Honzo 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
DIY
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 09:22

Na verkoop van de Cube Stereo opzoek gegaan naar een Hardtail. Tijdje getwijfeld tussen onder andere Nukeproof, Orbea en Kona.

Uiteindelijk is het de 2021 Honzo geworden, vanwege het beproefde concept en het feit dat deze ook op voorraad was. Ben er erg blij mee!

Afbeelding

Ik ga er nog wat snellere tubeless bandjes onder zetten, en ben ook op zoek naar een remmen upgrade. De huidige m410 remset is niet echt geschikt voor 1 vinger remmen. Iemand nog suggesties, Formula Cura wellicht?
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Nice one !
Qua remmen is er genoeg keuze maar hangt uiteraard ook van je budget af.
Hope tech 3 kan nooit mis maar kost wat meer. Heb voor mn nieuwe build magura mt trail sport gekocht heeft 4 pistons voor en twee achter. Heb ze nog niet kunnen testen omdat mn frame er nog niet is maar volgens het alwetende www zijn ze good value. En ze zien er ook nog eens goed uit ( vind ik )
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Knoop doorgehakt dus. Mooie fiets, ga je zeker geen spijt van krijgen. Veel plezier in ieder geval ermee.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Nette bike en super kleurstelling :-q . Qua remmen gewoon shimamo slx of xt? Niet heel spannend (en zeker niet zo mooi als hopes), wel goed en betrouwbaar.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Weer een Honzo :-q
Lekker fietsje hoor, ik ben er ook erg blij mee.
Ik mis persoonlijk niks met die Deore remmen hier in Nederland ? Rem je toch met 2 vingers :-D
En hier doen ze het blijkbaar ook :winkie: https://youtu.be/XrOAgTbfYAo
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Mooi ding ,
Hoelang ben jij ? Ik zit te twijfelen tussen een M en een L .
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk aan, de hardtail wint weer grond! :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik had ook geen problemen met de remmen, meer dan genoeg remkracht op vaderlandsche bodem, ook met één vinger. Misschien even goed inremmen? Voor de bergen ben ik overgestapt naar 520's, de basic shimano vierzuigers, ook een aanrader :-q
DIY
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 09:22

Allen dank voor de complimenten!

Hoewel er vandaag regen verwacht werd, viel het reuze mee en heb ik toch een eerste stukje kunnen rijden. Ben er erg blij mee, hoewel het even wennen is na een FS. Enorm wendbaar, en voelt ook heel vertrouwd. Je kan eigenlijk heel erg goed voelen wat de fiets doet.

De huidige banden zijn een beetje overkill, en je merkt met het accelereren en op steile klimmetjes wel dat je veel roterende massa meezeult. Daarnaast is de rolweerstand merkbaar. Dus die gaan de schuur in, wachtend op betere tijden in het buitenland.

Voor wat betreft de remmen, die zijn inderdaad prima maar duidelijk gemaakt voor twee vingers. Ik ben zo gewend aan het remmen met 1 vinger, dat het daardoor wat vreemd voelt. Verder hebben ze genoeg kracht en zijn goed te doseren. Ben eens aan het kijken naar het hierboven genoemde Magura MT trail setjes, dat ziet er goed uit en is betaalbaar.

Ik ben 1,75 en heb een M aangeschaft. Die past precies, hoewel ik nog wel even de boel goed moet afstellen. Leun momenteel nogal veel op mijn polsen, maar kan ook wennen zijn..
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

goed gedaan,
hier ook een stalen honzo in de schuur: over dat gewicht op je polsen,
ik heb gemerkt dat een beetje meer voorwiel druk echt wel lekker crosst, het is een beetje finetunen.

de DHF minions zijn wel erg zwaar maar ook 4kant en misschien wat overkill, ik ben naar de barzo mezcal combi overgegaan, hier in limburg is dat een prima combi, misschien als er nog meer pratsj komt toch maar barzo barzo gebruiken.

good job! :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Vaak maakt het kantelen van het zadel enkele millimeters naar achteren al een heel verschil in druk op de handen. Maar waarschijnlijk is je huidige houding toch iets “sportiever” dan je Stereo en daar moet je lijf toch ook even aan wennen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Druk op de handen valt mij ook op. Niet erg storend en het went snel. Sportiever als ik dacht, daardoor ook lekker XC fietsje.
DIY
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 09:22

Goede tip met betrekking tot het zadel. Ga het een en ander eens proberen! Ik denk inderdaad ook dat het vooral wennen is. Moet de boel ook nog even goed afstellen overigens.
tkmp schreef: zo 25 oktober 2020, 17:32 goed gedaan,
hier ook een stalen honzo in de schuur: over dat gewicht op je polsen,
ik heb gemerkt dat een beetje meer voorwiel druk echt wel lekker crosst, het is een beetje finetunen.

de DHF minions zijn wel erg zwaar maar ook 4kant en misschien wat overkill, ik ben naar de barzo mezcal combi overgegaan, hier in limburg is dat een prima combi, misschien als er nog meer pratsj komt toch maar barzo barzo gebruiken.

good job! :-q
Die Barzo-Mezcal combi spreekt me wel aan. Zou ik aan een 2,35 -2,25 combi voldoende hebben, of is dat misschien wat magertjes?
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

Ik heb zelf de 2.35 voor en achter voor een 29inch wiel lijkt het een soort sweet spot te zijn.
Niet te veel volume dat je een soort waterbed gevoel krijgt
Niet te weinig volume zodat je perfecte bandendrukken kunt rijden.

Geen idee over combinaties, wat zou je daarmee willen?
DIY
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 09:22

Uiteindelijk is het een Barzo-Mezcal 2,35 combinatie geworden. Moet zeggen dat het erg goed bevalt, en de banden zijn goed tubeless te krijgen.

In plaats van nieuwe remmen, ben ik maar gegaan voor een fietsnavigatie. Was voor mij toch wat meer toegevoegde waarde. Vooralsnog zeer tevreden met de fiets!
Plaats reactie