Canyon Exceed CF SLX

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Een plaatje van mijn nieuwe XC-raket:

Afbeelding

Kan voornamelijk in het wild gespot worden tijdens XC-rides en gravelrides in Zuid-Limburg :winkie:
pietjepuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 26 september 2014, 12:23
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9 Oneby

Mooi apparaat, welke framemaat is dit?
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2986
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

En hoe rijdt dit, ik neem aan NL XC parkoersen? In verhouding tot oude fiets?

Snel en stijf en goed in de bochten? Klopt het met je verwachtingen?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

pietjepuk schreef: ma 1 maart 2021, 21:11 Mooi apparaat, welke framemaat is dit?
Thanks! Dit is maat S. Ben 173 cm en past perfect!
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Crapton schreef: ma 1 maart 2021, 22:12 En hoe rijdt dit, ik neem aan NL XC parkoersen? In verhouding tot oude fiets?

Snel en stijf en goed in de bochten? Klopt het met je verwachtingen?
Ik gebruik 'm voornamelijk in Zuid-Limburg op de XC-routes. Daarnaast fiets ik er nogal eens wat langere graveltochten op. Om die reden zocht ik een snelle, stijve hardtail die beide disciplines goed aankan.
Wat me als eerste opviel is hoe stijf ie is; ik had al wat reviews gelezen en gezien maar toch was ik er nog over verbaasd. Je moet er van houden maar ik ben er heel blij mee, lekker efficient. Daarnaast is de houding (in vergelijking met mijn Cube Reaction) een stuk meer "racy". Daar was ik naar op zoek, ook daar erg blij mee dus!

Eerste voorzichtige conclusie: geen allemansvriend, maar als je op zoek bent naar een harcore hardtail dan is de Exceed een topper!
Plaats reactie