Santa Cruz Highball

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Mooi zo'n nieuwe carbon hardtail.

Ik ken het Santa Cruz assortiment niet zo goed en meestall zie je dan een fully dus een hardtail is dan een leuke varrassing om te zien.
Ook een indrukwekkende opbouw dus daar zul je vast veel plezier mee hebben :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Bedankt Maverick, dit is het idee,

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Eerlijk gezegd was ik een beetje sceptisch over die Breezer socks, maar het staat hartstikke goed. Het brengt balans in het geheel :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vandaag de laatste rit van 2020 gemaakt op de highball. Het Bracket gedemonteerd en opnieuw extra zorgvuldig in elkaar gezet, was de eerste 20km stil en toen kwam het tikje weer terug, hmmm. Het is een Rotor lager met een RF crank, misschien sluit het gewoon niet lekker aan. De druk in de vork verlaagd, vorige rit had ik teveel veerweg "over" onder de O-ring. Het is al beter maar ben nu 25% onder de recommended pressure en heb nog steeds over aan het einde van de rit.

De Renegades maken dat het wel levendig achter was op de trails, slip slidin' away zong Paul Simon al. Maar verrassend genoeg heb ik er een paar mooie PR-en mee gereden, en wel op de singletracks in het Booerbos van de MTB route Rolde. Met de snelheid zit het dus wel goed :-q .

Dit is SYS dus hier nog een paatje van de Highball en de "competitie" vanmiddag.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Erg mooie foto van een erg mooie bike!
Real men think straight and flat are boring :-D
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Dat je met een RS-1 ver onder de aangegeven druk moet rijden om hem goed te kunnen gebruiken ervaar ik ook zo (1.93m bij 82kg). Als ik de aangegeven druk rijdt met de RS-1 kan ik net zo goed mijn strandfiets pakken met starre vork.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Met de slechte trails de Highball ook voor mixed terrein ingezet met wat meer asfalt en 2 dingen geleerd. Het 800mm Santa Cruz stuuris te breed daar gaat of de zaag in of ik swap met de 750mm Thomson die nu op de INtense zit. En op het verharde miste ik een goede positie om tempo te rijden, vooral tegen de wind in.

Daarom een experiment met Spirgrips gedaan, er werd ook een paar gebruikt aangboden in te koop. Nu 2 ritten mee gedaan en ik ben wel overuigd, de oldskoop bar ends truuk werk nog steeds perfect, en de positie binen de remmen is zelfs fijnder dan op de einden (al staan ze bijna net zover uit elkaar als een 90's weight weenie afgezaagde flatbar :wink: ) Spirgrips met scharnier kun je in een minuut monteren en eraf hebben, en met -10 gr worden ze steenkoud, plastic optie zou mooi zijn.

Enjoy!!

Stijlpolitie even wegkijken, dit is zeg maar "functioneel bloot"
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hoe staat het met deze looker?

Komt hij nog wel eens uit de schuur sinds je vooral de Deviant pakt?

Echt een plaatje van een fiets!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De Highball heeft meer last van de Vertigo dan van de Highlander wat dat betreft. Voor ritten in En dat de RaceFace crank een losse insert had helpt ook niet echt, maar dat is met de hulp van forum lid Hoka nu net opgelost. En heel eerlijk gezegd gaat deze ook een bekangrijke donateur worden voor de try-out build van de Prize hardtail.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, dus nooit echt helemaal kunnen vinden met de Highball?

Hoka heeft ook mijn Next cranks gemaakt trouwens. Doen het nog steeds goed. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Hmm, ik heb hier ook een Next R met loszittende insert aan de muur hangen. Ik ga Hoka ook maar eens PBen, dank voor de tip.

(en sorry dat die gekke stalen fully deze veel lichtere HT het zo moeilijk heeft gemaakt :winkie: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Eigenlijk best wel goed kunnen vinden met de Highball, fijne kilometers gemaakt vooral in zijn eerste jaar Maar met een blessure vorig jaar paste de Vertigo gewoon echt wel beter. En laat ik heel eerlijk zijn, de grenzen van n+1 komen ook wel in beeld zo langzamerhand.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Op mijn weg/gravelfiets heb ik ook van die binnenboord barends, daar heb ik een opengeknipt binnenbandje om gewikkeld als extra isolatie tegen de kou.
Plaats reactie