Orbea Occam alu full option

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Mooie fiets! Veel plezier ermee!
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Inmiddels hangt de AMS x Red Bull Rampage frame & fork guard er ook op om het monotone zwart wat te doorbreken:
Afbeelding
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

StijnVDS schreef: vr 23 oktober 2020, 11:29 @pascalll
Lijkt mij "meer van hetzelfde", al zal een Oiz een pak lichter zijn...
Vind je dat ze hard op elkaar lijken de OIZ en Occam? Mijn OIZ TR weegt er in de zomer 11kg, dat is 4kg minder dan de 15kg waar je van spreekt. Hoewel ik die 15kg echt wel veel vind, dacht dat die Carbon Occam op 12,7kg zat.
Occam is echt naar mijn mening een echte trailbike. Dat is de OIZ TR niet. Zou niet inzitten met die extra vering, maar voor mij met Ardennen Marathons als doel vond ik de
Occam te stevig. Maar de momenten dat in via Trailforks op van die zalige flowtracks en rode trails terecht kom, zou een Occam vele beter uitkomen dan de OIZ Tr.
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Hier in de buurt (Belgisch Limburg) zou een Oiz (eender welke variant) uitstekend tot zijn recht komen. De TR geeft je waarschijnlijk nog ietsje meer marge / vertrouwen en de Occam gaat daar nog verder in is hetgeen ik bedoel.

Qua gewicht (eerder al vermeld), snelheid,... zal een Oiz beter tot zijn recht komen.

Ik verwachtte geen KOM’s te gaan rijden met de zware Occam. Tot mijn verbazing zijn er wel al een aantal Personal Records gesneuveld.
Máár dat is natuurlijk de strijd tussen de Cube LTD Race uit 2016 en de Occam.
Zou een Oiz nog sneller zijn? Waarschijnlijk wel.
Maar het is geen van mijn criteria om een fiets te kiezen.
En als mijn skills / fiets gewenning wat meer op punt staan, kan ik eens naar een bikepark gaan.
Wat ik dan met een Oiz toch weer niet zou durven.

Het is maar net wat je zelf wilt, natuurlijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie fiets man :-q
En het zwart met je AMS stickerset ziet er best goed uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
StijnVDS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 5 mei 2020, 11:03
Mijn mountainbike: Orbea Occam

Een nieuw setje vork stickers nadat de vorige er half afhingen en wat minder 'stealth' (van Slik Graphics):

Afbeelding
Plaats reactie