Yet Another Nordest Britango 2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Iets meer dan een jaar geleden heb ik mijn eerste 29 HT MTB opgebouwd (On One Scandal). Daar heb ik het afgelopen jaar heel veel op gereden met heel veel plezier. Het verzamelen van onderdelen en opbouwen van de fiets was echter dermate leuk dat ik wist dat er een volgend project moest en zou komen :D. Ik wilde weer een 29-er en bij voorkeur een die iets meer "agile" was (om maar eens een mode woord te gebruiken). Na velen uren zoeken en lezen (en vooral twijvelen en keuzestress) uiteindelijk de knoop doorgehakt en te gaan voor een stalen frame van Nordest en wel de Britango 2 in de kleur zwart. Verwachte levertijd: december. Maar december werd januari en januari werd februari. En toen het volgende bericht: "We have a problem with your order..." :cry: . Mijn (pre-ordered!) zwarte frame was uitverkocht (huh?) en of ik een witte wilde? Of geld terug? Of 4 maanden wachten? Alle onderdelen had ik al verzameld dus cancellen was geen optie en 4 maanden wachten al helemaal niet (kunnen er ook zomaar 8 worden) dus voila:

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel de framekleur meer creme-wit is kleurt het frame in de zon toch wel mooi dus ben er wel tevreden mee. De Nukeproof cups knallen we wel mooi uit:

Afbeelding

Onderdelen:
Frame: Nordest Britango 2 mt M/L wit
Wielen: Ryde Trace 30 met Hope Pro 4 naven (oranje)
Vork: Rockshox Revelation 130mm
Balhoofd cups: Nukeproof Horizon zwart 1 1/8" ZS44-28.6-T2, Nukeproof Horizon zwart 1.5" EX44-40 - B5
Stuur: Nukeproof Horizon V2 aluminium riser stuur (31,8 mm) zwart / rood
Stem: Nukeproof Horizon stuurpen rood 35mm x 31.8mm
Grips: Ergon GE1 Evo grepen Risky Red Slim
Remmen: Hope Tech 3 X2
Dropper : Synchros 125 mm
Zadelpenklem: Nukeproof Horizon rood 34.9mm
Zadel: Fizik Tundra
Bottom Bracket: Nukeproof Horizon trapas (SRAM DUB BSA) rood 68mm / 73mm
Crankstel: SRAM GX Eagle DUB 1x12
Pedalen: Nukeproof Horizon Pro Sam Hill Enduro pedalen rood
Derailleur: SRAM X01Eagle rood
Shifter: SRAM GX
Cassette: SRAM XG-1275 GX Eagle 12-speed

De lagercups in de Scandal had ik laten persen omdat mijn DIY tool niet echt lekker werkte. Maar nu wilde ik toch alles zelf doen dus maar 2 lager cup drivers gekocht van Wheels Manufacturing (de hele pers was rond die tijd overal uitverkocht) en gisteravond de cups er probleemloos ingeperst:

Afbeelding

Daarna even snel de vork erin (moet nog op lengte gebracht worden) en de stuurpen en stuur gemonteerd inclusief remmen om te kijken of de kleuren een beetje staan (had dus zwart met rood voor ogen) en ik ben niet ontevreden:

Afbeelding

Afbeelding

Hope rood is wel iets anders dan Nukeproof rood maar vindt het wel prima. En ja, een wielset met rode Hope naven was nog mooier geweest maar deze wielen had ik al dus...

Afbeelding

Volgende stap is de vork op de juiste lengte brengen. Ik zal eerst de Revelation uit de Scandal er eens in zetten om te kijken of die lengte goed is en dan de pipe-cutter er inzetten :)

Wordt vervolgt....

(En als er nog iemand op zoek is naar een MTB: als dit projectje is afgerond gaat de Scandal in de verkoop :D )
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Weer zo'n lelijke fiets..... bah :bier: :winkie:
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Nice, had je geen custom kleurtje kunnen afdwingen?
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

sieger schreef: za 13 februari 2021, 23:19 Nice, had je geen custom kleurtje kunnen afdwingen?
:o (niet aan gedacht, nee :wink:)
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Ik vind wit met rood ook wel wat hebben 👍
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik vind deze kleur mooier dan de zwarte :-q
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Gave bak en wat mij betreft een geluk bij een ongeluk dat die zwarte er niet was. Ik vind deze veel mooier.
Succes en veel plezier met de afbouw.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Had je niet een titanium versie met korting kunnen vragen :D .
Balen van die leveringsproblemen met die Nordest frames. Pedro heeft ook wel wat tegenslagen achter elkaar gehad heb ik gelezen.
Ik vind deze kleur ook net iets mooier dan de zwarte en ik ben niet de enige dus alles gewoon positief bekijken.

Die custom kleuren zijn overigens niet op voorraad voor zover ik weet dus dat zou nog langer duren. Tenzij er ergens 1 verdwaald zou liggen.

Mooie build :-q
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Wordt ook weer een prachtige fiets en ik sluit mij aan bij de voorstanders van deze kleur boven zwart.
Prachtig zo ook de combi met de rode delen!
Real men think straight and flat are boring :-D
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Daar is ie, nice hoor met dat rood. Ik ga uiteraard niet zeggen dat deze mooier is dan een zwarte dus laten we het houden op net zo mooi 😉
''Only dead fish go with the flow''
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi frame, strakke plannen

Ga je veel plezier op maken, en dat is wat telt toch :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Tof nog een Britango!

Mooi ding, veel sleutel en rijplezier.

Jammer dat het zo stroef loopt bij Nordest op het moment. Heb er zelf ook 1 in bestelling en vrees dat de verwachte levertijd niet gehaald gaat worden...
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Burco schreef: za 13 februari 2021, 21:26En toen het volgende bericht: "We have a problem with your order..." :cry: . Mijn (pre-ordered!) zwarte frame was uitverkocht (huh?) en of ik een witte wilde? Of geld terug? Of 4 maanden wachten? Alle onderdelen had ik al verzameld dus cancellen was geen optie en 4 maanden wachten al helemaal niet (kunnen er ook zomaar 8 worden) dus voila:
Ik heb van inmiddels twee andere mensen hier in NL gehoord, die precies hetzelfde hebben gehad, hun pre-ordered frame uitverkocht. Snap niet eens hoe je dit als bedrijf van elkaar krijgt... :~
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Was het geplanned om een oranje naaf te hebben met rode schijven en remmen? Dat is normaal niet een combi die aanbevolen wordt, zeg maar. Frame zit er super uit, veel beter dan zwart!
Gas_erop
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 28 september 2015, 07:24

zeker nice.. en kleur heeft zeker wat. :-q
Plaats reactie