Mondraker Podium R (2019) - Lightweight & speedy versie

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gemeen om te vragen aan een Belg, de asfaltwegen hebben meer gaten dan er remknippen in Amerongen liggen.

Heel erg gaaf ding!
jeffers0n
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 15 november 2020, 01:52

Prulleman schreef: ma 16 november 2020, 16:41 inderdaad alsof het voor elkaar gemaakt (ontworpen) is, kleur en knikje maakt het een mooi geheel.

Hoe bevalt de lauf verder t.o.v de vork die er eerst inzat? is het vooral leuk op de snellere rotues, of kom je er ook goed mee over wat ruwer terrein?
Eerlijk gezegd, ik moet de vork nog uitgebreid testen. Deze is pas gemonteerd afgelopen donderdag.
Ik heb er 1 maal mee gereden in het lokale militair domein. Dit is een gebied dat vergelijkbaar is met alle andere terreinen in de buurt. Dus veel ruwer ga ik er niet meteen mee rijden.
Het wegfilteren van kleine hobbels is heel goed. Het lijkt wel of de voorkant "zweeft" op bepaalde momenten. Over wortels denderen is gemiddeld gezien vergelijkbaar met de originele Fox vork, waarbij het bij kleine wortels beter gaat met de Lauf, grotere wortels beter met de Fox vork. De vork blijft op het eerste zicht ook stabiel bij het nemen van snelle, afwisselende bochten. Dit was wel eens een kritisch punt van de vork. Al zou de boostversie, die later werd gemaakt dan de overige Laufvorken, veel stabieler zijn.

Het was vooral ook even testen hoe de stuurpen en stuurbuis zich gedroegen. Het was geen makkie om dit te installeren (volgens de voorschriften) met de geïntegreerde stuurpen en carbon stuurbuis. Er is namelijk heel weinig plaats tussen de stuurpen en balhoofd. Daarnaast moest er een andere compressieplug worden geïnstalleerd dan degene die bij de Laufvork werd meegeleverd. Ik kreeg hierbij wel zeer goede service van Lauf zelf, ze hebben via veel mails en foto's advies gegeven.
jeffers0n
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 15 november 2020, 01:52

:D :D :D

Zwijg me van onze geweldige wegen, laat staan dat er een apart fietspad is. Gelukkig woon ik vlakbij de grens met NL en kunnen we voor de betere wegritten ons wat noordelijker begeven...
Dutch schreef: ma 16 november 2020, 16:51 Gemeen om te vragen aan een Belg, de asfaltwegen hebben meer gaten dan er remknippen in Amerongen liggen.

Heel erg gaaf ding!
Dutch_guy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 20 augustus 2014, 10:56

Wat een juweeltje zeg, echt prachtig!
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Prachtig apparaat, persoonlijk vind ik het èèn van de mooiste hardtails :-q
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

de f-podium is ook een mooie als je een fully wilt, ik zat toevallig wat te vissen naar de prijzen van een frameset, maar dat is toch aardig aan de prijs met 3500... Dan kan je beter een complete fiets strippen en onderdelen verkopen
jeffers0n
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 15 november 2020, 01:52

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 16 november 2020, 11:14 Het werd in het BOTY-topic al genoemd door iemand, maar inderdaad, dit is tot nu toe het enige frame waar de Lauf goed bij past.
Ik denk dat het knikje in de toptube net die lijn geeft die de Lauf er uit laat zien alsof hij echt bij de fiets hoort.
Knap gedaan (of mazzel) :-q
thx,
Als die Lauf een foute kleur had, hoe klein ook, had ik het niet gedaan. Dus mazzel dat die Lauf toevallig enkel in dat mat zwart is. Anders was het mazzel voor mijn portefeuille :wink:
jeffers0n
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 15 november 2020, 01:52

m.willockx@gmail.com schreef: zo 6 februari 2022, 18:32 Superknap ding! Hoe heb je de 38T plaats kunnen geven? Bredere spindle? Zou graag soortgelijke upgrades doen :D
Ik heb idd de 38T oval, met 3mm offset. Dat is nipt. Er is ongeveer 1 mm ruimte tussen tanden en vork. Ik rij zelf heel veel op drogere momenten of op de weg met mtb, meestal dan wowe of met onze fietsclub die op de baan rijden. Dus op die manier komt er niet teveel vuil aan tegelijkertijd, en kon ik het wat in het oog houden of die ene mm niet te weinig is. Maar tot hiertoe geen krassen op de vork. Maar singlespeed ovaal en achtervorken zijn altijd lastig. Ik trap lage toeren, en in onze lowlands zijn er niet meteen klimmen, dus is het een zo groot mogelijk voorblad en achteraan zo klein mogelijk. Ik hoop dat er liever vroeg dan laat ovalen tandwielen voor mtb komen met een offset groter dan 3 mm.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Tof ding man!

Anders dan anders daar hou ik wel van, zeker omdat je hem ook nog als “tourer” gebruikt. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik vind het een imponerende bike....uitgaande van de 1e foto's in dit topic , minus de armsteunen op het stuur al zie ik daar het nut wel van in zoals jij de bike inzet.
De lijnen vh frame lopen perfect door in de Lauf vork waardoor het geheel een agressie uitstraalt.
Hetzelfde zie je bij sommige italiaanse sportwagens en bij Ducati motorfietsen terug...i like it ! 🤩
Plaats reactie