Jones met nieuwe velgen (P8)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Na een altijd prettig contact met een welbekend mede forumlid heb ik van hem een Jones overgenomen.

Hierbij is toch wel een kleine droom in vervulling gegaan. Sinds Jeff Jones met het Spaceframe kwam was ik al verkocht op het ontwerp. Ik had echter nog nooit mijn been over een Jones gegooid.

Na wat heen en weer geapp met Heckler kwam hij met het feit dat hij zijn stal ietwat wilde inkrimpen waaronder zijn Jones.

Dus een lang verhaal kort gemaakt, paar dagen geleden afgerezen naar het prachtige zonnige noorden ( :lol: ).

Na 1 rondje te hebben gereden in de wijk wist ik direct dat het wat was voor me.

Dus met een dikke lach op mijn gezicht na enkele uren later weer huiswaarts gekeerd. (nog veel gepraat over bikes uiteraard)

Momenteel “even” opgebouwd met spulletjes die ik nog had liggen maar in de loop der tijd word dit wel chique’r.

Vandaag z'n maden voyage (onder mijn handen) :

Afbeelding

Super blij mee!!

(Kona heb ik nog maar dit word de vaste medewerker in de stal)
Laatst gewijzigd door maverick76 op vr 17 december 2021, 18:04, 11 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Gaaf ding zeg!

Daar krijg je wel aanspraak mee :-q gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Dibs!



Maar mooi ding, al kan je dat wel aan Nol overlaten. :-q

Enjoy!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Schandalig, de ene band heeft een gele en de andere een witte Maxis, doet wel afbreuk aan zo´n mooie fiets. :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gefeliciteerd!
Je droomfiets kunnen scoren is toch altijd een fijn moment :-q

en die gele letters, ik zeg niks... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Gaaf. Een clubgenoot heeft er ook eentje. Ik vind ze er niet uit zien, maar fietsen enorm fijn :-q . Nu nog een Jones H-bar er op.

Veel plezier ermee.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark :-q

Van een liefhebber naar een liefhebber zullen we maar zeggen. Happy trails!
En met de Jones als inspiratie zie ik een trits nieuwe filmpjes in 2021 :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Wat een gaaf ding zeg, iets bijzonders in iedergeval! Lijkt heel compact op de foto? Is dat een vertekend beeld of is hij echt een beetje kort?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Even voor mij als onwetende....is dit los van de voorvork een heel bijzonder frame? Lijkt een beetje op de Trek Stache.

Wel een mooie fiets om te zien, maar doet die voorvorkconstructie nou ook nog iets speciaals?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Woe, vet :-q

Ik overweeg ook al jaren een Jones dus ik neem hem over een week of twee graag van je over :winkie:

@Balboa: Google even op Jones en spaceframe oid. Jeff Jones bouwt al jaren bijzondere fietsen en heeft een vrij unieke insteek op het gebied van geometrie. Hij kan het zelf het beste uitleggen ;)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja Jones is love it or hate it.

Banden logo's is inderdaad niet fraai maarja, ik had ze liggen en wilde gewoon vast fietsen.

Het Jones frame is een heel concept bedacht door Jeff Jones, zowel frame, vork en stuur horen eigenlijk bij elkaar voor het beste resultaat.

Voor de niet kennende zoek maar even op YT. (Jones bikes)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi man, heb er een paar meter op gereden op de parkeerplaats en je merkt gelijk al dat het iets bijzonders in.
Vrij rechtop zoals Jones het bedoeld heeft. En lekker licht.
De vork werkte ook fijn, net even het scherpe er af tov star.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja zoals Heckler hem had opgebouwd was het echt een licht fietsje, viel me niets tegen. Hij is nu uiteraard wat zwaarder maar met andere banden en een Thomson zadelpen schaaf ik er zo als 700 gram vanaf.

Maar inderdaad, het is een bijzonder ding en zeer comfortabel!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

mauke schreef: do 31 december 2020, 18:01 Wat een gaaf ding zeg, iets bijzonders in iedergeval! Lijkt heel compact op de foto? Is dat een vertekend beeld of is hij echt een beetje kort?
Hij lijkt inderdaad kort maar zo voelt hij niet als je er op rijd. Tenminste, niet te kort.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dat gewicht lijken mij idd de banden te zijn, verschil voel je nu maar komt goed.

Mijn build had wielen met flow velgen en stalen cassette body en een H-bar met meer dan 400gr, niet per se lichtgewicht.
Setje Wolfp[ack Speed in 2.4 lijken me de perfecte banden voor een Jones. Wegen hetzelfde als de Rara 2.4's waar je bij mij op reed, rollen bijna vanzelf en hebben toch genoeg grip.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie