Trek Roscoe 6: Zwitsers zakmes

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
en_voyage
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 12 januari 2015, 17:42
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 6

Net nog even naar de V8's gekeken, maar ben bang dat de cups van het linker pedaal teveel geleden hebben. Ik zie een slijtspoor in een cup, en volgens mij kan ik die niet vervangen. Heb net maar een setje Crank Brothers Stamp 1 maat Large besteld. Zwart was nog de enig leverbare kleur, dus rode ESI Grips kunnen voorlopig even wachten (heb nog een nieuw setje zwarte liggen). Even afwachten of ik me ga ergeren aan de dikke as van de Stamps 1.

Wat betreft bandenspanning: 1,5 bar, dat is dus een kwart er uit! Dat lijkt veel, maar nu zit ik te stuiteren bij een hoge cadans. Er mag dus wel wat uit. Ik doe eerst wel 1,7 en dan kan er altijd nog wat uit.

Hopelijk valt de sneeuw in de Uithof (Den Haag) een beetje mee, dan kan ik morgen de Trek even uitlaten op echte onverharde grond! Verder weer oefenen met manuals, wheelies en bunnyhops met de nieuwe pedaaltjes. Is alweer een poos terug, dus techniek is wat roestig... :D
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Met 95 kg :roll: goed 97kg :-{ en Maxis Ikon/Rekon 2.8 is dat meer dan genoeg. Uiteindelijk wil je dat je dat als je op je fiets zit de noppen contact hebben en je niet alleen op de midden rij rijd.
En met minder lucht ben je ook van dat gebounce af.
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
en_voyage
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 12 januari 2015, 17:42
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 6

Gisteravond een setje Crankbrothers Stamp 1 besteld, vanochtend stond om half acht de bezorger aan de deur! :o

Helaas vandaag geen tijd gehad om de Roscoe de sporen te geven met de nieuwe pedalen. Moest kiezen tussen het ijs op met mijn dochter, of rijden. Hoe vaak hebben we nou ijs..? Precies! Dus samen de plaatselijke plas onveilig gemaakt! :D

Helaas waren rode pedalen in L lastig leverbaar, dan maar zwart. Lekker groot platform, prima om de techniek weer onder de knie te krijgen.

Afbeelding

Zit er wel aan te denken om op de Roscoe met wat te gaan werken, zoals Squirtlube. Zodra het weer wat beter is, ontvet ik de aandrijflijn en gaat er wax op. Ongelooflijk dat je ketting na één keer beschaafd smeren met olie al zo zwartig wordt... bleh!
en_voyage
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 12 januari 2015, 17:42
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 6

Dinsdag met vriendin naar de Uithof in Den Haag gereden, maar de trail lag er te drassig bij. In het kader van trail respect niet eens een poging gewaagd, rechtsomkeert gemaakt en vanaf Kijkduin naar de haven gereden over het strand, want laagwater. Helaas geen foto's van, maar de Roscoe kan dit prima aan! De Kenda Havoks hebben ook geen enorm noppenprofiel, dus vastgraven was nauwelijks aan de orde.

Gisteren de Roscoe nog even uitgelaten in Meijendel, bij gebrek aan tijd om naar Noordwijk te rijden. Ook leuk, zelfs op asfalt in de duinen tussen Wassenaar en Katwijk heb je tonnen meer grip en kun je loeihard de bochtjes door! Het kniftige bochtje bij een koffiehuisje is op de racefiets altijd een beetje billenknijpen, maar niet op de Roscoe... met 30 km/u dat bochtje door is nog niet eerder gelukt op 27 mm bandjes, maar wel op 2,8 inch banden! :D

Oh ja, de Stamp 1 pedalen voldoen prima. Je voelt de as wel door je schoenen heen, maar bij mij vooral als mijn voeten scheef op de pedalen staan. Even corrigeren en alles voelt weer OK.

Nog wat paradeplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Nu wachten tot de trails genoeg hersteld zijn. Heb enorm veel zin om dit ding los te laten op de UHR of de Veluwe!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Herkenbaar, dat bochtje bij het theehuisje. Paar jaar terug werd dat ook zo lekker zanderig vanwege de lage ligging tussen de duinen...

Let even op je achteras. Lijkt alsof de hendel een beetje open staat.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
en_voyage
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 12 januari 2015, 17:42
Mijn mountainbike: Trek Roscoe 6

Gruwelijk, hoe vaak ik daar geen uitbrekende achterkant heb gehad met racefiets of MTB met smalle XC-bandjes... na een dagje storm ontstaan er in dat bochtje een soort mini-duintjes van opgewaaid zand. Overigens ook veroorzaakt door onoplettende fietsbroeders die het bochtje niet hadden gehaald. Heb er meer dan eens eentje uit de struiken moeten trekken.

Goeie van die hendel! Was me niet opgevallen, en zo heb ik 'm normaal nooit. Ik ga 'm meteen even in een correcte positie terugzetten. Thanks!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

en_voyage schreef: do 18 februari 2021, 12:21 Goeie van die hendel! Was me niet opgevallen, en zo heb ik 'm normaal nooit. Ik ga 'm meteen even in een correcte positie terugzetten. Thanks!
Bij mijn toenmalige Trek ging die ook wel los zitten. Zal wel een bontrager dingetje zijn. Er zit een inbusje in de hendel denk ik, daarmee kun je 'm ook wat strakker zetten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie