Ziet er top uit, heb een gele irl gezien en echt wel erg gaaf.
Wat maakt het dat je de vork beter bij de intense vind passen?
Deviate Highlander "There can be only One"
- Singletrack Sundays
- Pro Biker
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
- Mijn mountainbike: OV fiets
Gaaf ding zeg
Have fun!
Rinse.
Rinse.
Dank mannen en @Dutch de Ohlins vork is afgstemd op de Intense en ik heb hem nog niet aangepast voor de Highlander.
De Highlander heeft de Ohlins "in bruikleen" misschien gaat hij nog terug.
De vork heeft 2 luchtkamers en de balans tussen die 2 komt vrij precies. Het was even spelen en zoeken maar ik heb die afstelling gemaakt op de Intense en op die bike is er een fijne balans tussen de voor en achter vering. Maar de highlander heeft meer veerweg en een coil demper, die is simpelweg soepeler met name in het begin van de slag. Op de trail stand klopt het nog vrij aardig, maar in de open stand is de achterkant echt soepeler en dat is niet mijn bedoeling.
Nu gaan we eerst aan het werk met de afstelling van de vering achter, misschien moet die nog wel straffer voor het stevige werk. En tot die tijd doe ik voorzichtig in stapjes wat druk bij de ramp up kamer van de Ohlins, dat zou hem iets soepeler in de begin stroke maken volgens sommige reviews.
Enjoy!!
De Highlander heeft de Ohlins "in bruikleen" misschien gaat hij nog terug.
De vork heeft 2 luchtkamers en de balans tussen die 2 komt vrij precies. Het was even spelen en zoeken maar ik heb die afstelling gemaakt op de Intense en op die bike is er een fijne balans tussen de voor en achter vering. Maar de highlander heeft meer veerweg en een coil demper, die is simpelweg soepeler met name in het begin van de slag. Op de trail stand klopt het nog vrij aardig, maar in de open stand is de achterkant echt soepeler en dat is niet mijn bedoeling.
Nu gaan we eerst aan het werk met de afstelling van de vering achter, misschien moet die nog wel straffer voor het stevige werk. En tot die tijd doe ik voorzichtig in stapjes wat druk bij de ramp up kamer van de Ohlins, dat zou hem iets soepeler in de begin stroke maken volgens sommige reviews.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Dit is wat ik er over gevonden heb,
the ramp-up chamber sits below the main chamber and is run at a higher pressure than the positive spring. Under compression, as the pressure in the positive chamber increases, it starts to push down on the ramp chamber piston, the difference in pressure between the two volumes affect the fork’s mid as well as end stroke. More pressure in the ramp chamber results in more progression and a firmer ramp. Unlike adding tokens, that adjustment is more dynamic.
En ook
The ramp-up air chamber allows the rider to adjust the amount of pressure required to compress the fork through the final portion of its travel, and adding a very small amount of pressure can also soften up the first part of the travel.
Dat wil ik proberen. Edit misschien dat met iets meer ramp up druk de hoofdkamer iets lager kan voor beter aanspreken.
the ramp-up chamber sits below the main chamber and is run at a higher pressure than the positive spring. Under compression, as the pressure in the positive chamber increases, it starts to push down on the ramp chamber piston, the difference in pressure between the two volumes affect the fork’s mid as well as end stroke. More pressure in the ramp chamber results in more progression and a firmer ramp. Unlike adding tokens, that adjustment is more dynamic.
En ook
The ramp-up air chamber allows the rider to adjust the amount of pressure required to compress the fork through the final portion of its travel, and adding a very small amount of pressure can also soften up the first part of the travel.
Dat wil ik proberen. Edit misschien dat met iets meer ramp up druk de hoofdkamer iets lager kan voor beter aanspreken.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Wat il ervan gelezen heb moet je het idd meer in de verhouding tussen de kamers zoeken. Niet enkel de een harder oppompen, dat resulteerd in meer progressie maar het is zoals ik het zonder ervaring met Ohlins gelezen heb wel even zoeken naar de juiste instellingen.
Met name omdat ik dan alsnog vaak lees dat men LSC en HSC toch ook wat slagen geeft.
Daar ben je met DVO sneller klaar in mijn beleving. (Maar misschien betekend dat wel dat de settings LSC bvb op de DVO wat minder af te stellen zijn dan die bij Ohlins. Althans ik gebruik enkel de 1e 2e en heel soms 3e LSC setting rest kom ik nooit.
Mooi spul dat klooien met vorken.
Ben nu wel benieuwd naar Ohlins vorken moet ik zeggen. *slingert bikemarkt aan, en gelukkig niks aanwezig
Met name omdat ik dan alsnog vaak lees dat men LSC en HSC toch ook wat slagen geeft.
Daar ben je met DVO sneller klaar in mijn beleving. (Maar misschien betekend dat wel dat de settings LSC bvb op de DVO wat minder af te stellen zijn dan die bij Ohlins. Althans ik gebruik enkel de 1e 2e en heel soms 3e LSC setting rest kom ik nooit.
Mooi spul dat klooien met vorken.
Ben nu wel benieuwd naar Ohlins vorken moet ik zeggen. *slingert bikemarkt aan, en gelukkig niks aanwezig
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2163
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Staat je fiets nog wel in de schuur?
https://youtu.be/sQqfv6QsblA
https://youtu.be/sQqfv6QsblA
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
k ben wel benieuwd naar BCPov zijn comments, hij heeft toch eerder een Druid gehad?
En idd het geel van Magura Maxxis en Deviate vloekt 3 keer met elkaar.
Kashima zou nog wel kunnen, maar dan ook de demper en dropper voor het mooi.
Enjoy!!
En idd het geel van Magura Maxxis en Deviate vloekt 3 keer met elkaar.
Kashima zou nog wel kunnen, maar dan ook de demper en dropper voor het mooi.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Tadaa, de kogel is door de kerk, de Ohlins is terug naar de Intense (meteen ook goed gebruikt dit weekeinde, vork past daar prima. Voor de Highlander heb ik op Bikemarket een licht gebruikte Cane Creek Helm mk1 vork kunnen scoren. Optisch ben ik er in elk geval alvast heel blij mee, de gloss Helm past beter als de matte RFX36 Remmen en schijven moeten nog wel op kleur gebracht worden. En ik hoop dat ik met de Helm ook vrienden kan worden op de trails. Reviews geven aan dat hij stevige rijders en stevige trails goed aan kan, en dat is nog steeds het plan.
Afstellen en inrijden staat op het programma, hij staat nog op 150mm, ga de spacer er nog uithalen voor de volle 160mm veerweg. de stuurbuis is een beetje kort, ik zoek nog een 40mm of zo stuurpen met een lage stack en 35mm klemming. Erste kandidaat is een Defy an Of ik ga retro en monteer mijn oude Race Face Diabolous, die past alvast.
Enjoy!!
Afstellen en inrijden staat op het programma, hij staat nog op 150mm, ga de spacer er nog uithalen voor de volle 160mm veerweg. de stuurbuis is een beetje kort, ik zoek nog een 40mm of zo stuurpen met een lage stack en 35mm klemming. Erste kandidaat is een Defy an Of ik ga retro en monteer mijn oude Race Face Diabolous, die past alvast.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Ik vind hem super staan, al draait het uiteindelijk om de performance
Is een Helm Air, een lucht vork dus. Gebruikt gekocht voor een nette prijs, kun je niet kieskeurig zijn.
Heb er vertrouwen in, weet niet of ik echt een coil zou willen, Lars had een coil in zijn Banshee meen ik.
Enjoy!!
Is een Helm Air, een lucht vork dus. Gebruikt gekocht voor een nette prijs, kun je niet kieskeurig zijn.
Heb er vertrouwen in, weet niet of ik echt een coil zou willen, Lars had een coil in zijn Banshee meen ik.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"