Deviate Highlander "There can be only One"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jurf schreef: vr 6 augustus 2021, 22:25
Heckler40 schreef: vr 6 augustus 2021, 19:40 Maar dan deze week. Ik maak terug in NL een avondritje op mijn ACV met zijn NL set-up. Het weekeinde voor Solden deed ik op deze bike de vaste zondag ochtend ronde nog. In dezelfde set-up waar ik al 2 of is het 3? jaar gewoon lekker op zit. Welnu, verbazing, deze bike voelde echt heel onwennig. Het zadel hoog, het stuur laag en ver weg, de zit heel uitgestrekt. Maar ik heb sinds die rit voor de trip niets aan de set-up veranderd. BIjzonder. En ik denk dat het de overstap is van de Highlander die dit gevoel ingeeft.
Nee.
Dit heeft niks met je fiets te maken.
Dit is gewoon het effect van weer fietsen in nederland wetende hoe goed het daarbuiten kan zijn.
je hele lijf en onbewuste zit gewoon in de ontkenningsfase dat omhoog trappen ipv een lift betekent en dalen extreem relatief is. :-{

Afbeelding

Sterkte de komende periode, maar we hebben alle vertrouwen dat je wel weer leert leven met "mtb" in nederland.
Ja, BTDT...duurt ongeveer 4 weken. Vooral dat zelf trappen wil maar niet wennen :(
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Nee nee kannie waar zijn Ik ga gewoon 40mm rise sturen op mijn bikes zetten

Oh shit als ik dat lees lijk ik wel echt in denial. Grrrr daar kan ik nou zo boos om worden.

En wat als ik nou gewoon binnen 4 weken terug ga naar de Alpen?

:lol: :lol: :lol: :bier:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Verhuizen ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik herken het verschijnsel wel, naast dat @Jurf ook een punt heeft :)

Ik had een Giant anthem en een reign, na een winter en voorjaar enkel op de anthem (Corona effect) ging ik voor mijn doen hard en met vertrouwen door de bocht. Na een zomer vooral op de reign in de bergen was dat gevoel weg en kwam de eerste 5 ritten ook niet terug.

Bij mij bleef de anthem vanaf toen steeds meer in de garage staan en ik reed enkel nog op de ltht.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

paulus1981 schreef: za 7 augustus 2021, 07:46 Ik herken het verschijnsel wel, naast dat @Jurf ook een punt heeft :)

Ik had een Giant anthem en een reign, na een winter en voorjaar enkel op de anthem (Corona effect) ging ik voor mijn doen hard en met vertrouwen door de bocht. Na een zomer vooral op de reign in de bergen was dat gevoel weg en kwam de eerste 5 ritten ook niet terug.

Bij mij bleef de anthem vanaf toen steeds meer in de garage staan en ik reed enkel nog op de ltht.
Ook dat is gewoon het Dutch-flatness-sucks effect.
Je kan gewoon de emotionele confrontatie met het gebrek aan hoogtemeters niet aan waardoor het hele leven saai, zoutloos en laf wordt.
Je lost het nu op met een andere prikkel, de LTHT in de hoop dat het minder wordt, maar dat gevoel blijft knagen.
:(( Nu kun je na elke trip een nieuwe fiets kopen en daarmee de nederlandse paden op, maar dat is een beetje hetzelfde als een heroïnejunk een kopje rustgevende sterremunt thee aanbieden. :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dan nog ff de nuancering, de LTHT had ik al ;-)

Zo, en nu op naar de Mottolino lift :D
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Volgende week maar even een dagje Winterberg doen om af te kicken?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

We kunnen een nieuw topic starten “praatgroep voor mannen met te weinig hoogtemeters en te veel veerweg”

Arjan je hebt PB :-q

Er is gisteren trouwens een heel positieve test van de Highlander op MTBnews.de bijgekomen
https://www.mtb-news.de/news/deviate-hi ... -140-test/

Komfotprtabel, sicher, viel laufruhe, berechenbar
Maar ook
leicht und direkt, lebhaft, gute balance, klettert sehr gut, kann es richtig krachten lassen

Zeigt der Trail bergab, geht es dann richtig los. Das Highlander dübelt souverän los, liegt satt und leise auf der Strecke. Wurzeln, Steinfelder, Sprünge? Kein Problem.

Als ik dat lees kan ik ook mijn eigen review wel in perspectief plaatsen. Dat van “klettert sehr gut” bijvoorbeeld kan ik dus niks van zeggen. Maar de rest klopt wel met mijn motivatie om deze bike te kiezen en gelukkig ook met mijn beleving tot nu toe. Met wat opmerkingen.

Alle testers besteden veel aandacht aan de high pivot achterkant van de Highlander, niet verwonderlijk trouwens. Deze laatste test schrijft wel 4-5 keer over hoe de chainstays langer worden onder inveren en het effect voor de rijder en het actief positioneren in de bike. Maar daar ben ik als eerder gezegd helemaal niet mee bezig geweest. Wat ik dag 1 al beschreef, het voelt op de Sölden trails allemaal heel natuurlijk, klopt gewoon.

Wat mijzelf eerder opgevallen is gaat met name ook over de voorkant, of het geheel zo je wilt. Het sturen van korte en lange bochten en de stabiliteit van de front end op echt ruwe en steile rots en wortel partijen. Zo heeft de voorkant op elke trail die ik reed bijna alle veerweg ook echt gebruikt. De blauwe O-ring van de Helm vork stond steevast kort onder de kroon na een afdaling. Maar niet een keer, echt never de sensatie dat de bike op de limiet was met een harde bottom out, een bijna OTB of twitch in het sturen. Ik kon nooit terug kijken en bedenken waar ik dan die O-ring zover opgeschoven had. De Highlander steekt allles weg en laat mij lekker rijden.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

paulus1981 schreef: za 7 augustus 2021, 08:41 Zo, en nu op naar de Mottolino lift :D
Nee, we zijn niet jaloers....Afbeelding


Enjoy!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heckler40 schreef: za 7 augustus 2021, 11:13 We kunnen een nieuw topic starten “praatgroep voor mannen met te weinig hoogtemeters en te veel veerweg”
:lol: *aangemeld


Ik zit nu in Spanje en moet mijzelf eerst helemaal leeg rijden voordat het enigszins leuk weer naar beneden gaat. De E-bike komt steeds meer in vizier.
paulus1981 schreef: za 7 augustus 2021, 08:41

Zo, en nu op naar de Mottolino lift :D
. :evil: :-q Geniet ervan.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

paulus1981 schreef: za 7 augustus 2021, 08:41 Zo, en nu op naar de Mottolino lift :D
aikul! :wink:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maak je niet druk, inmiddels is hij wel beneden. :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heckler40 schreef:Er is gisteren trouwens een heel positieve test van de Highlander op MTBnews.de bijgekomen
https://www.mtb-news.de/news/deviate-hi ... -140-test/
De Duitsers zijn positief over een Schotse fiets :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vandaag met Suravida aka Michiel van Project12 een rondje Zeist en Austerlitz gedaan. Alle drie de lusjes gereden en Zeist nog dubbel maar halverwege de 3e loop was de batterij van de Polar al leeg. Ik heb niet goed opgelet, maar hij gaat ook 3-4 dagen mee het hoeft niet voor elke rit of elke dag zoals mijn oude fl#t Garmin.

Een testje gedaan met voorspelbare uitkomst. Een Assegai 2.5 in MaxxGrip compound en DD casing is bloody hard work op een NL trail. Over twisty singletracks kon ik goed volgen, maar waar MIchiel zijn mooie Partient Zero op Wolfpacks liet rollen op de rechte(re) stukken moest ik daar wel flink bijtrappen. Al met al tintelen mijn benen nog na van een mooie dag op de trails, en snode plannen met Michiel besproken.

Ik heb eerder deze week ook nog een ronde Boerbos Rolde op de Vertigo gedaan. En waar ik hier schreef dat direct na de HIghlander de cokpit van mijn ACV lang en laag aanvoelde past de Vertigo of ik een paar oude pantoffels aantrok. Meteen vertrouwd en ook vlot onderweg kort na een bui. Solden Effect weg? Of toch de cockpit van de ACV eens updaten. De WP Speed 2.4 voor en achter kreeg ik trouwens voor het eerst aan het glijden, ik reed kort na een bui. In een laagje opdrogende pindakaas modder over knalharde onderlaag in bochten kwispelde het. Heel vreemd is het niet in die condities en het was ook niet vaak en goed op te vangen.

Enjoy!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 14 augustus 2021, 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heckler40 schreef: vr 13 augustus 2021, 01:48 ......en snode plannen met Michiel besproken.
The suspense is killing me. :-D
Plaats reactie