Canyon SpectralONN 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Daar zijn we weer met een nieuwe sys..
Ik dacht met de vitus een bike te hebben gekocht die toch wel wat langer had mogen blijven(helemaal naar mn zin kwa specs en geo)
Toen gingen we een ritje nideggen doen en we hadden daar afgesproken met een vriend die mee wilde rijden met een ebike. Ik was bij de vitus al aan het twijfelen om een ebike te kiezen, maar dacht dat doen we over een paar jaar nog wel.. duur.. en kan ik nog wel met de rest gaan biken. Die rit hebben we ook wat ingekort omdat ik het einde gewoon niet kon halen, zo leer je natuurlijk ook weer wat maar vanaf die dag wist ik het zeker. Die ebike moet er komen en het liefst zo snel mogelijk.
De vitus verkocht voor een nog leuk prijsje en ondertussen al flink gespaard en daar kon ik ineens bestellen. Ik had eerst de radon render besteld, maar achteraf blij dat ze de levertijd niet konden halen. Canyon kwam 2-2-21 met de ep8 modellen en 630 wat accu en wilde die veel liever hebben. 6jaar garantie ipv 2, mooiere afwerking op het stuur, met een app vermogen enz instelbaar. Ook heb ik al eens de neuron gehad en de service van canyon was gewoon top.
Vandaag kwam hij dan eindelijk binnen de canyon spectral on 7 2021 in shades of purple

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind hem nog mooier als op de site van canyon. Dat paars met die witte achtergrond van hun maakt het toch wat minder fraai.
Kwa afwerking echt top allemaal en de app is ook heel handig in te stellen. Ook meteen de laatste update via gsm even overgezet :-q
Morgen meteen de bike uitlaten op de heuvelrug, amerongen, leersum en dan de accu leegrijden op hoge ginkel. Nog even snel, kwa update zit ik enkel nog even te denken aan andere banden.. deze zijn behoorlijk zwaar en heb niet zoveel met maxxis.. wilde graag ook eens wolfpack proberen en denk dat ik de trail in 2.4x29/2.6x27.5 maar ga bestellen. Voor de meeste ritjes zoals achen en hier in nl prima.. en mocht ik nog echt wat ruigers doen/willen gooi ik even de dhr nog achterop :winkie:
Laatst gewijzigd door mauke op wo 14 juli 2021, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi ding, tof kleurtje ook. Veel plezier ermee :-q
Is HG alweer open dan?
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

TenZNL schreef: di 16 februari 2021, 23:54 Mooi ding, tof kleurtje ook. Veel plezier ermee :-q
Is HG alweer open dan?
Uh weet ik niet.. is hij dicht dan? Ik kom er maar heel weinig en dacht dat als er iets nog een beetje fatsoenlijk te rijden is dan is het daar wel😁
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Cool apparaat!

Ik zag wat hele ellendige plaatjes voorbij komen van de tracks op de heuvelrug, mix van ijs, half gesmolten sneeuw en bagger..
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Merci! En bedankt voor de tip.. ik ga wel even een beetje in de buurt blijven😅
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Toffe fiets hoor!
Boeit die 300 gram extra gewicht van die banden tov de 20+ kilo van de hele fiets?
paulus1981 schreef: wo 17 februari 2021, 00:26 Ik zag wat hele ellendige plaatjes voorbij komen van de tracks op de heuvelrug, mix van ijs, half gesmolten sneeuw en bagger..
Precies, nu is echt het allerslechtse moment om de trails op de UHR op te gaan.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Elvander schreef: wo 17 februari 2021, 10:14 Toffe fiets hoor!
Boeit die 300 gram extra gewicht van die banden tov de 20+ kilo van de hele fiets?
paulus1981 schreef: wo 17 februari 2021, 00:26 Ik zag wat hele ellendige plaatjes voorbij komen van de tracks op de heuvelrug, mix van ijs, half gesmolten sneeuw en bagger..
Precies, nu is echt het allerslechtse moment om de trails op de UHR op te gaan.
Nee zit wat in, maar vind maxxis gewoon niet prettig rijden.. daarbij dan zwaar rollend en weet natuurlijk niet of ik echt volle range nodig ga hebben maar wil het gewoon maximaliseren. Had op de vitus trailking en crossking achter en was eigenlijk altijd tevreden met die combi.. die wolfpack trail lijkt net wat meer nop te hebben en daarom wellicht een ideaal bandje voor op de e-bike
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

mauke schreef: wo 17 februari 2021, 10:34 Nee zit wat in, maar vind maxxis gewoon niet prettig rijden.. daarbij dan zwaar rollend en weet natuurlijk niet of ik echt volle range nodig ga hebben maar wil het gewoon maximaliseren. Had op de vitus trailking en crossking achter en was eigenlijk altijd tevreden met die combi.. die wolfpack trail lijkt net wat meer nop te hebben en daarom wellicht een ideaal bandje voor op de e-bike
Range anxiety! ;)

Toffe kleur!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Hele dikke bike hoor :bier:
Als ze bij Canyon die zadelbuis nou eens wat gaan inkorten zodat er een fatsoenlijke dropper in kan, dan over een tijdje misschien... 8)
Ride a bike!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi ding. :-q
"This species has amused itself to death"
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

RaMoNNeKe schreef: wo 17 februari 2021, 12:52 Hele dikke bike hoor :bier:
Als ze bij Canyon die zadelbuis nou eens wat gaan inkorten zodat er een fatsoenlijke dropper in kan, dan over een tijdje misschien... 8)
Niets zeggen over die dropper :evil: er zou een 170mm in gezeten hebben maar ze hebben het aangepast op de site en het was een typVoutje.. gelukkig heb ik genoeg aan 150mm maar 170 had precies gepast en dat stond dan net wat mooier en natuurlijk 2cm extra drop..

Vandaag 5x westenschouwen gereden oh man wat gaaf. eerste rondje op eco en nog toen nog een stukje getest profiel 1. profiel 2 heb ik ingesteld met wat meer power en daar heb ik de rest mee afgereden.
Wat nou echt een dikke + is.. je komt zo makkelijk boven na een leuke klim en je bent gelijk klaar zonder ff te rusten voor de afdaling. En toch flink wat extra afdalingen kunnen doen want normaal na 2/3 rondjes echt op :D
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooi ding!
De Missus denkt hier ook over.
Ze fietst lekker, maar houdt ons gewoon niet bij ivm krachtsverschil, en dan kan een motortje het ff gelijk trekken waardoor er meer samen is ipv wachten op elkaar.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Zeker waar.. en het blijft echt wel fietsen hoor als je het allemaal goed insteld! Je kan natuurlijk alles op boost rijden met minimaal input.. maar zodra je iets technische moet klimmen kun je niets fatsoenlijk meer doseren. Vind het erg fijn van die ep8 dat er zoveel in te stellen is!
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Het wordt zo gaandeweg echt wel iets met de ontwerpen van die e-MTB's :-q

Staat 630 voor het aantal Wh?
Ja, doei !
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie bike en kleur inderdaad :-q
Leuk verhaal ook. Mijn motivatie voor aanschaf is dat ik helemaal niet meer fatsoenlijk rond kwam op een route met wat hmrs......maar misschien had ik het ook al jaren eerder moeten doen.
Plaats reactie