Yet Another Nordest Britango 2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

zonoskar schreef: ma 15 februari 2021, 14:23 oranje naaf met rode schijven en remmen? Dat is normaal niet een combi die aanbevolen wordt, zeg maar.
In Rome niet te hard zeggen dat
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2207
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Heckler40 schreef: ma 15 februari 2021, 17:42 In Rome niet te hard zeggen dat
Afbeelding
Is dat de nationalte klederdracht in Rome? En waarom zo'n nummer achterop, omdat Rome in 10 AD gesticht is ofzo?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De kleur van het frame vind ik wel wat hebben. Met rood ook enigzins gewaagd, maar kan wel denk ik.
Alleen de grips en de rode accenten op het stuur zijn wat mij betreft too much, maar ik vind gekleurde grips sowieso altijd lelijker dan zwart. Op elke fiets :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Gisteren de vork ingekort, de dropper geïnstalleerd en de kabels vast gezet om vandaag met het mooie weer de eerste rit te kunnen maken. Voorlopig is dit 'm:

Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik ben teruggekomen van dat zwarte frame: het crème wit in combinatie met de rode onderdelen staat m.i geweldig. Oké kleurrijk maar er rijden genoeg "kleurloze" fietsen rond :winkie:

Voor wat betreft de wielen: het zijn Ryde Edge OS 30 velgen met dus oranje Hope Pro 4 naven. Ze komen van mijn Scandal, rijden heerlijk maar rood is idd nog mooier. Ik heb inmiddels wel een schitterende set gezien met rode Hope naven dus ik sta in dubio: als ik deze kan verkopen voor een mooie prijs ( :wink:) dan denk ik dat ik dat doe. Het maakt de fiets wel helemaal af.

De dropper is 125mm en komt van mijn Spark en is op het randje. Kwa lengte is een150mm beter dus dat kan evt nog.

Tsja, en dan de rit: een rit is weinig natuurlijk maar als ik 'm vergelijk met de Scandal voelt de Britango toch een stukje wendbaarder en dat was ook wel het idee. Ik heb vandaag met name brede paden gereden dus het echte bochtenwerk moet nog komen maar het gevoel is zeer goed. En je hebt maar een klein hobbeltje nodig om 'm in de lucht te krijgen ondanks het toch relatief zware frame. Maar eerst maar eens een bochtige singletrail fietsen voor een betere vergelijking.

De Revelation vork heb ik ook op de Scandal en bevalt weer prima. Deze is wel nieuw en lijkt nog een stuk soepeler maar die van de Scandal krijgt nog een onderhoudsbeurt voordat deze in de verkoop gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Hij is mooi geworden hoor. Die rode accenten staan er erg goed op dat wit. Op de foto lijkt het op het stuur wel wat druk, zeker omdat daar meerdere tinten rood dicht bij elkaar zitten. Maar het is zeker geen 13 in een dozijn fiets op deze manier.
''Only dead fish go with the flow''
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Vandaag maar eens mijn Brittango getest op de MTB trail in Rijssen. Wielset met de oranje Hope naven verkocht en mooie nieuwe wielset met rode naven en Pacenti PI30-END velgen gekocht. Verder de fiets afgewerkt met de juiste boutjes in dezelfde kleur als de Nukeproof Horizon onderdelen. Het wachten is nog op een iets langere dropper maar verder is ie af.

Met deze fiets wilde ik een iets wendbaarder fiets dan dat de Scandal en naar mijn idee is dat uitstekend gelukt. Je gooit de Brittango makkelijker door de bocht en in combinatie met de nieuwe Wolfpack Race/Cross combi was de grip in de bochten geweldig. Heb het gevoeld dat ie (bijna) net zo wendbaar is als mijn 27.5 Scott Spark.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het rondje ging sneller dan ooit :D
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Rijssen blijft leuk.
Verder wel een leuke bike. Maar idd al het rood op de handlebar is to much.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie