Nordest Britango Ti nieuwe wielen

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Gestraald balhoofd zoals ie geleverd is. Had beter de headset er na het polijsten/borstelen in kunnen persen... maar zo gaat het ook. Heb nog nooit met titanium gewerkt maar het is echt super eenvoudig zijdeglans te borstelen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Afbeelding

Afbeelding

En nu eindelijk in het wild.

Of het aan de fiets ligt of in mijn hoofd zit, mijn PR’s vallen bij bosjes om :-q ben er blij mee :D
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 807
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Gaaf,

Ben ook erg fan van titanium, :-q
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Foxc schreef: ma 31 mei 2021, 20:56 Of het aan de fiets ligt of in mijn hoofd zit, mijn PR’s vallen bij bosjes om :-q ben er blij mee :D
Ik heb dan wel de stalen variant maar dezelfde ervaring :winkie:
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

sieger schreef: ma 31 mei 2021, 21:20 Gaaf,

Ben ook erg fan van titanium, :-q
Heb met pijn in mijn hart alles van het Sonder frame afgehaald, maar die komt later wel weer als er weer wat onderdelen te koop zijn...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark,

Een brushed titanium frame met zwarte afmontage en wat afgemeten blank alu. Klassieke schoonheid.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Nordest + Titanium is altijd goed :-q

Heel even toen deze Britango uitkwam twijfelde ik nog om mijn Bardino ervoor om te ruilen maar het is er nooit van gekomen. Hopelijk kan ik hem ooit wel even uitproberen, ben toch wel nieuwsgierig ernaar.

Mooi opgebouwd, ga je heel lang plezier van hebben.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

Heckler40 schreef: ma 31 mei 2021, 23:02 Mooi wark,

Een brushed titanium frame met zwarte afmontage en wat afgemeten blank alu. Klassieke schoonheid.

Enjoy!!
Niks aan toe te voegen: prachtige fiets!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

MarkMeisner schreef: ma 31 mei 2021, 22:33 Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
Waarom Nordest het doet weet ik niet, maar over het algemeen is IS goedkoper te maken (lasergesneden plaat vs CNC) en als je bij postmount de draad sloopt is reparatie lastig (er zijn oplossingen met losse busjes, maar die voegen weer complexiteit toe) Met een IS nok en een adapter van minder dan een tientje bereik je hetzelfde, maar dan simpeler en eenvoudiger.

OT: dikke fiets! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

suravida schreef: di 1 juni 2021, 08:35
MarkMeisner schreef: ma 31 mei 2021, 22:33 Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
Waarom Nordest het doet weet ik niet, maar over het algemeen is IS goedkoper te maken (lasergesneden plaat vs CNC) en als je bij postmount de draad sloopt is reparatie lastig (er zijn oplossingen met losse busjes, maar die voegen weer complexiteit toe) Met een IS nok en een adapter van minder dan een tientje bereik je hetzelfde, maar dan simpeler en eenvoudiger.

OT: dikke fiets! :-q
Juist die eenvoud spreekt mij ook wel aan - geen schroefdraad wat je kunt slopen, net adaptertje erop, niks mis mee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heel mooi! Waar de een helemaal los gaat met een vette kleurstelling is deze fantastisch vanwege de optische eenvoud. Al hoop ik niet dat ik je daar mee beledig :wink: Die remschijven "knallen" er mooi uit.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

suravida schreef: di 1 juni 2021, 08:35
MarkMeisner schreef: ma 31 mei 2021, 22:33 Heel mooi frame, lekker clean dat titanium. Snap alleen niet helemaal waarom ze voor IS hebben gekozen voor de remklauw achter. Zou dat een bepaalde reden hebben? Zie het op hun Bardino ook zitten.
Waarom Nordest het doet weet ik niet, maar over het algemeen is IS goedkoper te maken (lasergesneden plaat vs CNC) en als je bij postmount de draad sloopt is reparatie lastig (er zijn oplossingen met losse busjes, maar die voegen weer complexiteit toe) Met een IS nok en een adapter van minder dan een tientje bereik je hetzelfde, maar dan simpeler en eenvoudiger.

OT: dikke fiets! :-q
Ah vandaar. Dat is inderdaad een nettere oplossing en fijn voor het schroefdraad. Zie wel dat TS twee adapters gebruikt, maar dan nog is het inderdaad een mooie oplossing. Laat maar, ik kijk scheef :D
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op di 1 juni 2021, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zie maar een adapter?
Het allermooist is een PM bevestiging met inserts waar de schroefdraad in zit, maar voor mij zijn dat details waar ik niet de keuze op zou baseren.

In totaal een erg mooi frame/mooie fiets dit.
Eigenlijk de hardtail zoals ik vind dat hij moet zijn: goede geo, mooie lijn en van titanium :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

kermit schreef: di 1 juni 2021, 11:31 Ik zie maar een adapter?
Het allermooist is een PM bevestiging met inserts waar de schroefdraad in zit, maar voor mij zijn dat details waar ik niet de keuze op zou baseren.

In totaal een erg mooi frame/mooie fiets dit.
Eigenlijk de hardtail zoals ik vind dat hij moet zijn: goede geo, mooie lijn en van titanium :-q
Klopt, zag het niet goed op mijn telefoon. Is inderdaad een mooie oplossing zo.
Plaats reactie