Canyon Lux CF sl 8.0 pro race (nu met foto's)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

skjalling schreef: di 23 februari 2021, 13:25
B@rry schreef: di 23 februari 2021, 10:19 Hele mooi bike! :-q
Tintelende vingers heb ik ook een tijd last van gehad. Oneindig veel gedaan aan de setup , zonder echt resultaat. Uiteindelijk het stuur terug in de uitgangspositie gezet en vervolgens een klein beetje gedraaid. Daarmee zit ik weer gewoon op de maatvoering die past en is het tintelende gevoel niet meer terug geweest. Mijn stuur is, zoals bijna alle sturen, niet vlak/recht en blijkbaar heb ik nu de back- en upsweep pas in de sweetspot gekregen. Probleem is natuurlijk wel dat dit echt heel persoonlijk is dus misschien heb je hier helemaal niks aan :bier:
Heb je de backsweep iets omhoog gedraaid? Dat is wel.wat ik dacht wat evt zou kunnen helpen, maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten.
In mijn geval juist iets naar beneden. :lol: Of de theorie klopt weet ik niet maar bij mij is hierdoor het probleem wel verholpen. Let wel, dit ging eigenlijk maar om een minimale verdraaiing. En het zal ook zeer afhankelijk zijn van de exacte vorm van je stuur. neem ik aan. Je kunt hiermee redelijk eenvoudig experimenteren, zelfs onderweg, maar hou het wel bij hele kleine aanpassingen en leg deze vast (bv met je telefoon). :-q
Verschillende handvatten maakte bij mij weinig uit. Sommige voelen fijner en anderen minder maar voor de tintelende vingers scheelde het bij mij niets.
Be nice :-q
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Probleem lijkt redelijk opgelost. Las ergens op het forum, om het zadel iets naar achteren te kantelen. Door het zadel punt iets omhoog te zetten, steun je minder op je polsen. Na +-30 km kwam een licht doof gevoel, even de handen iets verplaatsen en het was al weer weg. :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Let dan wel op dat je niet ergens anders een doof gevoel krijgt...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie