project Victor: MK3.5 p27

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Grofstoffelijk was de term toch :wink: ? Hoe dan ook, gewoon doen wat je zelf het prettigst vindt, maar jij bouwt je eigen fietsen dus dat weet je al lang. Een oplossing met nokjes is dan wel het meest sjiek om het tasje aan te bevestigen :-q

Nu ik op de RP29 twee grote bidons kan meenemen, heb ik een luxeprobleem. Ik merk dat ik toch ook wel graag een pompje meeneem, maar het onder-bidonhouder-houdertje is te flexibel waardoor ik bang ben voor gerammel tegen het frame. Dus die gaat, samen met wat andere dingetjes, nu mee in de heuptas zonder drinkzak.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

I made my own 'Victor'. With blackjack and hookers! :winkie: Oftewel, ik heb een 130mm vork in mijn Rocky gezet. Headangle 68 graden, zithoek 73 graden. De reach is wel een beetje kort (420mm) en hij ziet er nog steeds heel steil uit, haha. Dit weekend eens uitproberen hoe dat rijdt.

Afbeelding

Op zich, als ik het frame swap met zo'n stalen gevalletje, zou de fiets compleet rond de 11.5 Kg zitten, dit frame is ook 2900 gram (incl demper).
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

420 reach en 68° hta? Klinkt als mijn gravelbike :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

suravida schreef: do 1 april 2021, 13:51 420 reach en 68° hta? Klinkt als mijn gravelbike :winkie:
Tsja, als je niet de skills hebt om zelf wat in elkaar te solderen, moet je het doen met de hardware die je hebt... Reach is normaal 428 bij 100mm vork, maar volgens mij is hij wat korter geworden door de langere vork.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Met alle respect voor die mooie Rocky maar dat is echt een oldskool XC bak, wordt nooit een moderne geometrie als de Victor. Je kunt er dezelfde trails mee rijden, maar de rij-ervaring is een wereld van verschil.

De reach is 50mm te kort en de stuurpen 50mm te lang, neus berijder op de vooras, en het bracket komt omhoog met de lange vork
Zet er je Patientzero maar eens naast.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Heckler40 schreef: do 1 april 2021, 14:24 Met alle respect voor die mooie Rocky maar dat is echt een oldskool XC bak, wordt nooit een moderne geometrie als de Victor.
QFT

Als ik zo'n Victor zou bestellen moet ik eerst Michiel overtuigen een PF bracket te maken, die CK in de Rocky wil ik wel hergebruiken in de volgende fiets. Oh, en nog even een paar duizend euro sparen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

zonoskar schreef: do 1 april 2021, 15:16 QFT
DLA?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Quantum Field Theory?

combines classical field theory, special relativity and quantum mechanics

Als je dat beheerst kun je met een hardtail wereldkampioen Downhill worden :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

QFT = Quoted For Truth. Is een van de die-moet-je-wel-kennen afkortingen als je op fora rondhangt, net als LMAO en IMHO enzo. Maar goed.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

RTFM :winkie:
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Dutch schreef: do 1 april 2021, 18:05RTFM :winkie:
Goeie 1 april grap...

Die Rocky Mountain doet me denken aan mijn laatste Epic (2010 bouwjaar), dat was ook zo'n korte fiets waardoor je kin ergens boven je vooras hing. Bergaf 7 kleuren in je broek, omdat je zover naar voren hing en bergop kon je gewoon blijven zitten ipv platliggen tegen het steigeren.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

zonoskar schreef: do 1 april 2021, 17:56 QFT = Quoted For Truth. Is een van de die-moet-je-wel-kennen afkortingen als je op fora rondhangt, net als LMAO en IMHO enzo. Maar goed.
Mwoah, YMMV...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Hier ook altijd woensdag vrij. Meen me te herinneren dat je een kop (of meer) kleiner bent dan ik. Keertje de Victor mishandelen zit er dus niet in. Jammer want ik vind het een pareltje. Mijn achtertuin (Westerschouwen) is ook meer dan geschikt voor deze bike.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Da Cruz
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 11 februari 2008, 08:49
Mijn mountainbike: Scott Spark RC. Voorheen Kona Privat Jake, Chromag Sakura, Santa Cruz Chameleon, Sunn Xircuit
Contacteer:

suravida schreef: do 1 april 2021, 13:51 420 reach en 68° hta? Klinkt als mijn gravelbike :winkie:
Mijn Scott spark RC is een heerlijke XC race / trailbike zeker voor BE/NL .. medium heeft volgens mij ook maar een 430mm reach en een 68gr stuurhoek.. m.i. niks mis mee..in NL/BE nooit het gevoel gehad dat dit te kort/steil is.. je knalt er vol vertrouwen dikke trails mee naar beneden.. Ik heb in omgeving Alicante Spanje klein jaartje gewoond en daar heb je echt wel dikke rockgardens afdalingen die in Todtnau of Bad Wildbad niet zouden misstaan..Voor mij persoonlijk was de 100mm SID vork de beperkende factor en niet zo zeer de geometry. Voorheen jaren lang met een 26inch staal en star XC fietsje gereden.. je zou lachen als je de geometry nu vergelijkt met de huidige bikes.. maar het gevoel was gewoon spot-on en dan kun je bijna lezen en schrijven met zo'n fietsje.

By the way..dat wil niet zeggen dat je niet verder moet ontwikkelen en moet kijken of je de "Holy Grail" of bikes kunt maken voor je eigen specifieke wensen en omgeving waar je rijdt...en daar vindt ik je project Victor overigens erg mooi voorbeeld van.. Lekker eigenwijs
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Da Cruz schreef: za 3 april 2021, 20:05 Mijn Scott spark RC is een heerlijke XC race / trailbike zeker voor BE/NL .. medium heeft volgens mij ook maar een 430mm reach en een 68gr stuurhoek.. m.i. niks mis mee..in NL/BE nooit het gevoel gehad dat dit te kort/steil is.. je knalt er vol vertrouwen dikke trails mee naar beneden.. Ik heb in omgeving Alicante Spanje klein jaartje gewoond en daar heb je echt wel dikke rockgardens afdalingen die in Todtnau of Bad Wildbad niet zouden misstaan..Voor mij persoonlijk was de 100mm SID vork de beperkende factor en niet zo zeer de geometry. Voorheen jaren lang met een 26inch staal en star XC fietsje gereden.. je zou lachen als je de geometry nu vergelijkt met de huidige bikes.. maar het gevoel was gewoon spot-on en dan kun je bijna lezen en schrijven met zo'n fietsje.
Je hebt helemaal gelijk.

Totdat je eenmaal met die nieuwe geometrie hebt gereden... :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie