Jones met nieuwe velgen (P8)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie en interessante fiets !! :-q

Altijd nieuwsgierig geweest naar hoe zoiets fietst tov "normale" mtb's ?
Ik ben sowieso fan van star en heb intussen de Karate Monkey, Krampus en Stooge uitgebreid gereden, maar Jones is me net een stapje te duur om een "gokje" te wagen.

Laat eens weten / zien !
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op vr 1 januari 2021, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Rayb81 schreef: vr 1 januari 2021, 03:36 Mijn voorgevoel zegt dat deze fiets ook niet heel lang in jouw bezit blijft :D

Even puur uit interesse, de hoeveelste fiets is dit nu in een paar jaar tijd?
Haha, het grote verschil is dat ik de Jones er nu naast heb gekocht dus de Kona heb gehouden. Als er nu iets nieuws zou gaan komen dan gaat de Kona weg maar niet de Jones.

Ik weet niet hoeveel fietsen ik heb gehad de afgelopen paar jaar maar ik probeerde een lijstje te maken van mijn hele mountainbike historie en kwam alleen al uit herinnering op 43 stuks waarvan ik er vast minimaal 10 ben vergeten. Dus ja, het zijn er altijd veel geweest maar ook altijd maar 1 of max 2 tegelijk.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 1 januari 2021, 12:16
Rayb81 schreef: vr 1 januari 2021, 03:36 Mijn voorgevoel zegt dat deze fiets ook niet heel lang in jouw bezit blijft :D

Even puur uit interesse, de hoeveelste fiets is dit nu in een paar jaar tijd?
Haha, het grote verschil is dat ik de Jones er nu naast heb gekocht dus de Kona heb gehouden. Als er nu iets nieuws zou gaan komen dan gaat de Kona weg maar niet de Jones.

Ik weet niet hoeveel fietsen ik heb gehad de afgelopen paar jaar maar ik probeerde een lijstje te maken van mijn hele mountainbike historie en kwam alleen al uit herinnering op 43 stuks waarvan ik er vast minimaal 10 ben vergeten. Dus ja, het zijn er altijd veel geweest maar ook altijd maar 1 of max 2 tegelijk.
Herkenbaar :-D Ik heb al tig keer mijn "Laatste Ultieme" fiets gekocht of opgebouwd.......en ik ben gestopt daar excuses voor te verzinnen :bier:
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Oef, wat een gaaf ding, heb wel eens op het punt gestaan om werk te maken van de aanschaf van de tita versie, is er nooit van gekomen :-q :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

bongo schreef: vr 1 januari 2021, 12:46 Oef, wat een gaaf ding, heb wel eens op het punt gestaan om werk te maken van de aanschaf van de tita versie, is er nooit van gekomen :-q :-q
Op dat punt heb ik nooit gestaan, ten eerste is het financieel nooit haalbaar en ten tweede vind ik het de prijs niet waard.

Maar er is geen twijfel dat het wel een magisch ding is.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Mooi frame :-q maar is die niet veel te klein voor je? Ik dacht dat je recent een stumpjumper XL frame verkocht had omdat die wat aan de kleine kant was?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

theemutz schreef: vr 1 januari 2021, 17:12 Mooi frame :-q maar is die niet veel te klein voor je? Ik dacht dat je recent een stumpjumper XL frame verkocht had omdat die wat aan de kleine kant was?
Nee ik had een Large met mijn 1.80 en zit meestal tussen M en L in. Deze versie Jones werd alleen in één maat gemaakt.

Jeff Jones is rond de 1.87 als ik me niet vergis en reed er uitmuntend op. De lange zadelpen is ook echt expres en bedoeld voor extra comfort.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Geometrie en zithouding van de Jones zijn onvergelijkbaar met een moderne long en slack suspension bikes

Net zo onvergelijkaar met de klassieke hardtail geometrie van 15 jaar geleden trouwens "crazy numbers, can't work" :winkie:
Wel ik ben 1.87m en voor mij werkte het prima, ik heb hem ook op de zondagochtend ritten met de vaste mannen gebruikt

Maar somehow denk ik dat Maverick er heel andere dingen mee gaat doen :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

maverick76 schreef: vr 1 januari 2021, 19:13
theemutz schreef: vr 1 januari 2021, 17:12 Mooi frame :-q maar is die niet veel te klein voor je? Ik dacht dat je recent een stumpjumper XL frame verkocht had omdat die wat aan de kleine kant was?
Nee ik had een Large met mijn 1.80 en zit meestal tussen M en L in.
Je hebt gelijk, ik verwarde ‘m met die witte XL Stumpjumper van xRemcox :roll:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Eerste “stepup” van 40 cm was geen probleem vandaag. Deze spielerei voelde wel onwennig na maanden niet te hebben gedaan. Singlespeed is wel weer lekker hoor! Ineens worden zelfs klimmetjes van een steil grasveldje in een woonwijk alweer leuk. :D

https://www.pinkbike.com/video/529720/
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

leuke fiets. Hoe plush is de achterkant ?
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Niet 😊
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Gaaf ding Maverick!
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

maverick76 schreef: za 2 januari 2021, 10:51 Niet 😊
Jeff Jones:"It's a space frame because it's a space frame"

Zie 2'22 https://www.youtube.com/watch?v=rfGu3yGcnJQ
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nouja, een beetje zal het wel flexen, zeker met TI zoals in het filmpje maar dit blijft natuurlijk rigid staal. Je compliance maak je zelf.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie