project Victor: MK3.5 p27

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

suravida schreef: di 16 maart 2021, 22:13 Ach, hij word gelukkig niet voor Sonder uitgemaakt. :winkie:
Ik dacht; waarom heeft die Harry slinger 3.0 clip van mij opeens zoveel traffic uit het niets. Kwam ik toch bij dat artikel op pinkbike terecht :-D Mooi stukkie over een prachtige fiets :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Jouw filmpje had het beste beeld en geen gelul, dus logisch om die met de wereld te delen. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Vandaag zo slim geweest om een grote inbussleutel mee te nemen, zodat we de pedalen konden switchen (SPD vs Eggbeaters) en ik een stukje op Victor kon rijden.
Twee keer traumapad gereden en hij voelt erg strak aan!
Hij is wendbaar, vrij licht voor staal, erg goed in de bocht te gooien en bij sprongen en kuilen geeft ie meer comfort en controle dan ik had verwacht.
Als ik het vergelijk met mijn Honzo met vergelijkbare banden, wielen en vork is deze veel stabieler door de modernere hoeken. En net dat beetje extra controle wanneer het nodig is.
Topfiets!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi man. Enne, de uitnodiging voor Nijmegen gisteren heb ik dan zeker gemist :wink:

Mooie feedback, en de Honzo is natuurlijk wel een straffe referentie, zeker van een echte local met veel ervaring op die route. En (niet toevalig) voel ik wel iets analoogs aan mijn eigen ervaring met de Project12 Vertigo. Eerste keer over het Traumapad voelde het meteen als een solide geheel en gaf veel vertouwen vanaf de eerste rit.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Excuus, ik dacht uit je appje maandag te begrijpen dat je de hele week niet eens tijd had om te bellen, dus fietsen leek me nog lastiger. :winkie: (En ook zonder jou lag het tempo al veel te hoog voor mijn schamele conditie)

Ik had wel wat zitten spelen met vering, een tikje minder druk in de vork (Want ik kreeg hem nog nergens op zijn eind) en een tikje meer in de demper (Want die had toch wat veel sag) Maar dat leek nog niet helemaal optimaal. Fiets leek wat minder in balans dan op Amerongen de laatste keer. Binnenkort maar eens wat meer tijd eraan besteden en wat tokens regelen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

suravida schreef: do 25 maart 2021, 16:05 Excuus, ik dacht uit je appje maandag te begrijpen dat je de hele week niet eens tijd had om te bellen, dus fietsen leek me nog lastiger.
So true, ik had maandag vrij genomen om een iets langere mentale break te hebben van het werk. Ik ben in een doorlopende periode van drukke onderhandelingen, de strain on the brain wordt hoog. Heb de maandag gebruikt voor de Highlander build, ook een goed doel

Over de balans van Victor, jij voelt hem wel dan heel anders dan Jeroen, of lijkt dat maar?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ah, excuus, ga ik je de volgende keer gewoon weer uitnodigen. :-q

En ik weet hoe nóg veel lekkerder hij reed hiervoor, en Jeroen niet. ;-) (Maar mijn brain heeft ook wat last van strain, dus ik zat ook niet in de beste vorm op de fiets merkte ik)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Sorry Nol, volgende keer ga ik je zeker uitnodigen.
Zit niet in mijn systeem dat meer mensen op woensdag kunnen :-D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Vandaag (Zonder Jamis en Heckler, want die blijken ondanks mijn uitnodiging toch niet altijd op woensdag te kunnen :roll: ) maar eens gekeken of Lunteren leuk was. Amerongen en Nijmegen zijn altijd leuk, maar zo af en toe toch ook eens kijken wat er elders te doen is.
Heerlijk weer, brakke conditie en best een leuke route, al waren er momenten dat ik me bedacht dat ik er met de gravelbike terug zou moeten komen. (Dat bedacht ik me 2 jaar geleden op Ede trouwens ook al... Blijkbaar raak je verwend met aaneengesloten singletracks.) Rondom de Goudsberg was dan wel weer leuk spelen en ook de wat uitdagendere afdalingen naast de route gaan prima met Victor. Ergens heb ik wel het idee dat hij me meer moeite kost om op gang te komen en blijven. Ik heb te lang niet op de fiets gezeten, dus dat is dan mijn eerste gedachte (ik vraag me zelfs af en toe af of ik toch een keer ongemerkt Corona heb gehad en daarom zo loop af te zien) maar het voelt allemaal langzaam en moeizaam aan. Al pak ik dan in Strava weer bakken met bekertjes, dus misschien filtert de fiets gewoon te goed. Nijmegen heb ik ondertussen wel een paar keer met snelle mannen gereden, maar daar pakte ik vorige week ook nog meer dan 40 bekertjes. Interessante materie! Komende tijd ook maar eens wat anderen laten rijden, kijken wat die er van vinden, en hoe Victor zich houdt.

Was in ieder geval weer een mooi dagje in het bos!

Afbeelding

Afbeelding

En ja, dat tasje is geen gezicht, maar zonder Camelback rijden is zoveel fijner. Komt nog wel een custom frametasje voor. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het gaat zwaar maar wel bekertjes, is beter dan zwaar en geen bekertjes 8)

Misschien ligt het aan je nieuwe voorblad, meer tandjes? Of heb je de oude alleen blank ge etsd.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Blad is idd 2 tandjes meer, maar die loopt vooral een stuk beter dan de versleten 30t die er op zat. :lol:
Als ik mjjn p0 weer terug heb maar eens kijken hoe het daarmee gaat. Ik heb de laatste tijd ook óf solo op rustige momenten gereden of met Jamis op zijn brommer, en dan is het lastiger inschatten hoe hard het gaat. Misschien de Garmin maar weer eens op het stuur zetten.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Strakke build weer. En met drie kilo schoon aan de haak is ie ook niet licht toch? Dat moet niet de insteek zijn in mijn ogen. Ik heb al jaren meer fun met een 15+ kg stalen ros dan menigeen op een 10kilo racebak.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Gewicht is relatief maar deze fiets is absoluut mooi (sonder frametas) en t is dat ik geen ruimte heb in de schuur...
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ruimte is ook relatief
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Merk je het gewicht niet erg aan de fiets met zo'n frametas?
Plaats reactie