Jones met nieuwe velgen (P8)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

maverick76 schreef: za 26 juni 2021, 21:50 Deze kon ik toch niet laten om te posten..

Afbeelding
Beste post in je bestaan op het forum :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Tijdje geleden dat ik een update heb gepost maar de “mountain cruiser” is nog altijd mijn Go To fiets voor Nederland.

Intussen heeft de Jones Carbon velgjes wat hem/haar weer 378 gram lichter heeft gemaakt. (Met dank aan Jan de Man en een beetje Heckler)

Merken doe je het niet echt maar het is gewoon leuk.

Intussen bijna alles van belang carbon.

crankset
Stuur
zadelpen
Velgen

Onderhand is er niet zo veel meer wat zoden aan de dijk zet qua gewichtbesparing.

Ik zit alleen te denken aan een Aluminium kransje van Wolftooth. Deze bespaart ongeveer 50 gram en schijnt toch best slijtvast te zijn.

Op zadel kan ik besparen maar ik heb lichte zadels geprobeerd maar met de relatief “relaxte” zit ga ik er last van krijgen. Dus hier wil ik liever niet echt op besparen. Misschien een Gobi met carbon rails.

Zo staat hij er vandaag bij na een rondje Hellendoorn. Door de hoge velgen lijken de banden extra dik. :-q

Wat is het toch een tof ding! (Al zeg ik het zelf natuurlijk)

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Inderdaad erg tof!

Lijkt me wel een leuke fiets om af en toe het Bos mee in te gaan :)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie upgrade, blijft een dikke fiets om te zien.
Had wel verwacht dat je de lichtere velgen zou merken, zo'n besparing is toch vrij fors.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dat zal aan mij liggen hoor. Ik ben verre van sensitief op dit vlak.

(ja hoor, kop hem maar in mensen) :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Blijft een mooie bijzondere fiets inderdaad :-q ik kan me wel voorstellen dat je met zo'n vrij zwaar frame en dikke banden het gewichtsverschil nauwelijks voelt.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Beste post in je bestaan op het forum :-q

Dit soort fietsen doet me niet vaak wat, deze is mooi
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooi ding! Is dit nu ook leuk om een snakerun op Leersum oid te doen? Met geo en stuur straalt ie meer toeren door t bos uit..

Je zou de pedalen van titanium kunnen doen, scheelt weer aanzienlijk (in je spaarpot 😖)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

paulus1981 schreef: vr 17 december 2021, 20:04 Met geo en stuur straalt ie meer toeren door t bos uit.
Met een paar klikken vind je zo een paar filmpjes, meneer (Jeff) Jones zelf is een niet onverdienstelijke mountainbiker en schuwt een technisch trailtje niet.

Prachtfiets :-q

Je hebt hem alleen al veel te lang dus weg met dat ding en dan subiet naar mij natuurlijk :winkie:
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Bijzonder fraaie bike, en dan al helemaal omdat je toch een traditioneel/retro concept vwb materiaal combineert met in verhouding exotische carbon onderdelen.
Laatst gewijzigd door gijsje op vr 17 december 2021, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

paulus1981 schreef: vr 17 december 2021, 20:04 Mooi ding! Is dit nu ook leuk om een snakerun op Leersum oid te doen? Met geo en stuur straalt ie meer toeren door t bos uit..

Je zou de pedalen van titanium kunnen doen, scheelt weer aanzienlijk (in je spaarpot 😖)
Juist op dat soort stukken doet hij het erg goed. Ook door de korte wielbasis.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MonkeyRider schreef: vr 17 december 2021, 19:37 Blijft een mooie bijzondere fiets inderdaad :-q ik kan me wel voorstellen dat je met zo'n vrij zwaar frame en dikke banden het gewichtsverschil nauwelijks voelt.
Intussen onder de 11 kg. 8)

Banden zijn trouwens Wolfpack Race. Rond de 650 gram. Overal aan gedacht :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Blijft een tof ding.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Hij wordt steeds mooier, en die "dikke" wielen staan hem inderdaad erg goed.
maverick76 schreef: vr 17 december 2021, 20:56
paulus1981 schreef: vr 17 december 2021, 20:04 Mooi ding! Is dit nu ook leuk om een snakerun op Leersum oid te doen? Met geo en stuur straalt ie meer toeren door t bos uit..

Je zou de pedalen van titanium kunnen doen, scheelt weer aanzienlijk (in je spaarpot 😖)
Juist op dat soort stukken doet hij het erg goed. Ook door de korte wielbasis.
Een clubgenoot heeft er ook eentje, en die pakt ook de meest technische stukken makkelijk met z'n Jones. Hij is veel wendbaarder dan zijn looks doen vermoeden..

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef: vr 17 december 2021, 20:58
MonkeyRider schreef: vr 17 december 2021, 19:37 Blijft een mooie bijzondere fiets inderdaad :-q ik kan me wel voorstellen dat je met zo'n vrij zwaar frame en dikke banden het gewichtsverschil nauwelijks voelt.
Intussen onder de 11 kg. 8)

Banden zijn trouwens Wolfpack Race. Rond de 650 gram. Overal aan gedacht :D
Dat is heel netjes :-q
Plaats reactie