Deviate Highlander "There can be only One"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik heb de 140mm link genomen ja. Lijkt mij voorlopig wel effe genoeg.
Ik heb wel een ander shock nodig want de Topaz vanuit de Hightower past niet, die is 20mm te kort.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

De demper maat is een gangbare Is 210x55mm, is best veel keus in.

Zoek je een lucht demper, nog een keer een DVO? Als je je niet druk maakt over het gewicht, Ik vond mijn Highlander erg fijn rijden met de Kitsuma coil demper. Ik heb er intussen een CCDB luchtdemper in maar nog geen trails op gereden om iets te zeggen over wat het doet voor het rijgedrag.

Hoe draait jouw idler trouwens, levert Deviate nog steeds af met de dubbele afdichtingen in de spider?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ja de idler is nog steeds met dubbele afdichtingen uitgevoerd.
Nu nieuw draait ie niet vrij uit maar als ik de berichten in de clan lees moet dat los komen naarmate je er mee fietst.
We zullen zien.
Is wel een iets ander constructie als bij jou, het smeerpunt is verplaatst naar de zijkant.

Afbeelding

Voor de demper heb ik Ohlins piggyback coil demper van een Duitser over genomen op Bikemarkt.
Die wil ik eerst maar es gaan proberen. Nog nooit met een coil gereden dus...
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Jefro98 schreef: di 25 januari 2022, 07:52 Ja de idler is nog steeds met dubbele afdichtingen uitgevoerd.
Deviate houden vast aan hun idee, mooi.
Jefro98 schreef: di 25 januari 2022, 07:52 Voor de demper heb ik Ohlins piggyback coil demper van een Duitser over genomen op Bikemarkt.
Mijn hele frame en demper komen ook van Bikemarkt. Ohlins coil is mooie vondst, chique demper.
En hij past qua karakter en kleuren ook prima bij het frame schat ik, net als mijn Kitsuma trouwens.

De 140mm link van de Highlander is wat minder progressief door de veerweg vergeleken met de 150mm. En ik heb veel gelezen over hoe progressieve veer systemen het meeste halen uit de van zichzelf lineaire actie van een coil veer. Dat gezegd, ik weet zeker dat ik mijn 140mm veerweg zeer regelmatig volledig aangesproken heb dit jaar, en ook de 160mm voorop.
En het ging de Highlandr heel goed af, de bike gaf me alle vertrouwen op uitdagende trails. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik (te) snel door de veerweg zou gaan. Ook geen onbalans tussen de luchtvork voor en de coil achter. "Aachter-zachter" is qua geomtrie wel de veilige kant om te beginnen, het geeft geen vertouwen als je bike "voorover" duikt.

Het kriebelt wel om 150mm eens te proberen in een volgende trip naar Finale ..... ik grijp elke smoes aan om terug te gaan :winkie:

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Volgende week Dutch Day @ Les Gets en als opwarmertje eerst een paar dagen Aosta. Zin in !! :winkie:

Afbeelding

De Highlander in de Alpen set-up met de Coil demper en de V4 remmen er weer op,
Afbeelding

Wordt de eerste serieuze vuurdoop voor de Fox36 Grip2 voorop ipv de CC Helm vorig jaar
De voorkant is is echt wel hoger in deze build, zou goed moeten zijn als het steil bergaf gaat, ik ben benieuwd.Afbeelding

Want ook een (breder) One-up stuur, zachtere grips, en de GX derrie met kabel doet minder pijn op de rotsen .
Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Enjoy!!!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Tot zondag en veel plezier in de vallei. :bier:
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zit er compatible uit 8)
Die Fox maakt het nog dikker, een Ohlins zou het helemaal afmaken.
Wissel je de remmen nou ook afhankelijk waar je rijdt of laat je ze er nu op?
In Aosta lift of ga/moet je ook klimmen?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@TSTM dat gaat zeker lukken 8)

@Dice tot zondag en jullie ook veel plezier zaterdag :bier:

@Jamis D ik heb de build aan NL Aangepast omdat ik 6 maanden niet de bergen zou zien,

Heb nog plannen voor Finale in October dus voorlopig blijft hij zo. :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Een plaatje! :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hmmm ik zie net dat ik helemaal geen foto's van de Alpen trip heb gepost, edit: hier mijn huidige wallpaper op de werk PC

Afbeelding

Vandaag was ik bij Michiel/Suravida van Project XII in Wijchen en hij lokte me met een rondje Mook dus de Highlander meegenomen. last minute toch naar Reichswald bij Milsbeek gegaan en daar de lijntjes verkend. Moooi gebied, veel mogelijkheden en heerlijk rustig in vergelijking met Nijmegen even verderop. De Highlander deed het prima zowel omhoog als naar beneden, de Assegaai achter was wat overkill, maar och. En helaas ging de zon al weer aardig snel onder. Ik ga hier zeker nog eens terugkomen, smaakt naar meer

Enjoy!!

Highlander in de granny gear aan het einde van een steil klimmetje
Afbeelding

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Waarom verkoop je niet je hele wagenpark?

Die Deviant lijkt wel echt je go-to bike.

Doet alles en kan alles.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Heerlijk topic en prachtige bike!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Thanks dressed4success
maverick76 schreef: ma 31 oktober 2022, 11:21 Waarom verkoop je niet je hele wagenpark?
Ik wil je wel een voorstel sturen :winkie:

En iets serieuzer, in Reichswald is de Highlander OK, maar op strakke NL routes krijg ik wel dikke poten van Assegaais voor en achter

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zeg andere wielset erbij en de rest de deur uit. Heeft Maverick weer wat leuks om aan te schaffen. :winkie: (Sowieso was het niet grappig hoe makkelijk jij omhoog trapt op je enduro bak terwijl ik op mijn lichtvoetige ultieme XC machine moest afstappen. :~ )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie