofdroute ( noordelijkste lus overgeslagen) en rode heen en weer route richting Roosendaalse veld. 50km 550hm vlgs Strava. Blijft erg mooi gebied daar. Jammer dat er een paar ruige stukken tussenuit zijn, maar uiteindelijk toch een leuke en behoorlijk variabele route ( gelukkig niet alleen maar kunstmatige bochtjes ) .

Honzo doet het gewoon lekker. Klimt goed en houdt het voorwiel vrij makkelijk aan de grond. Stuurt gewoon erg strak en geeft veel controle. Alles lijkt gewoon net wat makkelijker.

Verder werkt alles in standaard uitvoering gewoon goed: dropper, Deore 1x11 en remmen, RS Rekon 120mm , stuurbreedte, zadel .......niks mis mee in de praktijk.
Banden "upgrade" met Maxxis Rekon race achter en 2.6 Rekon voor lijkt ook precies goed.

Nog steeds een erg tevreden Honzo 2021 rijder hier :bier:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mooi hoor, tuurlijk fietst dat lekker.. mooi allround fietsje zo.. even stukje snel, relax of een stukje spelen die kona kan het allemaal😁
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zou ook eens met een andere weegschaal (van een beetje kwaliteit) wegen, die van jou geeft veel te veel aan ;-)

Als hij echt bijna 15kg weegt ben ik wel benieuwd waar dat in zit, ook met een relatief zwaar frame (2,5kg?) kom je niet zomaar aan dat gewicht. Dus er zitten op andere plekken wat teveel vetrollen. Erg zware wielen? Vork met stalen stanchions & vorkbuis?

Ik ben geen weightweenie (dat weet je wel) maar 14.8kg triggert mijn nieuwsgierigheid :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Zware fietsbel denk ik Kermit :tong

Maar goed te zien dat ie zo bevalt MonkeyRider :bier:
Denk dat de banden die er nu op liggen wat meer bij de fiest passen dan die Xkings :wink:

Ook nog zeer content met je ex overigens :D
Ride a bike!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Gewogen met digitale unster , doet het vrij nauwkeurig.
Toch echt 14.8kg rijklaar incl pedalen, (light) biba's, dropper ed. Niet echt raar vlgs mij.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Fijn dat de Krampus goed bevalt ! Heb ik ook altijd met veel plezier op gereden.
Deze banden passen er beter bij inderdaad, grip zat en toch lekker vlot.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

14,8 kg :o

Ben ook aan het kijken voor een Honzo erbij als winterfiets, maar hier schrik ik van.

Dat kan toch niet kloppen, mijn Smuggler weegt dat niet eens :-{
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

14.8 kg. Dat is niet weinig nee voor een alu hardtail. Ik denk dat het overal een beetje aan ligt.

Relatief zwaar frame (moet als trail hardtail wel wat kunnen hebben)
Vork idd met stalen stantions
Zware wielen inderdaad.

Ik heb mijn nieuwe Stalen Explosif gewogen en kom nu uit op 13.4 kg. Daar ben ik nu toch best blij mee.

Verschil ligt hem dan toch echt aan de afmontage al scheeld misschien het frame gewicht ook niet eens zo gek veel.

Hoe dan ook, het gaat om hoe hij rijd en dat doet hij goed! :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Vind het een stoer appraat hoor, ben alleen beetje verbaast.

Zie online 14.6kg zonder pedalen, maar de 12 speed DL versie met Revelation zit al op 13.75kg.

Dus zit hem toch vooral in de afmontage blijkbaar.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Er is niet echt bezuinigd op gewicht bij afmontage vlgs mij, maar gelukkig wel stevig spul.
Wtb I30 wielset zal niet liicht zijn, Deore 11-51 cassette is vlgs mij volledig staal, dropper is niet licht, Rekon zit op 2150gr.
Voor mij maakt die extra kilo (?) Op minimaal 105kg totaalgewicht niet zo veel uit, zeker niet voor het gebruik en de prijsklasse.

Als ik licht wil pak ik mijn rond10kg titanium gravelbike wel. Daar doe je deze routes ook mee als je zou willen. :winkie:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wat Monkeyrider zegt,

Of veel andere gewichten op de site zijn "optimistisch" :lol:
(ik heb ook zo'n digitale unster trouwens, handig ding)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie