A Clockwork Orange EVO 27.5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThijsE schreef:De stickers verwijderen wordt nog lastig, het zijn waterslide decals. Verwijderen schijnt nogal tijdrovende klus te zijn. Misschien dat ik maar eens andere stickers ga zoeken om er overheen te plakken.
Hoe langer je wacht, hoe lastiger het wordt. Ieder putje of krasje is een scheur bij het lospeuteren.

Misschien plakband er over en dan alles in 1x lospeuteren?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mooi rijden hè zo’n Orange. Ik merk wel dat ik ‘m meer de bocht moet induwen. Maar ikzelf ben er ook erg blij mee.

Wat betreft die stickers, misschien eerst inwrijven met was benzine, dan eraf pulken eventuele resten met een caramelschijf op je boormachine verwijderen.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Je krijgt ze er niet zomaar af hoor, het zijn geen stickers.
Ik heb het met verf afbijt gedaan, zie: https://mountainbike.nl/forum/viewtopic ... 0#p2394490
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Marco79 schreef: za 3 april 2021, 14:08 Mooi rijden hè zo’n Orange. Ik merk wel dat ik ‘m meer de bocht moet induwen. Maar ikzelf ben er ook erg blij mee.

Wat betreft die stickers, misschien eerst inwrijven met was benzine, dan eraf pulken eventuele resten met een caramelschijf op je boormachine verwijderen.
Ja! Het is echt geweldig. Veel meer beleving en actiever bezig met rijden. Het is mijn 1e LTHT en weet eigenlijk nu pas wat ik al die tijd gemist heb...
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Kabookie schreef: za 3 april 2021, 15:00 Je krijgt ze er niet zomaar af hoor, het zijn geen stickers.
Ik heb het met verf afbijt gedaan, zie: https://mountainbike.nl/forum/viewtopic ... 0#p2394490
Dat topic had in inderdaad gezien, maar aan de slag met afbijtmiddel houdt me nog een beetje tegen. Maar goed om te weten dat het kan, klusje voor in de zomer buiten.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Vandaag weer Zeddam gereden en voelde als de beste rit tot nu toe. Heb +/- 300km (alles zeddam plus heen & terug) erop zitten en heb het idee dat ik nu echt weet hoe ik deze moet handelen. Kan ‘m nu bijvoorbeeld goed wegzetten in snelle/korte bochten combi’s.

Heb ondertussen wel een paar aanpassingen gedaan:

Remschijven en remblokken vervangen voor Galfer Wave fixed 180 icm Galfer Advanced remblokken. Remt toch wat zekerder dan Jagwire, met name bij echt krachtig remmen.

Gisteren het stuur iets aangepast: van 74 naar 72 cm en iets verder voorover gedraaid. Heb het gevoel dat dit een wereld van verschil maakt, maar vandaag ging het sowieso ook wel erg lekker. Dus nog even afwachten of dat gevoel blijft.

De Box Two Prime 9 groep valt niet tegen, meer dan genoeg verzetten maar het multishift werkt nog niet naadloos. Blijft soms net hangen tussen 2 verzetten.

Handvatten worden nog vervangen door ESI, sowieso omdat ze op de Spark goed bevallen en hopelijk op de Clockwork iets beter dempen.

Maar het blijft een geweldige bike en leuke afwisseling met de Spark!
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Vind je de Orange aan de harde kant?
Vergeleken met de Dartmoor Hornet die ik had voelt deze fiets zelfs comfortabel :winkie:.

Hoe zacht heb je de vork staan? De DVO die ik er in heb zitten is behoorlijk soepel, die filtert een boel glad.
“Old, not obsolete”
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Marco79 schreef: vr 4 juni 2021, 21:22 Vind je de Orange aan de harde kant?
Vergeleken met de Dartmoor Hornet die ik had voelt deze fiets zelfs comfortabel :winkie:.

Hoe zacht heb je de vork staan? De DVO die ik er in heb zitten is behoorlijk soepel, die filtert een boel glad.
Kan de Clockwork alleen maar vergelijken met full-suspensions, dus lastig om te zeggen hoe hard de fiets is.
In de Spark zit een Fox Rhythm, een prima vork maar weinig in te stellen. De Pike in Clockwork ben ik nog wat aan het finetunen. Rijd nu met 1 token, haal op zeddam bijna de gehele veerweg (nog geen halve cm over) en de rebound voelt goed. De LSC en HSC ben ik nog aan het verkennen, de remknippen kunnen nog wat beter bijvoorbeeld. Verder blijft het wiel heerlijk aan de grond kleven en vangt grote klappen goed op, heb in het begin bijv. een paar keer het gevoel gehad dat ik ging duiken.

De handvatten voelen, in vergelijking met de ESI’s, ook hard. Grip en ergonomie is prima, maar denk dat ik liever een wat zachter handvat heb.

Ben wel benieuwd hoe goed remknippen uberhaupt weg te filteren zijn. Helemaal glad krijg je die denk ik niet of heeft een DVO nog meer in z’n mars (volgende project is namelijk een nieuwe 29 130mm vork voor de Spark...).
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik ben niet zo’n vork kenner dat ik je kan zeggen of een DVO het beter doet dan een Pike. Ik heb een beetje het boekje gevolgd om ‘m af te stellen. Maar ik merk ook dat ik er daarna niet meer aan zit. Je kan je dus afvragen of ik het publiek ben voor een dergelijke vork :winkie:. Maar in de Orange is het voor mij een perfect fit.

Voor mijn nwe project heb ik een nieuwe Lyrik liggen. Die kon ik voor een rotprijs in de vingers krijgen.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie