Scalpel

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Ik heb nu mijn Scalpel Si4 al een tijdje. Heerlijke fiets, stabiel en levendig. 100 mm veerweg wat voor Nederland prima is en een incidenteel tochtje over de grens kan ik ook nog wel doen. Hoewel het wellicht prettiger is dan 120 mm te hebben. Maar met een andere demper (55 mm slag) schijnt dat te kunnen en een voorvork kan altijd. Met iets meer veerweg wordt de hoek dan ook slacker dus maar eens zien wat er allemaal kan :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door baron062 op za 7 november 2020, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ik heb even je foto's zichtbaar gemaakt, zie ook https://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=81620
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Lijkt of ze een beetje zeldzaam worden, op het forum tenminste. Mooi fietsje.
"This species has amused itself to death"
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Dank! Ja C’dale is misschien wat prijzig en niet iedereen waardeert de Lefty en het specifieke spaakpatroon denk ik. Maar ik ben er hsppy mee.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie XC-raket. En hoewel de Lefty niet mijn ding is, hoort ie wel op deze fiets thuis :-q

LDD, gok ik zo?
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Klopt, LDD. Mooi gebied, leuke route :-q
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Mooie fiets, stoere kleur. Staat hem goed! Is deze van 2018?

Stuurt goed zo'n Lefty, erg direct.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Tx! Nee, fiets is model 2020. Lefty bevalt me veel beter dan gedacht :-q
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Hele mooie fiets! Ik heb deze winter op Gran Canaria op zo'n Scalpel mogen rijden en was onder de indruk van het strakke stuurgedrag. Lijkt me voor NL een perfecte fully, maar had op Gran Canaria liever m'n eigen Tallboy gehad :)
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Inderdaad heel strak, vond het een raket maar toch comfi vergeleken met de 71 of steiler - graden balhoofd - apparaten die ik gewend was. En ja, op Gran Canaria zou ik denk ik ook een Tallboy willen :D
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Heel gaaf ding. Als ik ging zoeken voor een snelle XC bike stond deze bovenaan naast de Supercaliber. Het eigenzinnige maar effectieve design concept spreekt me aan.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Die Lefty ocho is geniaal he, vorig jaar eens een testrit mee gereden op een Fsi. Ik kan maar niet begrijpen dat er nog zoveel mensen zijn die de looks belangrijker vinden dan hoe het rijdt. En tja, als je hier op het forum niet een zelfgebouwde exoot bezit is het al snel niet zo speciaal meer. Desondanks kan het zomaar zijn dat dit voor NL inderdaad de beste fully is. Veel plezier er van, mogelijk zie ik hem nog eens in het wild.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Agamer schreef: zo 8 november 2020, 23:00 Die Lefty ocho is geniaal he, vorig jaar eens een testrit mee gereden op een Fsi. Ik kan maar niet begrijpen dat er nog zoveel mensen zijn die de looks belangrijker vinden dan hoe het rijdt. En tja, als je hier op het forum niet een zelfgebouwde exoot bezit is het al snel niet zo speciaal meer. Desondanks kan het zomaar zijn dat dit voor NL inderdaad de beste fully is. Veel plezier er van, mogelijk zie ik hem nog eens in het wild.
Een hoop aannames, zonder enige onderbouwing. En ook nog enige frustratie lijkt het.

Als ik voor mezelf spreek, ik ben niet op zoek naar een XC fiets, ondanks dat veel van mijn ritten XC gerorienteerd zijn. Daar komt bij dat in de prijsklasse van deze Cannondale er zoveel meer te krijgen is, wat misschien nog wel mooier of beter is. En de lefty, tja, een goeie normale vork doet er niks voor onder, integendeel. En dan heb ik het nog niet eens over de serviceability. Zo zijn er tal van redenen te noemen waarom men wel of juist niet een Cannondale zou moeten nemen. Een boel hangt af van de eigen voorkeur.

@TS: kan wel begrijpen dat je er blij mee bent.
“Old, not obsolete”
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

Als ik voor mezelf spreek, ik ben niet op zoek naar een XC fiets, ondanks dat veel van mijn ritten XC gerorienteerd zijn. Daar komt bij dat in de prijsklasse van deze Cannondale er zoveel meer te krijgen is, wat misschien nog wel mooier of beter is. En de lefty, tja, een goeie normale vork doet er niks voor onder, integendeel. En dan heb ik het nog niet eens over de serviceability. Zo zijn er tal van redenen te noemen waarom men wel of juist niet een Cannondale zou moeten nemen. Een boel hangt af van de eigen voorkeur.


Over Frustratie gesproken :~ :~
Rage with the machine.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Majoorkees schreef: zo 8 november 2020, 08:52 Klopt, LDD. Mooi gebied, leuke route :-q
Jazeker, ik rij er ook wel eens. :-q

Agamer schreef: zo 8 november 2020, 23:00 Die Lefty ocho is geniaal he, vorig jaar eens een testrit mee gereden op een Fsi. Ik kan maar niet begrijpen dat er nog zoveel mensen zijn die de looks belangrijker vinden dan hoe het rijdt. En tja, als je hier op het forum niet een zelfgebouwde exoot bezit is het al snel niet zo speciaal meer. Desondanks kan het zomaar zijn dat dit voor NL inderdaad de beste fully is. Veel plezier er van, mogelijk zie ik hem nog eens in het wild.
Waar komt dit nu vandaan, is dit een reactie op mijn bovenstaande post?
Dan kan ik je heel snel uit de droom helpen: de Ocho is een XC-vork, die sluit gewoon niet aan op mijn rijstijl en inzetgebied.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

bjornBulldog schreef: wo 11 november 2020, 16:14 Over Frustratie gesproken :~ :~
Nee, geen frustratie. Hooguit een tegenwoord t.o.v. de generalisatie.

Maar goed laten we TS zijn topic niet verzieken met dit soort discussies.
De man heeft een mooie bike en zal zeker in NL een fantastische bike zijn.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie