project Victor: MK3.5 p27

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Zoals al in het LTST topic gemeld was ik al even bezig met wat mij de perfecte fiets lijkt voor de Nederlandse routes. Niet te zwaar, wendbaar en speels met een tikje vering om het scherpe eraf te halen maar zeker niet langzaam.
Maximale veerweg is 88mm, maar mijn versie heeft er 73, uit een Sidluxe 170x30 demper. Geo is modern, maar niet té modern, dus 66° HTA, 76° STA, 460 reach voor mijn 1.75m, 45mm BB drop en 440mm chainstays. Frame weegt zonder demper en lak net onder de 3 kg, en met demper 3.2. Totale fiets zoals op de foto, dus met dropper, pedalen en veelal betaalbare onderdelen: 13.6kg Gisteren samen met Jamis Diablo een eerste rit op Amerongen en tot dusver lijkt hij de belofte waar te maken. Hij wil snel, hij voelt lichtvoetig, je kan er mee gooien en smijten en de 73mm zorgt voor veel meer controle dan ik had verwacht op snelle rammelafdalingen (segment Ram-stein ging nauwelijks langzamer dan op mijn 1e Vertigo met 160/130mm) Harry slinger was zo leuk dat we die maar 3x hebben gedaan. :D Komende weken maar eens verder testen in deze ruwe vorm, kan ik misschien ook weer eens een beetje conditie opbouwen. :-{

Afbeelding

Afbeelding

De rest van de foto's staan op mijn Instagram: https://www.instagram.com/p/CL9qOZZljLd ... s1uvd9jfxj
Laatst gewijzigd door suravida op za 14 januari 2023, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik zag 'm al op FB maar hier komen de foto's wel wat beter tot hun recht. Echt een gaaf ding! Maar die van Jamis Diablo is toch niet deze maar een Vertigo? Of had ik wat gemist?

Ik denk dat dit wel eens je WRC-klasse-bike kan zijn: geen volbloed Dakar-offroader, geen straatmachine maar gewoon beresnel over mild onverhard en daarmee heel mooi voor NL en België en Duitsland hoef je ook niet te mijden!

Mooie geogetallen ook, niks te gek. Me like!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Wat een gaaf ding. Die vliegt over de NL trails gok ik zo.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

@iglo: Jamis krijgt idd een Vertigo Mk4, deze is lekker voor mezelf :winkie:
Hij deelt wel wat onderdelen met de nieuwe Vertigo, dus ik kon mooi oefenen op mijn eigen fiets voordat ik aan die van Jamis begin.
Overigens zat ik me gisteren al te bedenken dat ik hem ook best mee naar Livigno zou willen nemen...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

suravida schreef: do 4 maart 2021, 09:54 @iglo: Jamis krijgt idd een Vertigo Mk4, deze is lekker voor mezelf :winkie:
Hij deelt wel wat onderdelen met de nieuwe Vertigo, dus ik kon mooi oefenen op mijn eigen fiets voordat ik aan die van Jamis begin.
Overigens zat ik me gisteren al te bedenken dat ik hem ook best mee naar Livigno zou willen nemen...
Jij zou je starre stalen singlespeed nog meenemen naar Livigno, als we weer zouden mogen :winkie:

Maar hee, gewoon doen als het weer kan!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Mooi hoor en heel interessant concept. Ben benieuwd hoe het je na meer ritten gaat bevallen
''Only dead fish go with the flow''
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 4 maart 2021, 10:00
suravida schreef: do 4 maart 2021, 09:54 @iglo: Jamis krijgt idd een Vertigo Mk4, deze is lekker voor mezelf :winkie:
Hij deelt wel wat onderdelen met de nieuwe Vertigo, dus ik kon mooi oefenen op mijn eigen fiets voordat ik aan die van Jamis begin.
Overigens zat ik me gisteren al te bedenken dat ik hem ook best mee naar Livigno zou willen nemen...
Jij zou je starre stalen singlespeed nog meenemen naar Livigno, als we weer zouden mogen :winkie:

Maar hee, gewoon doen als het weer kan!
Ik heb ooit in de Dolomieten met mijn starre Krampus gereden, maar dat viel.me toch vies tegen als de trails wat interessanter werden. Die fout ga ik niet nog een meer maken! Maar de nieuwe SID doet eigenlijk niet onder voor de Pike, en de geo van deze is voor mij XC maar tot voor kort voor veel merken Enduro. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Gaaf!!!!

Hoeveel veerweg heb je nu voor? En waarom heb je voor 440mm chainstays gekozen en niet korter?
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Echt prachtige fiets!
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

marcski schreef: do 4 maart 2021, 10:23 Gaaf!!!!

Hoeveel veerweg heb je nu voor? En waarom heb je voor 440mm chainstays gekozen en niet korter?
120mm vering voor, en 440mm geeft een prachtige balans.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik ben weer verliefd :D

Wat moet het toch heerlijk (en bevrijdend) zijn als je je eigen frames kan bouwen! Super!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Daar is ie dan, nu al een winnaar :-q

Een Prject12 interpretatie van het Short travel XC format, en een heel strak gewicht ook. Kudos! :-q
Met de Wolfpack Race Trail banden, 35mm vork en een dropper wel een serieuze Jekyll & Hide opbouw.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leuk ding.

Echt wat voor mij. :D

Alleen die link vind ik een druk propje momenteel, die mag veel meer open worden gewerkt en geminimaliseerd.
Laatst gewijzigd door maverick76 op do 4 maart 2021, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik zag ineens mijn naam en dacht laat ik maar eens kijken waarom iemand zomaar mijn aandacht trekt....

Had ik niet moeten doen :o

Ik denk dat ik even 2 of 3 van mijn fietsen ga verkopen nu :D

Prachtige fiets, hier ga ik stiekem toch wel over nadenken.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

maverick76 schreef: do 4 maart 2021, 11:50 Leuk ding.

Echt wat voor mij. :D
Ik heb dan ook lang overwogen om hem de Maverick te noemen :winkie: Maar Victor1977 leek mee een makkelijker doelwit. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie