Radeen Skeen 9.0 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Beta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 januari 2021, 00:27
Mijn mountainbike: Radon Skeen 9.0

Hierbij mijn eerste sys.

Mede met de hulp van de forumleden gekozen voor de Radon Skeen 9.0, modeljaar 2021. Heb in aanloop naar de aanschaf van deze fiets behoorlijk wat verschillende MTB's geprobeerd en toen ik zeker was dat het een fully moest worden ben ik via een mooi advies topic op de Radon uitgekomen.

Ik moet de eerste km's nog gaan maken, maar binnen een paar dagen staat de eerste rit op de planning, dus dat gaat goed komen. Moet zelf zeggen dat ik zeer positief ben over hoe de kleur is uitgevallen,. Op de Radon site lijkt het frame witter (was ook al door anderen opgemerkt), maar in het echt zit er toch meer grijs doorheen.

Heb technisch nog niets verandert aan de fiets, behalve dat ik er magped enduro 200n pedalen gemonteerd heb die ik in samenwerking met de five ten kestrel lace schoen zal combineren en heb er een Radon mudguard op.

Voor de liefhebbers wat foto's (incl. de verzochte foto's van de kabelloop) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

:-q Veel plezier!
p.s. een typo in de titel of bewust Radeen?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Kijk, mooi ding. En inderdaad, alle kabels links. Zou de headtube wel een beetje beschermen met helitape ofzo. Bike verdient het!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Redelijk eigen wijs design, :-q
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Puike fiets en benieuwd hoe je ervaringen zijn over een tijdje. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Kapitein Iglo schreef: wo 17 februari 2021, 21:41 Kijk, mooi ding. En inderdaad, alle kabels links. Zou de headtube wel een beetje beschermen met helitape ofzo. Bike verdient het!
Zeker hele mooie fiets.
En inderdaad wat beschermende tape op strategische plaatsen is zeker aan te raden.
Ik heb deze gebruikt en ben daar erg content over. Met föhn perfect elke vorm te volgen.
https://www.mantel.com/bikeshield-clearshield-roll
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mooi design, goede afmontage, erg fraai geheel. Zou ook mijn keuze geweest zijn van je shortlist maar dat wist je al.

Geniet ervan straks. :bier:
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Wacht even....

Foto 1: unboxing
Foto 2: wall decoration

Hoort daar niet nog iets tussen :wink:
Ja, doei !
Martijn2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 16:25

Zeer gaaf :-q benieuwd naar je ervaring.

Helaas moet ik nog even geduld hebben, ik kreeg gisteren bericht dat de XL die ik besteld heb pas leverbaar wordt vanaf wk 18 (ipv wk 7). :-{

Tip voor iedereen die nu enthousiast is en ook een fiets op bike-discount.de wil bestellen: zet even de taal op Duits ipv Engels als je naar de levertijd kijkt. De 'engelse' levertijd info loopt namelijk ver achter.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Net even de foto's op groot scherm bekeken, zie nu inderdaad ook die bescherming zitten. Top, bike ziet er sowieso uit alsof er goed over is nagedacht. Alleen de loop van de remleiding achter, die maakt wat gekke bochtjes, maar dat komt door de aansluiting van de leiding op de klauw. Doe je niks aan, of je moet de klauw vervangen, maar als het goed remt, lekker belangrijk!

En je bent de eerste die ik hier zie met MagPeds. Benieuwd hoe die je bevallen!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Mooi hoor! Daar ga je veel plezier mee beleven.
Tip van een ervaringsdeskundige wat betreft de frame-bescherming: de beschermingssticker op de headtube, waar de kabels het frame in gaan, is erg dun en begon bij mij na een paar ritten al door te slijten. Daar kun je beter iets dikker/steviger materiaal op plakken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 17 februari 2021, 21:41 Kijk, mooi ding. En inderdaad, alle kabels links.
Verkoopt Radon niet naar de UK? Of aan bikers die aan een motor (voor)rem gewend zijn?
Want als je de achterrem links hebt (zoals het hoort... :tong ) krijg je die leiding dus nooit echt fraai lopend.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef: do 18 februari 2021, 13:35
Kapitein Iglo schreef: wo 17 februari 2021, 21:41 Kijk, mooi ding. En inderdaad, alle kabels links.
Verkoopt Radon niet naar de UK? Of aan bikers die aan een motor (voor)rem gewend zijn?
Want als je de achterrem links hebt (zoals het hoort... :tong ) krijg je die leiding dus nooit echt fraai lopend.
En als de achterrem rechts zit (zoals het op een fiets hoort :tong ), krijg je in dit geval dus de dropperkabel niet mooi. Ik ben voor evenveel kabelnokjes links, als rechts. Dat zou ook moeten opgaan voor interne doorvoer. Dan kun je gewoon zelf kiezen.

Mijn Pace heeft dat ook niet op orde. Kabelloop is daardoor ook wat gek.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

kermit schreef: do 18 februari 2021, 13:35
Kapitein Iglo schreef: wo 17 februari 2021, 21:41 Kijk, mooi ding. En inderdaad, alle kabels links.
Verkoopt Radon niet naar de UK? Of aan bikers die aan een motor (voor)rem gewend zijn?
Want als je de achterrem links hebt (zoals het hoort... :tong ) krijg je die leiding dus nooit echt fraai lopend.
Ik heb weliswaar een andere fiets met de remleiding op het frame maar volgens mij is dat geen probleem. Ook dus de achterrem links. Olie is dun en heeft geen last van een iets scherpere bocht. En met die brede sturen van tegenwoordig geeft ook weer meer ruimte
.
"This species has amused itself to death"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het werkt ook wel, maar het staat minder mooi als je kabel/leiding niet om het balhoofd heen loopt.
Ik heb zelf 1,5 jaar met zo'n lelijke leidingloop gereden tot ik eindelijk eens de moed had om met die interne toestanden aan de gang te gaan om het te verfraaien... :oops: :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie