Woom OFF

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Vorige week is een Woom OFF door de brievenbus, nou ja, door de deur binnegekomen.

Afbeelding

Voor mijn zoon van 5. Eerst had hij een orbea MX30, maar dit is echt een stuk beter, veel lichter. Afgelopen weekend de route Hardenberg gefietst. Gemiddeld 12.9km/u, maar ik heb er toch van genoten :-D
Geen gezeik, mountainbike!
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Olieboer schreef: di 9 maart 2021, 22:29 Vorige week is een Woom OFF door de brievenbus, nou ja, door de deur binnegekomen.

Afbeelding

Voor mijn zoon van 5. Eerst had hij een orbea MX30, maar dit is echt een stuk beter, veel lichter. Afgelopen weekend de route Hardenberg gefietst. Gemiddeld 12.9km/u, maar ik heb er toch van genoten :-D
Mooie fiets! Ik ben voor onze kleine ook nog op zoek naar een Woom Off 4, helaas lijken ze overal uitverkocht. Heb jij (eventueel via PM) misschien nog een adresje waar ze er nog een hebben staan?

Zou je misschien ook de afstand tussen hart bottom bracket en bovenkant zadel kunnen meten? Misschien past een Woom Off 5 ook wel...
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik zal morgen even meten. Mijn zoon is 125cm lang, binnenbeenlengte weet ik niet, hij past net aan op de fiets, volgens de beshcirjving zou hij nog 3cm groter moeten groeien, maar dat gaat vanzelf. Ik heb hem bij “de kleine spaak” gekocht, maar de 4 is daar uitverkocht. De 5 nu trouwens ook, staan al 3 op de maillijst. Zijn populaire fietsen, en terecht. Erg goed doordacht, je kunt zien dat ze een MTB voor kinderen hebben gemaakt en niet gewoon een kleine MTB.
Geen gezeik, mountainbike!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nice.

Mijn jongste dochter heeft met veel plezier op een Frog en 51 gereden. wel eens waar voor naar school en vakantie maar dat mocht de pret niet drukken.
Ze is nu onderweg op een custom build Trek mt220.
Beide kunnen een aternatief zijn voor een Woom.
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Thanks voor de info en de suggesties!

Onze zoon van 5 die rijd momenteel nog op een 16" Canyon AL16, maar die is echt te klein aan het worden, onze dochter van 7 rijd op een 20" Kona Honzo 20. Het mooiste zou zijn als we een 24" fiets konden kopen voor onze dochter en de Honzo doorschuiven naar onze zoon.

Paar maanden geleden wel wat gemeten en toen leek een 24" toch nog echt een stap te groot voor haar. Als dat nu nog steeds is dan zal er een 20" bij moeten komen voor onze zoon...
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Oops 2x post :D
Laatst gewijzigd door Royka op wo 10 maart 2021, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Nice!

Ik heb voor de mijne de nieuwe Commencal Ramones 16 besteld.

Word als het goed is rond 26 maart verstuurd!
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Mooie fiets! Ik ben voor onze kleine ook nog op zoek naar een Woom Off 4, helaas lijken ze overal uitverkocht. Heb jij (eventueel via PM) misschien nog een adresje waar ze er nog een hebben staan?

Zou je misschien ook de afstand tussen hart bottom bracket en bovenkant zadel kunnen meten? Misschien past een Woom Off 5 ook wel...
Van hart BB tot aan bovenkant zadel is 47cm. Officieel is de fiets vanaf 128cm geschikt. Zoon is 125cm, ik merk wel dat de fiets iets te groot is, met name bij het manoeuvreren op het erf. Tijdens het fietsen zelf nergens last van. Als hij staat met platte voeten op de grond met z’n fiets tussen de benen raakt z’n kruis net de bovenstang.
Een hele maat overslaan is wel een uitdaging trouwens, hopelijk lukt het.
Ik heb een tijdje aangehikt tegen de aanschafprijs, maar tweedehands nog best wat waard, en als je bij Woom ook de opvolgende maat koopt krijg je gegarandeerd 40% van de nieuwprijs terug bij inruil van de oude.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Royka schreef: wo 10 maart 2021, 19:25 Nice!

Ik heb voor de mijne de nieuwe Commencal Ramones 16 besteld.

Word als het goed is rond 26 maart verstuurd!
Mooi, een downhill fiets? Of maakt Commencal tegenwoordig ook XC fietsen?
Geen gezeik, mountainbike!
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Olieboer schreef: wo 10 maart 2021, 21:48
Royka schreef: wo 10 maart 2021, 19:25 Nice!

Ik heb voor de mijne de nieuwe Commencal Ramones 16 besteld.

Word als het goed is rond 26 maart verstuurd!
Mooi, een downhill fiets? Of maakt Commencal tegenwoordig ook XC fietsen?
Neeje, gewoon een kinderfietsje

Afbeelding
free jpg pictures
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Het was een grapje, ik had hem al gegoogled. Commencal maakt toch alleen downhillfietsen en enduro's?
Ziet er wel gaaf uit!
Geen gezeik, mountainbike!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15564
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Olieboer schreef: wo 10 maart 2021, 21:48 Of maakt Commencal tegenwoordig ook XC fietsen?
Of ze het tegenwoordig nog steeds doen weet ik eigenlijk niet maar vroeger maakten zie het wel :winkie:
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik was net naar dezelfde fiets aan het kijken. Erg mooi en licht (belangrijk!). Mijn zoontje is ongeveer dezelfde lengte, ook 5 jaar. Ik was zelf aan het twijfelen tussen maat 4 en 5. Hij rijdt nu op een Specialized Hotrock 16inch mtb en een Wethepeople Seed 16 inch bmx. Denk ook dat hij die maat 4 wel kan overslaan maar of het leuker gaat rijden weet ik niet. Ik vind hem net te groot om nog die investering in de 4 te doen denk ik... Tweedehands doorverkoopwaarde zal wel erg goed zijn.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Olieboer schreef: do 11 maart 2021, 18:29 Het was een grapje, ik had hem al gegoogled. Commencal maakt toch alleen downhillfietsen en enduro's?
Ziet er wel gaaf uit!
:o

:D
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

bolio schreef: di 9 maart 2021, 22:43
Mooie fiets! Ik ben voor onze kleine ook nog op zoek naar een Woom Off 4, helaas lijken ze overal uitverkocht. Heb jij (eventueel via PM) misschien nog een adresje waar ze er nog een hebben staan?

Zou je misschien ook de afstand tussen hart bottom bracket en bovenkant zadel kunnen meten? Misschien past een Woom Off 5 ook wel...
Als je er nog een zoekt, je kan ze nog kopen via beastybikes ze hebben winkels in Frankrijk en ook eentje in Meppel, in Nl is alles uitverkocht maar je kan in Frankrijk bestellen en deze gratis naar de winkel in Nl laten sturen... dan daar halen of door laten sturen... die voor mini me komt als het goed is morgen 👍🏿
Plaats reactie