Jones met nieuwe velgen (P8)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Mooie bike , welk verzet zit er eigenlijk op 34x18 ?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

34x19 als ik me niet vergis. Voor mij perfect, het blijft toch een “cruiser” voor mij dus hoef niet hard op vlak maar kan er wel alles mee op komen in noord en midden Nederland.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Alles in midden Nederland?
Zolang Kwintelooien gesloten is wellicht wel :D
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

En hou deze nu, lijkt wel een beetje op de Stache :wink:
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dit is (denk ik) wel een blijvertje en dan vooral omdat hij zo anders is en voelt als andere bikes die ik heb gehad.

Deze kan overal naast bestaan zonder te overlappen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Gave fiets! In titanium helemaal prachtig, maar helaas ook onbetaalbaar :( .

Ik snap je keuze voor het stuur wel, maar ik toch proberen om aan een loop bar te komen. Ik heb die van mij in carbon via Ebay Kleinanzeigen op de kop getikt voor nog geen 200 euro. Daarvoor had ik ook een namaak exemplaar zonder de loop, maar die komt toch echt niet in de buurt van het origineel.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zo'n carbon loop voor 200 euro zou ik ook nog wel hebben gekocht.

Maar zoals je al had gelezen ik gebruik die loop simpelweg nooit maar een carbon loop is gewoon TOF!

Grappig genoeg is mijn Soma stuur met 367 gram 33 gram lichter dan waar hij voor word geadverteerd!

Een lucky badge I guess :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Intussen heeft mijn Jones weer wat nette upgrades waardoor hij ook weer een halve kilo is afgevallen.

Newman carbon zadelpen (duidelijke comfort door de flex)
Truvativ Stylo carbon crank. (Iets lichter dan de XTR)
Jones Carbon Loop. (tja, waarom? Omdat het kon en omdat hij licht is :-)
XTR remmetjes (licht, minimalistisch, mooi en remt ook nog best aardig.

Paar spulletjes koste me evenveel als de hele fiets maar vind het hem meer dan waard.
Elke keer als ik hem pak is het genieten zo licht en wendbaar!

Afbeelding

Enige upgrades die nog moeten gebeuren is een lichter zadel maar deze moet evengoed comfortabel zijn. 300 gram is mijn huidige zadel dus als er iemand suggesties heeft?
Stuurpen word een Syntace Superforce die al op me ligt te wachten in Ede.

En dan kunnen er in de toekomst misschien nog eens carbon velgen op maar denk niet dat ik daar prijs vs gewicht heel blij van word.
Laatst gewijzigd door maverick76 op di 25 mei 2021, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Staat hem goed! Blijft een schitterend frame en vork :tong
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Mooi spul, niet teveel flex vanuit frame + zadelpen?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Tja, wat is teveel.

Ik ben geen racer en ook leent de geometry zich ook niet direct om te knallen en is het voor mij echt een cruiser.
Voor dit doel is de pen wel echt fijn, net een beetje meer compfort wat het frame inderdaad ook al wel had maar met mijn 68 kg gebeurd er natuurlijk wel wat minder met zo'n frame als misschien de bedoeling was qua flex.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

maverick76 schreef: di 25 mei 2021, 19:10
Enige upgrades die nog moeten gebeuren is een lichter zadel maar deze moet evengoed comfortabel zijn. 300 gram is mijn huidige zadel dus als er iemand suggesties heeft?
Ik heb binnenkort misschien een Fizik Antares R1 te koop, weegt 165 gr. Mocht je interesse hebben, dan houd ik je op de hoogte.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, ligt dan natuurlijk aan de prijs maar mocht hij weg gaan dan hoor ik het wel. Fizik en ik zijn altijd wel goede vrienden geweest. :-D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Chique upgrades

Ik reed er een titanium pen in, die flex valt wel mee (of tegen) en de Jones is er op ontworpen om dat te doen. En met de stuurpen is hij straks wel bijna murdered out Black. Alleen de remmen niet als ik het zo snel zie.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Klopt, hij word weer vrijwel zwart afgezien van remmen maar dat vind ik dan wel weer ok dat kleine beetje contrast.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie