Nukeproof Scout 290 // Zuid Limburg trip

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Hoi allemaal,

Ondanks dat het ivm verkrijgbaarheid van onderdelen een lastige tijd is voor een project heb ik toch een frame besteld. Ik ben begin december geopereerd aan mijn schouder en de eerste 6 weken mag ik niks dus ik ben wat rond gaan kijken. Ik fiets momenteel op een BMC TE04 26", ik heb een tijdje niet gefietst en afgelopen zomer in de Ardennen het fietsen weer opgepakt, ik vond dat het nu ook tijd werd voor iets nieuws. Na wat zoeken ben ik dus uitgekomen op de Nukeproof Scout 290. Bij NextBikeParts stond nog 1 frame in de maat L en deze is dan ook bij mij beland.

Het project zal niet in 1x afgerond gaan worden, het zal rustig in stappen gaan verlopen.

De bedoeling is om er een 140mm Pike Ultimate in te zetten. Schakelgroep wordt waarschijnijk SLX met misschien XT shifter.
Remmen zit ik te denken aan de SLX trail of de magura MT5 Next

Wielen wil ik graag zelf gaan bouwen met behulp van een cursus, dit zal alleen even moeten wachten tot de corona situatie is meer ruimte geeft... Het idee is momenteel Hope Pro4 naven met DT-Swiss XM481 velgen.

Ik ga jullie in dit topic op de hoogte houden van de voortgang!

Genoeg gelult, hier een aantal foto's van het frame.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoogtepunten:
Laatst gewijzigd door Tribux op zo 17 oktober 2021, 13:12, 13 keer totaal gewijzigd.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Een gaaf frame is een goed begin en dat zit met een Nukeproof Scout wel goed, veel plezier met uitzoeken van onderdelen en opbouwen! Ook een goed herstel gewenst met de schouder trouwens, was het fietsgerelateerd?
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Dankje!

Nee is niet fiets gerelateerd, hij is 2x uit de kom geweest een daarbij was het labrum afgebroken (ring van kraakbeen om de kom heen) dit hebben ze weer vastgezet en als het goed is moet mijn schouder straks weer op volle kracht zijn mbv een hoop fysiotherapie.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Leuk projectje zo, en kwa parts ook prima lijstje.. succes met het herstellen en dan het opbouwen!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mooi frame, succes met je speurtocht naar spullen! Zal nog spannend worden of je eerder hersteld bent of de build klaar hebt :wink:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi project :-q

Voor de wielenbouwer cursus kan 6 weken nog wel optimisch blijken ,
Ik help je h. open dat het sneller beter gaat

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ja ik denk ook niet dat dat over 6 weken alweer kan... Maar dan gaan we gewoon eerst de andere onderdeeltjes bij elkaar sprokkelen.

De vork is inmiddels besteld. :winkie:
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tribux schreef: wo 23 december 2020, 12:29 Het idee is momenteel Hope Pro4 naven met DT-Swiss XM481 velgen.
Heel gaaf frame, lekker kleurtje in de naven? Velgen van Nederlandse bodem bevallen mij ook erg goed in 30mm :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mooi frame. Altijd leuk zo'n project. Succes ermee.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi, het begin is er :-q
Voorzichtig sleutelen, anders trek je je schouder weer uit de kom.
Brul78 schreef: wo 23 december 2020, 23:00 Zo kan het ook

https://youtu.be/BUHULZVCFUg
Of zo:
https://youtu.be/fEGdonFCL7A
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Brul78 schreef: wo 23 december 2020, 23:00 Zo kan het ook

https://youtu.be/BUHULZVCFUg
Haha dan moet je wel alle onderdelen hebben.... :tong wel een vermakelijk filmpje :winkie:
Dutch schreef: wo 23 december 2020, 23:14 Heel gaaf frame, lekker kleurtje in de naven? Velgen van Nederlandse bodem bevallen mij ook erg goed in 30mm :-q
Ja het idee is om rode naven te gebruiken, en hier en daar nog wat rode details in de fiets te verwerken. Dan bedoel je de Rad15 wielen zeker? Daar heb ik ook al met een schuin oog naar zitten kijken :)
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 23 december 2020, 23:20 Mooi, het begin is er :-q
Voorzichtig sleutelen, anders trek je je schouder weer uit de kom.
Brul78 schreef: wo 23 december 2020, 23:00 Zo kan het ook

https://youtu.be/BUHULZVCFUg
Of zo:
https://youtu.be/fEGdonFCL7A
Ja ik moet rustig aan doen, net weer bij de fysio geweest, die gaf aan dat we de eerste 3 maanden risico moeten vermijden, dus duurt nog wel even voor ik weer in het bos te vinden ben. Geeft me wel de tijd om op het gemak deze fiets op te bouwen, in de tussentijd maar gewoon wat rondjes op de weg doen met de good old BMC 8).
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Vandaag is de RockShox Pike Ultimate RC2 ook gearriveerd in huize Tribux, deze moest er gelijk maar even aan gehangen worden met behulp van een oude stem die ik nog in de schuur had liggen.

Excuses voor de enigzins beroerde foto's maar de belichting in de logeerkamer a.k.a. fietswerkplaats is nogal beroerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gister heb ik ook beschermingsstickers bij Inivisiframe besteld, dit zal dan ook de volgende stap worden, voordat alles opgebouwd gaat worden (voor zo ver dat kan zonder onderdelen :tong ).
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Staat goed, nog een een paar grijze pike vork stickers om hetbaf te ronden :wink:
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik heb rode besteld. Ik wil met rode details gaan werken over de hele fiets. Misschien word het uiteindelijk toch grijs. Wie weet...
Plaats reactie