Nukeproof Scout 290 // Zuid Limburg trip

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Heckler40 schreef: za 30 januari 2021, 22:48 Goed bezig!

Heb je wel een paar wielen om nu al van de Bike te kunnen genieten? Want wachten is zonde.
Ook even een rode Hope zadelpenklem scoren om de dropper vast te houden 8)

Enjoy!!
Helaas heb ik geen wielset beschikbaar nog mijn huidige fiets is een 26” BMC met QR, dat gaat dus niet passen... Ik heb ook (nog) niet extreem veel haast want ik mag voorlopig toch nog niet het bos in met mijn schouder, hopelijk over een maand. Ik houd me ogen dus wel open, als ik ergens een goedkoop setje Boost wielen tegen kom om tijdelijk te gebruiken is dat wel interessant!

Die zadelpen klem is wel een goede idd, deze zwarte zat bij het frame, eerst de bike maar eens compleet maken voordat ik dingen “dubbel” ga aanschaffen (€).
Klitse schreef: za 30 januari 2021, 22:54 Dat begint wel ergens op te lijken zeg. Dat wordt een mooie.
Thx, ik ben tot nu toe ook erg tevreden, is aardig zoals ik het in me hoofd had toen het frame binnen kwam :winkie:
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Weer even een update!

Vrijdag op cursus geweest en thuis gekomen met een mooie wielset: Hope Pro 4 naven met Rad15 Ozone30 velgen.

Even wat (tijdelijk) geleend rubber eromheen gegooid en dan krijgen we dit beeld;

Afbeelding

Ik ben tevreden tot nu toe! :bier:.
Ik zag net dat SRAM aangeeft dat je een power lock voor de ketting maar 1 keer mag gebruiken. Doen jullie dit ook? Of gebruiken jullie ze vaker?

Ik moet nu de volgende dingen nog aanschaffen, aanpassen. Zadel / dropper / rode buitenkabel dropper / pedalen / grips / setje banden / remleiding inkorten.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Gebruik meestal de links van KMC die zijn er ook in een "re-usable" versie. Powerlinks ook wel eens opnieuw gebruikt en geen problemen mee gehad maar KMC er voor gemaakt is (en goedkoper is)...
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Mathijs_7 schreef: zo 21 februari 2021, 18:12 Gebruik meestal de links van KMC die zijn er ook in een "re-usable" versie. Powerlinks ook wel eens opnieuw gebruikt en geen problemen mee gehad maar KMC er voor gemaakt is (en goedkoper is)...
En die gebruik je dan gewoon op een ketting van SRAM?
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Ja hoor, sram, shimano en kmc.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ik zag net dat SRAM aangeeft dat je een power lock voor de ketting maar 1 keer mag gebruiken. Doen jullie dit ook? Of gebruiken jullie ze vaker?
Het is maar hoe je het interpreteert. Ik lees het als 1 per gebruikte ketting. Heb 11000 km gereden met 1 cassette en 2 kettingen. Dus denk dat het wel werkt
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij wordt er echt wel bedoeld voor eenmalig gebruik. Maar ik denk dat veruit de meesten (me too) hun powerlink echt niet weggooien na de eerste keer open maken :D
Ik gebruik ze ook gedurende de levensduur van de ketting (en daarna kunnen ze nog mee als noodoplossing bij pech onderweg...)
Tribux schreef: zo 21 februari 2021, 13:49 ...rode buitenkabel dropper...
Gekleurde kabels, daar wordt geen enkele fiets mooier van ;-)
Maar ik zie dat je die weg al ingeslagen bent...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

kermit schreef: ma 22 februari 2021, 11:46 Volgens mij wordt er echt wel bedoeld voor eenmalig gebruik. Maar ik denk dat veruit de meesten (me too) hun powerlink echt niet weggooien na de eerste keer open maken :D
Ik gebruik ze ook gedurende de levensduur van de ketting (en daarna kunnen ze nog mee als noodoplossing bij pech onderweg...)
Tribux schreef: zo 21 februari 2021, 13:49 ...rode buitenkabel dropper...
Gekleurde kabels, daar wordt geen enkele fiets mooier van ;-)
Maar ik zie dat je die weg al ingeslagen bent...
Dan ga ik de power locks ook gewoon per ketting levensduur gebruiken

Tsja die gekleurde buitenkabel heb ik inderdaad ook al voor het schakelen. Ik vind het persoonlijk wel mooi. Maar ik snap dat sommige het aan de drukke kant vinden. De dropper kabel links op het stuur dan ook rood is het in ieder geval weer in evenwicht.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik vind het juist wel mooi, de kleurcombinatie zo!

De kleur van het frame is wel echt geweldig, alsof er een stealth F16 staat van de marine 8)

Kudo's!
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Hij is fietsbaar, even een snelle foto:

Afbeelding

Ik moet alleen nog een remote voor de dropper monteren.

Als ik die heb gemonteerd gaan we eens wat knappe foto’s maken en uploaden!

Als alles dan is afgesteld en gedaan dan kunnen de kabels ook nog wat verder ingekort worden want die zijn nog aan de lange kant.

Hopelijk op de 26ste weer het bos in voor de echte test!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Zeer fraai!
Waar woke is, is vuur
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Ik vind het een mooie fiets geworden.
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Mooie fiets! :-q
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Maiden voyage

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver. Ik kon het bos weer in met een nieuwe fiets. De keuze was gevallen op een rondje Schoorl zodat ik ook even rustig kon aanvoelen wat mijn schouder zou doen in het bos. Vanaf de eerste meters kreeg ik een goed gevoel met de Scout. De volgende dingen vielen me op in vergelijking met mijn oude BMC TE04 26'' bike.

Omhoog is het vergelijkbaar met elkaar, ik denk dat de moderne geometrie en de grotere wielen elkaar een beetje opheffen, in theorie zou die door de geometrie wat minder moeten klimmen dan de BMC maar door de grotere wielen wat makkelijker. Het gevoel is tot nu toe ongeveer hetzelfde als met de BMC. Nou heb ik deze fiets ook niet uitgezocht op zijn klim capaciteit dus zolang ik overal een beetje boven kom zal het me verder een rotzorg zijn. Het viel me op de Nok wel gelijk op dat ik goed gedaan heb om een 32 tand voorblad te nemen en geen 34t. :o

Ik had alleen nog geen dropper remote dus naar beneden was het nog even zoeken met het hoge zadel maar het viel mij wel gelijk op dat dit vanzelf gaat met deze fiets in vergelijking met de BMC. Het is wel een stuk harder werken om hem door de bochten te krijgen maar dit was ook de verwachting.

Op mijn BMC zitten XT shifters en daar kan je meerdere versnellingen tegelijk zwaarder schakelen. Dat miste ik wel gelijk bij de NX shifters die ik nu heb. Weet iemand of dit uberhaupt kan op de hogere groepen van SRAM? Of moet ik dan naar Shimano toe?

Zaterdag kwam de remote van de dropper binnen aan het einde van de dag dus die nog even snel gemonteerd want zondag stond Amerongen op het programma samen met een maatje. Hier kwam het verschil met de BMC nog meer naar boven, vroeger moest ik in de afdalingen bijtrappen om bij te blijven. Op de nukeproof is dit niet meer nodig en kunnen we zonder problemen volgen! :bier: :winkie: . Wat een feestje om op deze fiets naar beneden te suizen!

Op Schoorl een aantal foto's gemaakt, op Amerongen niet meer aan gedacht, we hadden te veel plezier in het rijden om te stoppen voor foto's

Samen met zijn schuurgenoot:
Afbeelding

En in de duinen net na het 1ste bruggetje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Speclist:
Frame: Nukeproof Scout 290
Voorvork: RockShox Pike Ultimate
Complete aandrijving: SRAM NX Eagle 1x12
Remmen: Hope Tech 3 - X2
Stuur: Ritchey 760 mm met 35 mm rise
Stuurpen: Hope AM 35mm
Naven: Hope Pro 4
Velgen: Rad15 Ozone30
Zadelpen: OneUp V2 180mm
Zadel: Fizik Alpaca X5
Pedalen: Shimano PD-GR500
Laatst gewijzigd door Tribux op vr 26 maart 2021, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Mooie fiets, niet teveel rood, sjieke afmontage. :-q
Plaats reactie