A Clockwork Orange EVO 27.5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Zo, eindelijk ben ik voorzien van een vork. Idee was om een Revelation of Pike Select te kiezen die ik dan op termijn zou kunnen upgraden met bijv. een charger maar levertijden bleven maar oplopen.
Na wat zoeken kwam ik op een zilveren Pike Ultimate uit voor een scherpe prijs. Iets boven gewenst budget maar langer wachten lukte mij niet meer. Dus maandag besteld, afgelopen vrijdag geleverd... een zwarte... :( Omruilen zou weer langer wachten betekenen dus gekozen om deze te gebruiken.

Resultaat mag er wezen, enige waar ik nog beetje over twijfel is de ketting. Een KMC 9 speed met 114 schakels die korter is dan Box Components adviseert. Maar aangezien de derailleur op het grootste blad nog genoeg beweging heeft lijkt me dit geen probleem.

Hopelijk komende vrijdag/zaterdag de eerste (echte) km's maken in Montferland!

Foto's:

(kabels nog niet ingekort)
Afbeelding
Afbeelding

klaar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Heel mooi geworden, en van de pike hadden ze natuurlijk door dat een zwarte mooier zou kleuren bij dat prachtige frame :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Prachtige Evo !

Stoere LTHT, met een individuele opbouw en in een goede kleur, hij is echt heel mooi.
Stevig frame met een ferme vork en lichte wielen met goede banden, dat wil wel vooruit :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Om het frame er nog meer uit te laten komen zou je de stickers vsn de velgen kunnen plukken 8)
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Dank allen, de teleurstelling van de zwarte vork is ook al weer weg. Staat inderdaad wel mooi zo.
Dutch schreef: wo 17 maart 2021, 07:13 Om het frame er nog meer uit te laten komen zou je de stickers vsn de velgen kunnen plukken 8)
Met name dat rode vlakje breekt het geheel, maar het zijn geen stickers die er makkelijk af gaan. Had dit topic al doorgelezen, maar het lijkt me nogal een karwei en de beste oplossing lijkt ook niet heel duidelijk: viewtopic.php?t=141689
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooi! En heerlijke fiets! En blij dat ze de verkeerde vork opstuurden want zilveren pikes zijn om te janken :lol:
Waar woke is, is vuur
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Zo, de eerste rondjes Zeddam zitten er op.

Vrijdag een rondje om te wennen, testen en finetunen. Zondag een rondje met wat meer vertrouwen en gisteren (bijna) 2 rondjes.

Vrijdag moest ik echt wennen, een heel andere beleving en gedrag. Zo had ik nog aardig wat bochten waar ik nogal aan de buitenkant uit kwam en het verschil in comfort tussen een full suspension en hardtail was wel erg duidelijk.
Zondag wat meer aandacht besteed aan het afstellen van de Pike. Gisteren lekker vertrouwd kunnen rijden maar na 50km toch wel vermoeid in de benen en rug.

Kortom, super tevreden en het doel (een andere beleving dan mijn 29” spark) bereikt.

Paar dingen die opvallen:

Qua gedrag is het sturen in de afdalingen een stuk zekerder.
De Pike afstellen vraagt wel wat aandacht. Heb nu 1 token, 50 psi en heb nog 1cm veerweg over.
De banden zijn super qua grip, over weerstand geen idee want er zijn zoveel factoren anders tov de Spark.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

ThijsE schreef: do 1 april 2021, 19:00 De Pike afstellen vraagt wel wat aandacht. Heb nu 1 token, 50 psi en heb nog 1cm veerweg over
Lekker fietsje hoor :-q
Maar over de luchtdruk: is 50 psi niet een beetje weinig? Ik weet niet hoe zwaar je bent maar ik zit op het dubbele met mn Pikes/Lyriks en 100kg
Ride a bike!
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

RaMoNNeKe schreef: do 1 april 2021, 20:04
ThijsE schreef: do 1 april 2021, 19:00 De Pike afstellen vraagt wel wat aandacht. Heb nu 1 token, 50 psi en heb nog 1cm veerweg over
Lekker fietsje hoor :-q
Maar over de luchtdruk: is 50 psi niet een beetje weinig? Ik weet niet hoe zwaar je bent maar ik zit op het dubbele met mn Pikes/Lyriks en 100kg
Zit met m’n 70kg iets lager ;)

Het advies van Rockshocks is 67 psi, daar ben ik mee gestart. Daarna 60 en nu 50.
Maar misschien dat de vork nog ingereden moet worden, dus laat hem nu op 50 staan.

Ondertussen wel wat met de rebound aan het testen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooie fiets hoor! Omdat het frame al zo eruit springt lijkt me mij ook mooier om de velgstickers te verwijderen, als je dan ook nog zwarte pedalen en grips monteert oogt het geheel wat rustiger en wordt het helemaal strak. :-q
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Knakker29 schreef: do 1 april 2021, 20:31 Mooie fiets hoor! Omdat het frame al zo eruit springt lijkt me mij ook mooier om de velgstickers te verwijderen, als je dan ook nog zwarte pedalen en grips monteert oogt het geheel wat rustiger en wordt het helemaal strak. :-q
Dankje! De pedalen blijven nog wel even, maar de grips twijfel ik nog. Daar komen misschien nog ESI’s voor, in het zwart :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThijsE schreef: do 1 april 2021, 20:15
RaMoNNeKe schreef: do 1 april 2021, 20:04

Lekker fietsje hoor :-q
Maar over de luchtdruk: is 50 psi niet een beetje weinig? Ik weet niet hoe zwaar je bent maar ik zit op het dubbele met mn Pikes/Lyriks en 100kg
Zit met m’n 70kg iets lager ;)

Het advies van Rockshocks is 67 psi, daar ben ik mee gestart. Daarna 60 en nu 50.
Maar misschien dat de vork nog ingereden moet worden, dus laat hem nu op 50 staan.

Ondertussen wel wat met de rebound aan het testen.
Ongeveer 1psi per kg, dat is wel het uitgangspunt.
Maar wellicht geeft je metertje iets te weinig aan ;)

De stickers van mijn (goedkope) DTs gingen er heel makkelijk af.

Ware het niet dat ze al een tijdje meedraaiden, en dus flink gekrast waren. Ze scheurden in 1000 stukjes bij het lospeuteren.

Maar blij dat ze er af zijn, ziet er rustiger uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 2 april 2021, 00:32
ThijsE schreef: do 1 april 2021, 20:15

Zit met m’n 70kg iets lager ;)

Het advies van Rockshocks is 67 psi, daar ben ik mee gestart. Daarna 60 en nu 50.
Maar misschien dat de vork nog ingereden moet worden, dus laat hem nu op 50 staan.

Ondertussen wel wat met de rebound aan het testen.
Ongeveer 1psi per kg, dat is wel het uitgangspunt.
Maar wellicht geeft je metertje iets te weinig aan ;)

De stickers van mijn (goedkope) DTs gingen er heel makkelijk af.

Ware het niet dat ze al een tijdje meedraaiden, en dus flink gekrast waren. Ze scheurden in 1000 stukjes bij het lospeuteren.

Maar blij dat ze er af zijn, ziet er rustiger uit.
Dan is het de pomp denk ik, de weegschaal bevestigde dat vanochtend. De 70kg is overigens incl bepakking.

De stickers verwijderen wordt nog lastig, het zijn waterslide decals. Verwijderen schijnt nogal tijdrovende klus te zijn. Misschien dat ik maar eens andere stickers ga zoeken om er overheen te plakken.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Prachtige bike! Dit soort bikes zijn onder andere de reden dat ik voor een LTHT ben gegaan :-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Hele mooie fiets. En ik ben het met Dutch eens dat een zwarte vork vermoedelijk beter staat dan een zilveren.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Plaats reactie