Toch een nieuwe fiets. Orbea Oiz H30 2020 SRAM update

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

In het bikeadvies tot de conclusie gekomen dat ik nog even zou door fietsen op mijn Cube...

Maar hierbij toch mijn nieuwe aanwinst :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naar aanleiding van het topic besloten dat een upgrade wel iets meer zou gaan kosten en de Orbea Oiz serie trok me wel aan. Veel gelezen en filmpjes gekeken. Ik was er al redelijk uit dat dit wel eens een kanshebber zou kunnen zijn. Maar de levertijden waren enorm.

Voor het weekend liep ik even bij een lokale shop binnen en daar stond deze. Toevallig in de juiste maat...

10 minuten om heen gelopen, even op gezeten en gekocht.

De Maxxis banden zijn vervangen voor een setje Racing Ray en Ralph tubeless in 2.35.
Voor de winter voor een Rocket Ron in 2.25 die ik net had gekocht voor de Cube.

Mijn flatpedals overgezet maar daar ga ik nog een setje RaceFace Chester voor kopen.

Enige minpunt tot nu toe. Het schakelt voor geen meter tov mijn NX setup. Ik krijg het ook niet goed dus maar even mee terug naar LBS.
Ik verdenk de goedkope Sunrace cassette. Wellicht dat ik er maar een NX 1230 op laat zetten omdat die ook een Shimano Freehub heeft.
Laatst gewijzigd door jsj op wo 4 november 2020, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi rood is niet lelijk :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het zou zomaar kunnen dat die Sunrace nou juist de enige onschuldige is in het schakeldebacle. Aan een cassette kun je niet zoveel afstellen, ik verdenk gewoon de afstelling van derailleur en shifter.

Niettemin: lekker kleurtje, die knalt er goed uit!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

2 jaar geleden zag je nog nauwelijks Orbea MTB`s maar sinds deze versie van de OIZ is het hard gegaan. Niet gek, het echt een hele strakke fiets. Deze kleurcombi staat `m echt goed, veel plezier ermee :-q
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Kapitein Iglo schreef: ma 26 oktober 2020, 15:00 Het zou zomaar kunnen dat die Sunrace nou juist de enige onschuldige is in het schakeldebacle. Aan een cassette kun je niet zoveel afstellen, ik verdenk gewoon de afstelling van derailleur en shifter.

Niettemin: lekker kleurtje, die knalt er goed uit!
Zijn wel wat berichten over te vinden vandaar mijn vermoeden maar goed ik wacht de expertise van de LBS even af. Die kunnen wellicht meer afstellen aan de derrie en shifter dan ik zelf kan/durf.
Lars TB schreef: ma 26 oktober 2020, 14:58 Mooi rood is niet lelijk :-q
Echt rood is ie niet volgens mij, maar dat kan aan mij liggen. Zit wat fluor oranje door. Al met al wel een lekker opvallende combi. Ik had het niet uitgezocht denk ik en was waarschijnlijk voor gebruikelijk matzwart gegaan als ik de keuze had. Maar als je de fiets dan ik het echt ziet springt ie er zeker uit.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kapitein Iglo schreef: ma 26 oktober 2020, 15:00 Het zou zomaar kunnen dat die Sunrace nou juist de enige onschuldige is in het schakeldebacle. Aan een cassette kun je niet zoveel afstellen, ik verdenk gewoon de afstelling van derailleur en shifter.

Niettemin: lekker kleurtje, die knalt er goed uit!
Behalve als een gedeelte van de cassettes die je levert een incorrecte afstand tussen de bladen heeft... :o
en dat is zo..
Waar woke is, is vuur
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Heb je een link naar meer info daar over toevallig ?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Makkelijk schreef: ma 26 oktober 2020, 15:49
Kapitein Iglo schreef: ma 26 oktober 2020, 15:00 Het zou zomaar kunnen dat die Sunrace nou juist de enige onschuldige is in het schakeldebacle. Aan een cassette kun je niet zoveel afstellen, ik verdenk gewoon de afstelling van derailleur en shifter.

Niettemin: lekker kleurtje, die knalt er goed uit!
Behalve als een gedeelte van de cassettes die je levert een incorrecte afstand tussen de bladen heeft... :o
en dat is zo..
Nog niet eerder van gehoord - is daar meer info over?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja...Orbea's... mooie fietsen. Maar deze spand toch wel de kroon! Geweldige afwerking en een heerlijk kleurtje. En daarnaast staat ie ook nog eens lekker op zijn pootjes :-q

Gefeliciteerd :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Absoluut een geniale kleur ja :-q
Waar woke is, is vuur
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

geluksvogel dat je er 1 heb weten te scoren :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Makkelijk schreef: ma 26 oktober 2020, 17:17 https://forums.mtbr.com/drivetrain-shif ... 21039.html

Beetje lang topic wel
Ah! 12 speed, daar ben ik niet echt in thuis en vergeleek met mijn 11-speed 11-50. Thanks, weer wat geleerd!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

jsj schreef: ma 26 oktober 2020, 14:56

Afbeelding

Zeer zekers een mooie combinatie. Die zwarte panelen staan goed icm het naturel van de schuurdeur en achterwand van de overkapping. De bbq en houtkachel in de loungehoek maken het geheel natuurlijk helemaal af. :bier:

De Orbea op de voorgrond is ook een erg mooie verschijning, veel plezier ermee. :-q
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kapitein Iglo schreef: ma 26 oktober 2020, 20:06
Makkelijk schreef: ma 26 oktober 2020, 17:17 https://forums.mtbr.com/drivetrain-shif ... 21039.html

Beetje lang topic wel
Ah! 12 speed, daar ben ik niet echt in thuis en vergeleek met mijn 11-speed 11-50. Thanks, weer wat geleerd!
Ik weet er niet alles van hoor, of het verschillende toleranties zijn tussen SRAM, Shimano en Sunrace bijvoorbeeld. Ik weet wel dat een forumlid hier last van had :) Maar als ik dat topic lees vermoed ik wel dat het specifiek met de 10-50 XD cassettes en Shimano 12 speed spul speelt. Dus wellicht gewoon lakse afstelling door de FM in dit geval.

Het is inderdaad ook een prachtig tuinhuis.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie