Jones met nieuwe velgen (P8)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Klopt Tita buigt iets makkelijker dan staal.

Zijn de achtervork buizen van jou frame geovaliseerd of heeft Jeff ze rond gelaten?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nee die van mij zijn ook ovaal inderdaad. Ik kom natuurlijk af van een 27.5 knetterhard stalen frame en het fietst wel soepeler moet ik zeggen dan mijn Kona maar of dit door het frame komt.

Ik kan die plakband test wel eens doen. :-D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Top.

Wordt weer tijd voor een filmpje.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

Zo'n Jones mtb is toch wel iets aparts, had ze nog nooit gezien. Bijna een kunstwerk dat frame :-)
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Mooie fiets man :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dankjewel mannen.

Erg blij mee.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nu met zilverkleurige Thomson zadelpen en stuurpen, Soma Osprey stuur (zo goed als identiek aan de Jones bend bar maar iets lichter en een stuk goedkoper).

En heb ik de NX crankset ontdaan van z'n zwarte jas en gepoetst tot een high shine zilver. Het staat op zich goed maar in de nabije toekomst wil ik toch een slanker zilver cranksetje vinden. Misschien XT of zelfs een Middelburn, maar die prijs he... :lol:

Er zijn Wolfpack race 2.4 banden onderweg dus die komen er ook snel onder maar voor nu staat hij er zo bij en een zwart zadeltje zou toch ook wel mooi zijn.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 5 januari 2021, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ziet er goed uit al zou ik op een Jones altijd een 'echte' Jones H-bar willen. Crowdfunding opzetten voor een ti exemplaar misschien?

Ik heb een Sugino crank op mijn Surly. Zilverder en slanker kan bijna niet, ooit eens tweedehands gekocht maar ze zijn ook te koop bij M-gineering bijv; http://www.m-gineering.nl/shopcrank.htm Niet supergoedkoop maar ook niet exhorbitant duur en met vierkante as dus nog duurzaam ook, ik rijd hier al iets van vijftien jaar mee.

Nadeel kan zijn dat het een compact (race) crank is, kleiner dan 34T past er dus niet op maar dat werkt voor mij in de praktijk prima. Ik heb nog een reserve exemplaar liggen dus als de nood hoog is mag je me altijd een PB sturen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

George schreef: di 5 januari 2021, 16:50 Ziet er goed uit al zou ik op een Jones altijd een 'echte' Jones H-bar willen. Crowdfunding opzetten voor een ti exemplaar misschien?

Ik heb een Sugino crank op mijn Surly. Zilverder en slanker kan bijna niet, ooit eens tweedehands gekocht maar ze zijn ook te koop bij M-gineering bijv; http://www.m-gineering.nl/shop.htm Niet supergoedkoop maar ook niet exhorbitant duur en met vierkante as dus nog duurzaam ook, ik rijd hier al iets van vijftien jaar mee.

Nadeel kan zijn dat het een compact (race) crank is, kleiner dan 34T past er dus niet op maar dat werkt voor mij in de praktijk prima. Ik heb nog een reserve exemplaar liggen dus als de nood hoog is mag je me altijd een PB sturen.
Ja ik had dat ook met het stuur dat ik vond dat er een “echte” jones bar op moest. Maar de sturen zijn zo goed als identiek zag ik bij Jelle in de winkel. Echter was Soma 40 euro goedkoper en een kleine 40 gram lichter dan de Jones. Als ik wat zou hebben aan de Loopbar was ik daarvoor gegaan maar die Loop ga ik nooit gebruiken en weegt bijna 300 gram meer :o

Qua crankset durf ik niet echt te rijden met een Sugino crankje met vierkant asje op een starre fiets die met grote regelmaat een bunnyhopje ziet. In de oude tijd waren de trapasjes het enigste wat ik af en toe brak.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Je laat er geen gras over groeien,

En je kunt altijd de zijkanten van de crank weer zwart maken dan oogt hij een stuk slanker

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

maverick76 schreef: di 5 januari 2021, 17:06Qua crankset durf ik niet echt te rijden met een Sugino crankje met vierkant asje op een starre fiets die met grote regelmaat een bunnyhopje ziet. In de oude tijd waren de trapasjes het enigste wat ik af en toe brak.
Wat jij wilt natuurlijk, mijn bunnyhop skills zijn niet heel indrukwekkend maar de Surly is vrij letterlijk mijn gooi-en smijtijzer en komt regelmatig los van de grond. Op de chainstay en de vooras na is er nog nooit iets gebroken :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb het dan wel over de “oude” tijd met drops to flat van 1.5 meter en dat maanden achter elkaar.

Ik neem je tip wel mee al is het ook wederom wel weer een gewicht ding, de oude assen waren wel hefty.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Moet ik het eens wegen? Ik denk namelijk dat het wel meevalt...
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@maverick, toen je de Jones met mijn opbouw voelde zat er ook een vierkante as in 8)

Een Syncros uit 1992 of zo trouwens, still going strong net als de Shimano vierkante as in mijn Mongoose uit dat jaar.
Die laatste heb ik er zelf ingedraaid, en die loopt nog altijd als een tierelier. Weinig hucken, dat dan wel (of juist niet)

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

George schreef: di 5 januari 2021, 17:45 Moet ik het eens wegen? Ik denk namelijk dat het wel meevalt...
Nou die gewichten kan ik wel opzoeken natuurlijk. Ik zal eens kijken waar je dan op uit komt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie