Radeen Skeen 9.0 2021

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kan niet meer schreef: do 18 februari 2021, 14:06
kermit schreef: do 18 februari 2021, 13:35 Verkoopt Radon niet naar de UK? Of aan bikers die aan een motor (voor)rem gewend zijn?
Want als je de achterrem links hebt (zoals het hoort... :tong ) krijg je die leiding dus nooit echt fraai lopend.
Ik heb weliswaar een andere fiets met de remleiding op het frame maar volgens mij is dat geen probleem. Ook dus de achterrem links. Olie is dun en heeft geen last van een iets scherpere bocht. En met die brede sturen van tegenwoordig geeft ook weer meer ruimte
.
Olie is dun, maar een dropperkabel niet. Als je die dan een beetje mooi wil laten lopen, ben je al gauw flink aan het lussen. En ik hou niet van die grote bochten. Maar goed, als het bij deze Radon allemaal lekker werkt, geen probleem!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Kapitein Iglo schreef: do 18 februari 2021, 13:40 En als de achterrem rechts zit (zoals het op een fiets hoort :tong )
Ff offtopic: Waarom zit op een stadsfiets je achterrem dan wel links? :~


Mooie bike! Kleur komt op deze foto's mooier uit dan op de website... Ook benieuwd hoe je Magpeds gaan bevallen
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mrfrank schreef: do 18 februari 2021, 14:39
Kapitein Iglo schreef: do 18 februari 2021, 13:40 En als de achterrem rechts zit (zoals het op een fiets hoort :tong )
Ff offtopic: Waarom zit op een stadsfiets je achterrem dan wel links? :~


Mooie bike! Kleur komt op deze foto's mooier uit dan op de website... Ook benieuwd hoe je Magpeds gaan bevallen
Niet bij mijn stadsfiets :winkie:

Maar da's teveel offtopic en deze Radon niet waardig :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Beta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 januari 2021, 00:27
Mijn mountainbike: Radon Skeen 9.0

Vandaag de eerste kilometers gemaakt op de Radon, route Harderwijk gereden (22km). Nu ben ik misschien niet meer objectief, maar ik heb echt genoten. De fiets rijd echt geweldig! Had dezelfde route al gedaan op een Cannon Neuron CF en de Radon past mij beter en vooral qua zithouding. Ben echt oprecht super blij met de fiets.

Morgen rij ik naar mijn familie in de Eifel en daar ga ik nog een aantal ritten maken. Zal daar wat ook even wat plaatjes schieten.

Bedankt ook voor de tip met betrekking tot de clearshield, zal hier zeker naar gaan kijken!
Beta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 januari 2021, 00:27
Mijn mountainbike: Radon Skeen 9.0

De route:

Afbeelding

De Radon met modder:

Afbeelding

De Radon weer schoon :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Super om te horen dat ie goed bevalt!
Hoe lag de route Harderwijk er bij?
Real men think straight and flat are boring :-D
Beta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 januari 2021, 00:27
Mijn mountainbike: Radon Skeen 9.0

Erwin.vL schreef: vr 19 februari 2021, 21:57 Super om te horen dat ie goed bevalt!
Hoe lag de route Harderwijk er bij?
Ging er vanuit dat ik veel plassen tegen zou komen, maar het viel mij mee. Er was een gedeelte (vlak na de 2,5km fietspad) dat er echt slecht bij lag, maar de rest was goed te doen. Ik had de route nog niet eerder gereden, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit zeker niet de laatste keer is dat we deze route rijden!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Beta schreef: vr 19 februari 2021, 21:27 De route:

Afbeelding

De Radon met modder:

Afbeelding

De Radon weer schoon :D

Afbeelding
Beste modder, als zelfs je zadel er al van zakt :o

Mooie machine :-q
Beta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 januari 2021, 00:27
Mijn mountainbike: Radon Skeen 9.0

Dit weekend heeft de Radon Skeen het eerste echte werk mogen verrichten een route van 25KM met daarin 470 meter klimmen en 430 meter dalen en qua ondergrond een mix tussen natuurlijk, onverhard (helaas ook wel wat modder waardoor sommige stukken zwaar waren), gravel en verhard en de Skeen heeft zich er goed doorheen geslagen. De enige mede MTB'er die ik tegen kwam verklaarde mij voor gek dat ik niet op een e-MTB reed in deze regio, maar dat mocht de pret niet drukken.

Mijn ervaring is dat de fiets echt super fijn fietst en dat ik nog heel veel reserve heb. Alle onderdelen werken naar behoren van de SLX/XT groep, tot de remmen en de Fox onderdelen, alles lijkt eigenlijk wel te kloppen. Natuurlijk kan het altijd beter, maar ik denk dat je voor de prijs een hele complete fiets koopt, die in mijn geval nog heel veel ruimte biedt om mijn conditie en ervaring op deze MTB te verbeteren.

Als ik dan 1 puntje op moet merken dan is het dat zeker op de smalle bospaden met haarspeldbochten de fiets groots aanvoelt, maar dit is volgens mij inherent aan een 29er. Niet dat ik de bocht niet om kom, maar de 26 inch Fully die ik hier nog te leen heb staan is dan toch wat speelser.

Mochten jullie van plaatjes houden, dan hierbij wat plaatsjes van de Skeen in zijn natuurlijke habitat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8043
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tijd voor een e-mtb :winkie:

Haar natuurlijke habitat staat haar goed.
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

En hoe bevallen die pedalen?
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Beta schreef: di 23 februari 2021, 16:06 Als ik dan 1 puntje op moet merken dan is het dat zeker op de smalle bospaden met haarspeldbochten de fiets groots aanvoelt, maar dit is volgens mij inherent aan een 29er. Niet dat ik de bocht niet om kom, maar de 26 inch Fully die ik hier nog te leen heb staan is dan toch wat speelser.
Dat gevoel had ik de eerste ritten ook op mijn nieuwe Skeen, maar het is toch vooral een kwestie van wennen aan de modernere geometrie. Op je oude fiets stuurde je vooral met je stuur, maar nu moet je de hele fiets in de bocht gooien. Ik heb de hele winter alleen op mijn oude hardtail gereden. Afgelopen zondag voor het eerst weer op de Skeen en ik heb de hele rit nodig gehad om weer een beetje te wennen aan het sturen.
Vanmiddag twee rondjes gedaan in Lochem en dat ging gelukkig weer als vanouds (op de conditie na dan, die is nog niet helemaal op peil).
Veel typisch Nederlandse bochtige MTB-routes rijden, dan ben je er zo aan gewend!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Beta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 januari 2021, 00:27
Mijn mountainbike: Radon Skeen 9.0

marcski schreef: wo 24 februari 2021, 15:30 En hoe bevallen die pedalen?
De pedalen bevallen goed. Ik ben nog opzoek nog de ideale afstelling, maar het doet precies wat ik verwacht namelijk toch wat meer grip en verbinding met de pedalen, maar het kost me geen merkbare moeite mijn voeten los te krijgen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik de pedalen er kwalitatief ook hoogwaardig uit vind zien, dus tot op heden zeer tevreden.
Beta
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 29 januari 2021, 00:27
Mijn mountainbike: Radon Skeen 9.0

Charlie Skeen schreef: wo 24 februari 2021, 21:59
Beta schreef: di 23 februari 2021, 16:06 Als ik dan 1 puntje op moet merken dan is het dat zeker op de smalle bospaden met haarspeldbochten de fiets groots aanvoelt, maar dit is volgens mij inherent aan een 29er. Niet dat ik de bocht niet om kom, maar de 26 inch Fully die ik hier nog te leen heb staan is dan toch wat speelser.
Dat gevoel had ik de eerste ritten ook op mijn nieuwe Skeen, maar het is toch vooral een kwestie van wennen aan de modernere geometrie. Op je oude fiets stuurde je vooral met je stuur, maar nu moet je de hele fiets in de bocht gooien. Ik heb de hele winter alleen op mijn oude hardtail gereden. Afgelopen zondag voor het eerst weer op de Skeen en ik heb de hele rit nodig gehad om weer een beetje te wennen aan het sturen.
Vanmiddag twee rondjes gedaan in Lochem en dat ging gelukkig weer als vanouds (op de conditie na dan, die is nog niet helemaal op peil).
Veel typisch Nederlandse bochtige MTB-routes rijden, dan ben je er zo aan gewend!
Ja ik zal er ook zeker aan kunnen wennen en de Nederlandse routes zullen zeker geen probleem zijn en op termijn de buitenlanden ook niet, gewoon zo veel mogelijk rijden!
Martijn2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 13 februari 2012, 16:25

Gaaf! Wordt goed gebruikt zo te zien :-q

Vraagje: hoe zit het met de (binnen)banden? De site van Radon zegt er niets over maar ik ga er vanuit dat de fiets tubeless-ready geleverd wordt? Overweeg je ook om tubeless te gaan rijden?
Plaats reactie