Deviate Highlander "There can be only One"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

There can be only One

Update 25 juni 2022, en weer klaar voor de Alpen, Aosta/ Les Gets here we come
Afbeelding

****************************************************************************************************

Update 12 December, HIghlander goes XC/DC meer op blz 15
Afbeelding

****************************************************************************************

Update 20 juli, stuurpen, banden, zadel, meer op blz 11
Afbeelding

****************************************************************************************

Update 27 juni, Helm vork, meer op blz 9
Afbeelding

****************************************************************************************

update 2 April, meer op blz 8
Afbeelding

***************************************************************************************

Afbeelding
foto van het frame uit de advertentie, komt nog eigen foto voor

Mijn volgende build staat sinds dit weekeinde in de startblokken. Mijn Vertigo is mijn bike speciaal toegesneden op NL XC gebruik, geen halfwas pogingen meer om een allrounder te maken. En met de hoop dat de Alpen en Winterberg deze zomer weer in beeld komen wil ik een bike bouwen die vooral ook meer reserves heeft op de big days. En dan daarmee ook de zwarte lijnen rijden, zonder dat het een 160/170 mm slagschip wordt, ik ga nog steeds ook omhoog peddelen soms. En het is dus een Deviate Highlander geworden.

Het is een "high pivot" ontwerp, met een ketting die omhoog over een idler pulley loopt door het hoge draaipunt. Zonder de idler zou de achtebrug je pedaal bij inveren tegen de draairichting naar achteren trekken. Dit concept betsaat als sinds de broege jaren van MTB vering, en is ook de laatste jaren te zien op World Cup downhill racers. En nu ook op trail bikes als de Highlander, de Forbidden Druid en de Actofive P-train, die zich allemaal in de tests laten zien als stabiel en capabel in de afdalingen. Ze eten de big hits voor ontbijt en voelen aan als meer veerweg dan de nominale 140mm in dit geval. de langere chainastay worden onder compressie nog langer en stabiliseren zo de bikes met toch lange reach. En ik heb goede hoop dat de coil demper nog meer controle zal geven.

Afbeelding

Ik heb eerder een paar keer met de vingerboven de bestelknop ge hangen van bijvoorbeeld Propain. Maar de levertijden liepen op naar Juli, wat nul reserve geeft voor deze zomer,. En ik zie in de Hugene toipic nu ook al vertragingen naar September. Dus terug gevallen op mijn beproefde recept en een frameset gescoord op Bikemarket. Heel licht gebruikt, eigenelijk niet gebruikt en daardoor een strakke deal, en gewoon meteen een frame in huis. Bestellen bij Deviate is ook al levering Augustus.

PS Naar goed gebruik begonnen met een teaser. Na wat eerdere versies met obsure detail foto's nu een "hints" editie.
De eerste hint wat mijn volgende bike is was al genoeg 8) Proficiat Kapitein Iglo, :-q :-q

"Who wants to live forever"

Enjoy!!

The heart of the matter:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 25 juni 2022, 22:17, 12 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Evil Offering?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Deviate Highlander?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dubbele punten voor de Kaitein :-q

There can be only one

Evil offering stond op de shortlist maar er kwam geen frame met prijs maat en kleur voorbij. Deze wel in geel en XL

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op ma 22 maart 2021, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

oops dubbele post,
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 20 maart 2021, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zat in de richting van Queen (Kingdom?) te denken, maar Highlander klinkt wel logisch. En Nol kennende zal hij wel weer iets bijzonders uitkiezen. :-q

edit: Ja dus. Dik ding! Ben benieuwd hoe de high pivot rijdt.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik kijk al meer dan een jaar naar al die bijzondere high pivot bikes, heb er een topic over lopen in "nieuws" en toen kwam deze frameset op Bikemarket in de juiste kleur. Meteen wat gaan zoeken naar de geometrie op de site van Deviate en wat blijkt, ze waren meteen actief in de chat functie. Antwoord op mijn vragen over L vs XL en air vs coil van de mannen zelf, bijna real time.

Verder zijn het Schotten, en ik heb zowel beroepsmatig als prive nogal wat bindngen met Schotland en de Schotten. Heb er ook vaker met bikes van mijn makkers gereden op ruige trails en kleine parklijnen. Het werdt dus langzaam duidelijk

"There can be only one"

En het frame is echt een absoluut juweeltje, mechanisch en ook qua afwerking beter dan mijn INtense en de oude Santa Cruz.

De verkoper is een Mechaniker. Heeft zelf de hardware van de top demper mount gedraaid en met een heat gun de stevige trhermisch gevormde onderbuis bescherming aangebracht, over de wrap tape dus het kan er ook weer af. Hij heeft een verbrijzelde elleboog opgelopen na bestellng van het frame en kan er niet meer mee rijden zoals het hoort bij dit frame, zijn loss is mijn kans. Als een soort smokkelaars bij een keline grensplaats de handover gedaan, prachtige vent en mooi contact.

Blij mee!! :bier:
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 20 maart 2021, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Goed verhaal en dit zal ook wel weer een hele dikke fiets worden. Ik ben erg benieuwd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ook erg benieuwd voor welke afmontage je zal gaan.

Ziet er veelbelovend uit.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi frame weer Nol! 8)
Ben heel benieuwd wat je van de high pivot gaat vinden.
Wordt deze ipv de Intense?
Wordt vast weer een mooie build zoals we gewend zijn. :-q
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

wat een plaatje,geniet van het opbouwen
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Daar moet je wat moois mee kunnen bouwen :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Leer mij Queen en Highlander kennen 😎

Gaaf ding Nol! Dat wordt een stoere build...!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Dank mannen,

Indedaad gaat deze de Intense wel heel erg overlappen en dus mogelijk vervangen. Vandaag 50km op de Intense gedaan en die is in de huidige set up juist wel een allrounder en met de plus banden toch ook een heel eigen karakter, dus hij gaat er niet meteen uit.

Opbouw wordt typisch Heckler, eerst maar eens er aan hangen wat ik heb en dan voelen wat werkt. 30mm carbon wielen heb ik al, met een setje "tussen" banden Wolfpack Race & Trail 2.4, en ook nog wel een stuur en pen. Draadloze dropper steek ik zo over van de Vertigo. Vork is nog een kwestie, Ohlins uit de Intense halen of iets nieuws. Helm of Diamond staan op de shortlist

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 20 maart 2021, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Er gaat iets mis, helft van mijn posts gaat meteen dubbel

Deze dan maar voor Kudos aan de kapitein, hats off to you :-q

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie