Ritchey; two in a row; ULTRA Team Edition

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

maverick76 schreef: vr 22 januari 2021, 09:36 Mooi zo alles zwart en niet gelijk een monstertruck qua afmontage. Skinwalls natuurlijk ook altijd goed op heritage steel. DT dropper staat hem ook erg goed.
Ten opzichte van de P-650B lijkt het wel enigszins een monstertruck. Tot nu toe (gezien de weersomstandigheden en een gebrek aan tijd) alleen nog wat stukjes op de weg gereden. Het rolt allemaal als een dolle. Dus het monstertruck gevoel gaat wel mee vallen denk ik.

Enig puntje is het gewicht; 13,75kg. 2,25 kg meer als de P-650B wat met name te verklaren is door de vork, de wielen/banden en het frame.

Ben benieuwd hoe het in het bos gaat voelen.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dat gewicht was/is voor mij ook wel een dingetje. Ik ging ook van een kleine 11 kg Niner naar 13.7 met mijn Kona. Het went wel snel maar ik ben toch altijd weer even blij als ik dan op mijn relatief lichte singlespeed stap.

Gewicht is wel een goede training :wink:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Helaas helaas helaas..

Deze prachtige fiets moet wellicht op zoek naar een nieuw baasje. Inmiddels staat hij ruim een half jaar stil wegens rugklachten en ik zie me het in de toekomst niet meer op rijden.

Zie Te Koop topic hier elders op de site.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Plaats reactie