Santa Cruz Highball

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

In de donkere dagen voor kerst de Highball afgemaakt voor de shakedown. De vork gemonteerd, en een set Guide RSC remmen erop die nog van de Ripley over was. De SRAM remhendel combineert gewoon beter met de RS-1 remote bediening.

Een ding moest ik me over heen zetten, de vork is op kleurcode van Santa Cruz gespoten en dat matched toch minder dan gehoopt. Het rijdt er gelukkig niet minder om 8) . Zitpositie is eigenlijk in een keer goed, vork mag wat lucht uit, AXS schakelt perfect, remmen zijn stil ondanks de regen, ik hoop dat dat zo blijft. Een minpuntje is een kraakje in de cranks, ondanks een nieuwe set bracketlagers, die gaan er nog een keer uit en weer in. SYS dus plaatjes volgen,

Enjoy!!

Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Mooi Kerstcadeau :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het was in elk geval droog en dat mag je deze dagen een cadeautje noemen :wink:

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 26 december 2020, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Mooi geworden :-q
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Prachtig frame en heel mooi opgebouwd :-q
Komen er nog decals op de vork?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank mannen,

Ik vind het ook mooi geworden, maar ik blijf het jammer vinden dat de vork net niet matched nu. Ik twijfel nog wat daarmee te doen en tot die tijd laat ik het nog even zoals het nu is .

@Cyclist het plan is idd decals in de kleur van het SC logo. Maar niet de standaard RS-1 badges

Ik heb ook de paint code van de decals maar vrees dat ook dat niet een perfecte match zal zijn.
Het idee is Breezer style sokken aan de vorkpoten en dan ook zoiets aan de achtervorken doen.

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Santa Cruz is zeker ook geen RAL kleur? Had vorig jaar een beschadiging op het groene van de RKT bij laten werken en het was nog een aardige uitdaging om de juiste tint groen te krijgen.
Op de foto kan ik het niet heel goed zien, zal in het echt anders zijn. Snap dat het dan ‘net niet’ is. Die breeze optie is wen goede. Ben benieuwd
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Erg mooi geworden inderdaad! Wel zichtbaar dat de kleur van de vork net niet matcht.
Wellicht dat met decals in de logo kleur het al stuk(je) minder storend wordt!
Ik ga ook custommade logo's op mijn ( heel erg basis ) voorvork doen, het turquoise wat er nu op zit vloekt nogal met de rest van de fiets.
Gelukkig heb ik wat dat betreft korte lijntjes.... :winkie:
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Heckler40 schreef: zo 27 december 2020, 01:59 Dank mannen,

Ik vind het ook mooi geworden, maar ik blijf het jammer vinden dat de vork net niet matched nu. Ik twijfel nog wat daarmee te doen en tot die tijd laat ik het nog even zoals het nu is .

@Cyclist het plan is idd decals in de kleur van het SC logo. Maar niet de standaard RS-1 badges

Ik heb ook de paint code van de decals maar vrees dat ook dat niet een perfecte match zal zijn.
Het idee is Breezer style sokken aan de vorkpoten en dan ook zoiets aan de achtervorken doen.

Afbeelding

Enjoy!!
Dat de vork niet helemaal matched is erg jammer. Met zo'n beauty is alleen perfectie goed genoeg.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik vond de zwarte vork juist heel goed matchen...
V.w.b. de Breezer style sokken, zou je dan niet eerst m.b.v. Photoshop kijken hoe dat wordt?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank mannen, gelukkig doet het aan de Ride niets af

@ Bonanza is idd geen RAL kleur, code is PMS 518c EGPLT en dat is volgens mij een Pantone code

@Erwin dat van die korte lijntjes werkt dat ook met Pantine kleuren? de decals zijn code PMS 7597c

@Cyclist dat is best een goed idee maar daarvoor heb je Photoshop pakket nodig en skills, beide niet voorhanden

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Heckler40 schreef: zo 27 december 2020, 13:04 @Cyclist dat is best een goed idee maar daarvoor heb je Photoshop pakket nodig en skills, beide niet voorhanden
Ik kan het mijn zoon vragen, misschien dat hij het kan. Wat voor kleur zou je die sokken dan willen hebben?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Balen hoor van die mismatch.... Had je de vork naar Leon gestuurd?
In wat voor kleur wil je die 'sokken' doen, in de decal kleur? Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

En ere wie ere toe komt, het is natuurlijk een Schwinn style die Joe heeft gekopieerd. :wink:
http://www.nostalgic.net/1936-schwinn-e ... -motorbike
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Cyclist schreef: zo 27 december 2020, 13:11
Heckler40 schreef: zo 27 december 2020, 13:04 @Cyclist dat is best een goed idee maar daarvoor heb je Photoshop pakket nodig en skills, beide niet voorhanden
Ik kan het mijn zoon vragen, misschien dat hij het kan. Wat voor kleur zou je die sokken dan willen hebben?
Top aanbod! De kleur an de sokken wordt die van de Santa Cruz script op de downtube, dat kun je in photoshop "oppakken"?
En anders is het Pantone PMS 7597c

@ JamisDiablo dat is een mooie link ja, ik zie het ook in de lijn van de SoCAl Hotrod scene

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Heckler40 schreef: zo 27 december 2020, 13:04 Dank mannen, gelukkig doet het aan de Ride niets af

@Erwin dat van die korte lijntjes werkt dat ook met Pantine kleuren? de decals zijn code PMS 7597c

@Cyclist dat is best een goed idee maar daarvoor heb je Photoshop pakket nodig en skills, beide niet voorhanden

Enjoy!!
Dat is het belangrijkste, dat de ride goed is!
Betreffende decals en Photoshop stuur ik je even een PM
Real men think straight and flat are boring :-D
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Photoshop beheers ik niet maar ik had nog een powerpoint van de Vertigo paintjob ontwerp sessies. Met wat plak en knipwerk benadert dit de highball goed genoeg om een idee van te geven hoe het eruit gaat zien. Sokjes onder aan de RS1 vorkpoten, wat logo's en striping, uit te voeren als decals.

Die sokjes zijn wel echt 3-dimensionaal, poten lopen iets taps toe, zijn dubbel gekromd met ook nog een vouw/richel in de lengte ricting. De veilige optie is om er een enkele streak over de buitenzijde van te maken ipv 3 of 4 uitlopers.

Enjoy!!

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie