Sonder Signal st maiden voyage; dankzij jullie; thanx!!!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

Heel veel dank aan iedereen hier die mij geholpen heeft met mijn eindeloze vragen over het verlengen van voorvorken, oliesoorten, etc. etc. Zonder jullie had ik dit frame niet zo vlot afgebouwd. Het was de eerste in meer dan 30 jaar en er waren toch wel een paar dingen anders geworden :( Vooral de voorbereiding van welke componenten (DUB BSA 73 boost???) ik nodig had kostte tijd.

Vandaag mij eerste rondje met de Sonder Signal st, nog niet alle components die ik zou willen. Fijne fiets, voelt speelser dan mijn XC slagschip, maar zo'n eerste rondje is nog heel erg afstellen van alles en nog wat en de banden op de juiste druk krijgen. De fiets heeft een ontzettend fijne klimhouding; dat had ik niet verwacht met een LTHT'ish mtb.


Afbeelding
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Knappe bike :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zou toch Sonder zijn als die niet mee ging doen in de BOTY2020. :bier:

Geslaagd project, zondermeer. :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heel gaaf, mooi geworden.
Speclist van huidige opbouw?

Het bouwen blijft leuk imho.
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

He bedankt voor de positieve reacties.

De componenten zijn voor een deel van mijn XC afgesloopt en zijn SRam NX niveau. Stem en crank zijn van Truvativ (= SRam) , stuur had ik liggen, Deathgrip grips, Sunringle velgen met lichte tubes en Roro, Rara Evo banden en carbon stem spacers (op een stalen fiets :D ). Rockshox Judy verlengd naar 120mm.

Ik wacht op een ander zadel, een langere droppost, en andere (witte) pedalen met meer grip onder de voet.

Afbouwen is idd leuk. Ik wilde ook de vernieuwingen op mtb gebied goed leren kennen.
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zeg, zeker geslaagd.
Vork aanpassen ook zelf gedaan :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed bezig, stoere bike zo.

Kende Sonder al wel maar niet dit stalen model, en deze heeft heeft meteen uitstraling ook.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Mooi man! Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar je komt hier zulke mooie namen en fietsen voorbij waar ik tot vooor kort nog nooit van gehoord had. Super!
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

balboa schreef: di 24 november 2020, 01:38 Mooi man! Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar je komt hier zulke mooie namen en fietsen voorbij waar ik tot vooor kort nog nooit van gehoord had. Super!
Heckler40 schreef: di 24 november 2020, 01:13 Goed bezig, stoere bike zo.

Kende Sonder al wel maar niet dit stalen model, en deze heeft heeft meteen uitstraling ook.

Enjoy!!
Ik had nog nooit van Sonder gehoord. Ik zocht op dit forum info over de Nukeproof Scout en toen zag ik in de fietsenlijst van de eigenaar (captain igloo) een Sonder gravelbike staan. Zo heb ik het merk leren kennen.

Toen wilde ik een Kona Honzo proberen. Via dit Forum kwam ik erachter dat M de juiste maat moest zijn. Maar Honzo waren niet redelijk dichtbij te koop of te proberen. Bovendien had ik net een fiets gekocht en elke twee maanden een fiets is wat veel voor me. Toen gink ik zoeken naar een geometrie die sterk op de Honzo leek (ik weet het geometrie zegt niet alles). En toen vond ik deze stalen Sonder Signal. Geometrie lijkt op de Honzo ( en ik kan bevestigen dat de Signal goed klimt, lekker zit, en door de bocht gedacht kan worden). Bovendien vind ik staal toch wat hebben en zelf bouwen is goed om je fiets en nieuwe technieken te leren kennen.

Dat is het verhaal en het is de Sonder geworden door dit forum. Dan heb ik het nog niet over alle hulp die ik met het bouwen gehad heb.
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heel verstandig dat je die Nukeproof hebt laten staan en voor een Sonder bent gegaan. Een stalen nog wel, u heeft smaak :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

Kapitein Iglo schreef: wo 25 november 2020, 16:33 Heel verstandig dat je die Nukeproof hebt laten staan en voor een Sonder bent gegaan. Een stalen nog wel, u heeft smaak :bier:
Mijn dank voor uw lovende woorden. Uw wat treurige Scout saga heeft mij naar andere mogelijkheden doen zoeken. Toen zag ik 'Sonder' in uw fietsenlijstje staan en de rest is history.
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Zeer mooie ros, ik had heel lang een Transmitter op m'n lijstje staat maar was net iets te duur voor het budget...en veel nét iets goedkopere alternatieven (het is ook maar waar je consessies op wil doen natuurlijk). Heel gaaf!
¯\_(ツ)_/¯
alwinvrm
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 19:15

FXII schreef: wo 25 november 2020, 23:03 Zeer mooie ros, ik had heel lang een Transmitter op m'n lijstje staat maar was net iets te duur voor het budget...en veel nét iets goedkopere alternatieven (het is ook maar waar je consessies op wil doen natuurlijk). Heel gaaf!
De Signal is een beetje bedoeld als de 29" Transmitter. Ik ben wel benieuwd waar jij op uitgekomen bent na wikken en wegen?
BC Original Podsol
Sonder Signal st
Decathlon XC50
Canondale F600
all bikes active, more so than their grey haired owner
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Hij staat toevallig bij mij ook een beetje in beeld, die andere kleur dan wel.(goud/bruin of wat is het)
Volgens mij een hele nette bike waar je indd nog lekker mee kunt klimmen en sturen. Ik heb de sonder transmitter gehad maar zo low en slack hoef ik op een ht niet meer te hebben.
Je hebt hem ook netjes afgemonteerd, veel meer moet het niet zijn..
Veel veilige kilometertjes!
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Tof! Ook ik ben fan van Sonder.Merk bevalt me erg goed, goed contact met Neil gehad, persoonlijk, flexibel, meedenkend..

Ik heb een 2019 Transmitter, en twijfelde toen ook over de Signal, of 29" niet beter bij de meeste Nederlandse tracks pastte.
Maar hij was toen alleen nog in Ti te krijgen, en door het flinke prijsverschil heb ik toch voor de Transmitter gekozen.

Wat is je speclist nu?
Plaats reactie