Klopt Tita buigt iets makkelijker dan staal.
Zijn de achtervork buizen van jou frame geovaliseerd of heeft Jeff ze rond gelaten?
Jones met nieuwe velgen (P8)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Nee die van mij zijn ook ovaal inderdaad. Ik kom natuurlijk af van een 27.5 knetterhard stalen frame en het fietst wel soepeler moet ik zeggen dan mijn Kona maar of dit door het frame komt.
Ik kan die plakband test wel eens doen.
Ik kan die plakband test wel eens doen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Top.
Wordt weer tijd voor een filmpje.
Wordt weer tijd voor een filmpje.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Dankjewel mannen.
Erg blij mee.
Erg blij mee.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Nu met zilverkleurige Thomson zadelpen en stuurpen, Soma Osprey stuur (zo goed als identiek aan de Jones bend bar maar iets lichter en een stuk goedkoper).
En heb ik de NX crankset ontdaan van z'n zwarte jas en gepoetst tot een high shine zilver. Het staat op zich goed maar in de nabije toekomst wil ik toch een slanker zilver cranksetje vinden. Misschien XT of zelfs een Middelburn, maar die prijs he...
Er zijn Wolfpack race 2.4 banden onderweg dus die komen er ook snel onder maar voor nu staat hij er zo bij en een zwart zadeltje zou toch ook wel mooi zijn.
En heb ik de NX crankset ontdaan van z'n zwarte jas en gepoetst tot een high shine zilver. Het staat op zich goed maar in de nabije toekomst wil ik toch een slanker zilver cranksetje vinden. Misschien XT of zelfs een Middelburn, maar die prijs he...
Er zijn Wolfpack race 2.4 banden onderweg dus die komen er ook snel onder maar voor nu staat hij er zo bij en een zwart zadeltje zou toch ook wel mooi zijn.
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 5 januari 2021, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Ziet er goed uit al zou ik op een Jones altijd een 'echte' Jones H-bar willen. Crowdfunding opzetten voor een ti exemplaar misschien?
Ik heb een Sugino crank op mijn Surly. Zilverder en slanker kan bijna niet, ooit eens tweedehands gekocht maar ze zijn ook te koop bij M-gineering bijv; http://www.m-gineering.nl/shopcrank.htm Niet supergoedkoop maar ook niet exhorbitant duur en met vierkante as dus nog duurzaam ook, ik rijd hier al iets van vijftien jaar mee.
Nadeel kan zijn dat het een compact (race) crank is, kleiner dan 34T past er dus niet op maar dat werkt voor mij in de praktijk prima. Ik heb nog een reserve exemplaar liggen dus als de nood hoog is mag je me altijd een PB sturen.
Ik heb een Sugino crank op mijn Surly. Zilverder en slanker kan bijna niet, ooit eens tweedehands gekocht maar ze zijn ook te koop bij M-gineering bijv; http://www.m-gineering.nl/shopcrank.htm Niet supergoedkoop maar ook niet exhorbitant duur en met vierkante as dus nog duurzaam ook, ik rijd hier al iets van vijftien jaar mee.
Nadeel kan zijn dat het een compact (race) crank is, kleiner dan 34T past er dus niet op maar dat werkt voor mij in de praktijk prima. Ik heb nog een reserve exemplaar liggen dus als de nood hoog is mag je me altijd een PB sturen.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ja ik had dat ook met het stuur dat ik vond dat er een “echte” jones bar op moest. Maar de sturen zijn zo goed als identiek zag ik bij Jelle in de winkel. Echter was Soma 40 euro goedkoper en een kleine 40 gram lichter dan de Jones. Als ik wat zou hebben aan de Loopbar was ik daarvoor gegaan maar die Loop ga ik nooit gebruiken en weegt bijna 300 gram meerGeorge schreef: ↑di 5 januari 2021, 16:50 Ziet er goed uit al zou ik op een Jones altijd een 'echte' Jones H-bar willen. Crowdfunding opzetten voor een ti exemplaar misschien?
Ik heb een Sugino crank op mijn Surly. Zilverder en slanker kan bijna niet, ooit eens tweedehands gekocht maar ze zijn ook te koop bij M-gineering bijv; http://www.m-gineering.nl/shop.htm Niet supergoedkoop maar ook niet exhorbitant duur en met vierkante as dus nog duurzaam ook, ik rijd hier al iets van vijftien jaar mee.
Nadeel kan zijn dat het een compact (race) crank is, kleiner dan 34T past er dus niet op maar dat werkt voor mij in de praktijk prima. Ik heb nog een reserve exemplaar liggen dus als de nood hoog is mag je me altijd een PB sturen.
Qua crankset durf ik niet echt te rijden met een Sugino crankje met vierkant asje op een starre fiets die met grote regelmaat een bunnyhopje ziet. In de oude tijd waren de trapasjes het enigste wat ik af en toe brak.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Wat jij wilt natuurlijk, mijn bunnyhop skills zijn niet heel indrukwekkend maar de Surly is vrij letterlijk mijn gooi-en smijtijzer en komt regelmatig los van de grond. Op de chainstay en de vooras na is er nog nooit iets gebrokenmaverick76 schreef: ↑di 5 januari 2021, 17:06Qua crankset durf ik niet echt te rijden met een Sugino crankje met vierkant asje op een starre fiets die met grote regelmaat een bunnyhopje ziet. In de oude tijd waren de trapasjes het enigste wat ik af en toe brak.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ik heb het dan wel over de “oude” tijd met drops to flat van 1.5 meter en dat maanden achter elkaar.
Ik neem je tip wel mee al is het ook wederom wel weer een gewicht ding, de oude assen waren wel hefty.
Ik neem je tip wel mee al is het ook wederom wel weer een gewicht ding, de oude assen waren wel hefty.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Moet ik het eens wegen? Ik denk namelijk dat het wel meevalt...
@maverick, toen je de Jones met mijn opbouw voelde zat er ook een vierkante as in
Een Syncros uit 1992 of zo trouwens, still going strong net als de Shimano vierkante as in mijn Mongoose uit dat jaar.
Die laatste heb ik er zelf ingedraaid, en die loopt nog altijd als een tierelier. Weinig hucken, dat dan wel (of juist niet)
Enjoy!!
Een Syncros uit 1992 of zo trouwens, still going strong net als de Shimano vierkante as in mijn Mongoose uit dat jaar.
Die laatste heb ik er zelf ingedraaid, en die loopt nog altijd als een tierelier. Weinig hucken, dat dan wel (of juist niet)
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Nou die gewichten kan ik wel opzoeken natuurlijk. Ik zal eens kijken waar je dan op uit komt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.