Groene aap, Karate Monkey SS
- asphaltdude
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3364
- Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
- Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
- Contacteer:
Snuggnut it is!
Everybody bought a new bike!
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Yes!
En geen problemen meer gehad met de ketting die spontaan een eigen leven ging leiden....
En geen problemen meer gehad met de ketting die spontaan een eigen leven ging leiden....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Inmiddels staat de Groene Aap er al een tijdje zo bij
Qua setup, niet op die specifieke plek
De XFusion vork stond op 160 mm toen ik hem in mijn bezit kreeg, en is inclusief eigenlijk overbodige servicebeurt, vakkundig door Bike Suspension in Oirschot op 120 mm veerweg gezet. Prima vork voor wat ik er mee doe.
Ook hangt inmiddels de XT-derrailleur er aan, eind december de laatste kilometers van het jaar in Hellendoorn gereden en daar wilde ik niet singelspeed rondrijden.
Nu ben ik rustig aan het rondkijken naar een dropper-post, zoals je kan zien heb ik een lange versie nodig (er zit nu een 450 mm bezemsteel in), en ik kan er een plaatsen met een kabel die door de zitbuis gaat (er zit onderaan een opening in de buis waardoor die naar buiten kan komen).
Iemand tips voor een dropper die niet elke 500 km speling vertoont en dan een servicebeurt moet hebben die net zo veel kost als driekwart van de aanschafwaarde (bij wijze van spreken)??
Qua setup, niet op die specifieke plek
De XFusion vork stond op 160 mm toen ik hem in mijn bezit kreeg, en is inclusief eigenlijk overbodige servicebeurt, vakkundig door Bike Suspension in Oirschot op 120 mm veerweg gezet. Prima vork voor wat ik er mee doe.
Ook hangt inmiddels de XT-derrailleur er aan, eind december de laatste kilometers van het jaar in Hellendoorn gereden en daar wilde ik niet singelspeed rondrijden.
Nu ben ik rustig aan het rondkijken naar een dropper-post, zoals je kan zien heb ik een lange versie nodig (er zit nu een 450 mm bezemsteel in), en ik kan er een plaatsen met een kabel die door de zitbuis gaat (er zit onderaan een opening in de buis waardoor die naar buiten kan komen).
Iemand tips voor een dropper die niet elke 500 km speling vertoont en dan een servicebeurt moet hebben die net zo veel kost als driekwart van de aanschafwaarde (bij wijze van spreken)??
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
Deze? https://bikepacking.com/gear/tranzx-kitsuma-dropper/
Hoef je niet eens aan de onderkant uit te laten komen.
Hoef je niet eens aan de onderkant uit te laten komen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Meet even hoe diep die dropper in je frame kan. Ik zie een bocht in je zitbuis.
Meestal zit er bijna net zoveel in je frame als er bovenuit steekt.
Meestal zit er bijna net zoveel in je frame als er bovenuit steekt.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 16796
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Een beetje speling krijgen ze allemaal, dat is nog niet hetzelfde als service nodig hebben
Betaalbaar en zelf te servicen: One Up.
Duurder en zelf te servicen: BikeYoke.
Mijn One Up heeft wel meer speling dan m'n BikeYoke die twee keer zo oud is maar dat maakt voor de werking niet uit. OU levert losse servicekitjes met geleidepennen in drie diktes om de speling te verminderen, en ook losse cartridges. Goed te doen voor iedereen die niet heel onhandig is.
M'n BY heb ik nog nooit open gehad...
Betaalbaar en zelf te servicen: One Up.
Duurder en zelf te servicen: BikeYoke.
Mijn One Up heeft wel meer speling dan m'n BikeYoke die twee keer zo oud is maar dat maakt voor de werking niet uit. OU levert losse servicekitjes met geleidepennen in drie diktes om de speling te verminderen, en ook losse cartridges. Goed te doen voor iedereen die niet heel onhandig is.
M'n BY heb ik nog nooit open gehad...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Vertel, wat was er niet helemaal fijn aan de OneUps?
Ik heb een 210 en die is minder fijn dan m'n Thomson (maar die is slechts 120mm).
Ik ben dus benieuwd of ik mazzel heb of gewoon minder kritisch ben.
De mijne is na meer dan een jaar nog steeds spelingvrij en redelijk soepel.
Soepeler dan een reverb, maar stroever dan een Thomson.
Wel gaat de collar vanzelf los na een paar ritjes. Dan veeg ik thuis de binnenkant schoon en doe er wat nieuw vet tussen.
Ik zie het maar als noodgedwongen mini service.
Bikeyoke ken ik niet uit eigen ervaring (maar ook geen slechte berichten van vernomen).
Met 2 Thomsons heb ik bijzonder fijne ervaringen, maar beperkte drop van 120mm.
En reverb, och ik heb er 1 die het nog doet...
Ik heb een 210 en die is minder fijn dan m'n Thomson (maar die is slechts 120mm).
Ik ben dus benieuwd of ik mazzel heb of gewoon minder kritisch ben.
De mijne is na meer dan een jaar nog steeds spelingvrij en redelijk soepel.
Soepeler dan een reverb, maar stroever dan een Thomson.
Wel gaat de collar vanzelf los na een paar ritjes. Dan veeg ik thuis de binnenkant schoon en doe er wat nieuw vet tussen.
Ik zie het maar als noodgedwongen mini service.
Bikeyoke ken ik niet uit eigen ervaring (maar ook geen slechte berichten van vernomen).
Met 2 Thomsons heb ik bijzonder fijne ervaringen, maar beperkte drop van 120mm.
En reverb, och ik heb er 1 die het nog doet...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Excuses voor dit intermezzo, leuke aap
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Geen probleem, ik zoek iets gebruiksvriendelijks, dit intermezzo helpt mij misschien wel in mijn keuze voor een onderdeel dat mijn aap nog leuker gaat maken!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Wat me wel opvalt, vergeleken met de foto met starre vork, is dat de hoeken slacker zijn geworden en vooral die van je zitbuis.
Je zadelpen hangt flink achterover.
Dat gaat bij een dropper ten koste van soepel in en uit schuiven, meer wrijving.
Zeker bij de goedkopere modellen.
Je zadelpen hangt flink achterover.
Dat gaat bij een dropper ten koste van soepel in en uit schuiven, meer wrijving.
Zeker bij de goedkopere modellen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Op de laatste foto staat het voorwiel wel iets hoger dan het achterwiel, dus dat versterkt het effect, maar in het kader van 'meten is weten' zal ik eens kijken hoe groot het verschil is.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dacht ik eerst ook, maar als ik de foto's op m'n phone naar de onderkant vh scherm schuif, dan raken voor en achterband op hetzelfde moment de rand van m'n scherm.
Op beide foto's.
Op beide foto's.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Of is je zadelpen al krom?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
Heb even gemeten, de starre vork heeft een lengte van 483 mm, de XFusion 535 ongeveer. Hij staat dus wel iets verder achterover.
Iets langer doorsparen is dus het devies.
Iets langer doorsparen is dus het devies.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum