OG-EVKIN 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik denk het niet .. Ik heb nog geen fully van Og Evkin gezien.
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

https://www.aliexpress.com/item/3228070 ... 1addXalZyo

Alleen lijkt me dit niet echt een "recent" frame. 12x142 thru axle.

Maar er lijkt er wel 1 te bestaan. :oops:
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Op de website van OG Evkin komt deze niet voor. Dat wil wellicht niets zeggen.
Ik vind dit best een heel aardig frame , ik heb ook geen moeite met Non boost. Als de kwaliteit net zo goed is als mijn Hardtail dan is dat dik in orde !
Ik ben intussen bezig met een ander Fully project en de Hardtail wordt omgetoverd naar een "gravel-MTB of hij gaat verkocht worden.
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Ha, cool, kunnen we je project ergens volgen?
Wederom chinees?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zag op Strava al een nieuw opgebouwde fully voorbij komen :-q
jaspergk
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 23 maart 2021, 19:46

Jeroen,

Jou build heeft mij begin april overtuigd om zelf ook een hardtail te bouwen. Ik heb het OG Evkin CF 054 frame genomen.

Bij het opbouwen en routen van de kabels loop ik echter tegen een probleem aan. De kabel loopt te stroef door de housing heen. Als ik de kabel binnendoor in een rechte lijn naar de achter derailleur leg schakelt het perfect. Zo gauw ik hem helemaal door het frame route schakelt het heel zwaar.

Iemand tips?
Jakobelzinga
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:41

Mooi bikie geworden. Ik heb dit frame paar weken geleden besteld en wordt volgende week geleverd. Ik heb een vraagje over het monteren van een crankset. Ik heb een bottem bracket SRAM pressfit GXP BB92 besteld. Maar nu vraag ik mij af welke cranks hier compatibel mee zijn? Welke Bottem bracket heb jij gebruikt voor je NX crank? Op internet heb ik zoveel gelezen maar snap er weinig meer van ;). Tegenwoordig zou Sram alleen nog maar de DUB-variant produceren wat waarschijnlijk weer niet op een BB92 past. Ik ben benieuwd....misschien denk ik ook wel te moeilijk.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Beste Jasper, voor wat betreft de interne kabel loop, ik heb daar geheel geen last van gehad. ik heb wel de wat betere kabels gebruikt en als binnenkabel zelfs een dunnere versie met een teflon laagje. dus bij mij geen schakel problemen.

Jacob ik heb idd een DUB crank en DUB BB gebruikt. in deze fiets is het inderdaad rechtoe rechtaan. je kan daar weinig fouten mee maken een -3 graden tandwiel tot 34 past net.
Plaats reactie