Ha, had ff geroepen! Ik heb meerdere mensen ingehaald, hoe had ik jou kunnen herkennen? En waar was het ongeveer?
Snowdon RP29 - Squishy Rustbucket | End of story
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- Meegs
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3165
- Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
- Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof
Rode Canyon van mij, paarse Canyon (vriendin, die je als eerste inhaalde)
Zij had een wit shirt aan met grijze mouwen, een groen-roze rugtas en ik een zwart shirt met zwart-blauwe rugtas.
Het was op de blauwe route op een stuk vlak pad richting het noordelijke gedeelte van de route, net bij een scherpe bocht naar links. Je was zo snel dat roepen geen zin had, kwam daarna gelijk weer een slingerpaadje. Kreeg nog een vriendelijk "dank je wel" toen ik de bocht wat ruim nam. Mijn "Graag gedaan" heb je waarschijnlijk niet meer gehoord
(en daarbij, ik ben niet zo van het roepen tijdens het fietsen) Wellicht een andere keer op een rustplaats.
Zij had een wit shirt aan met grijze mouwen, een groen-roze rugtas en ik een zwart shirt met zwart-blauwe rugtas.
Het was op de blauwe route op een stuk vlak pad richting het noordelijke gedeelte van de route, net bij een scherpe bocht naar links. Je was zo snel dat roepen geen zin had, kwam daarna gelijk weer een slingerpaadje. Kreeg nog een vriendelijk "dank je wel" toen ik de bocht wat ruim nam. Mijn "Graag gedaan" heb je waarschijnlijk niet meer gehoord
(en daarbij, ik ben niet zo van het roepen tijdens het fietsen) Wellicht een andere keer op een rustplaats.
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Dan weet ik precies waar het was, we kwamen daar net uit een stukje bos in eerst een bochtje naar beneden naar links uitlopend in een kort stukje naar rechts, waar ik je vriendin makkelijk kon inhalen omdat ze netjes aan de kant ging (Hope-naaf, bel was niet nodig ), en jou haalde ik in omdat jij ook prima de ruimte gaf. Dat bochtje kwam ik dan niet zó netjes uit omdat ik die normaal instuur vanaf de kant waar jij eventjes parkeerde
Was wel een aardig waterballet nog...
Was wel een aardig waterballet nog...
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Haha, Mr. Pipedream Moxie I presume..? Zat er dik in dat je ook hier zit - was inderdaad erg leuk, hebben jullie zondag nog een mooie tocht gemaakt?
Voor de nietsvermoedende lezer: ik was afgelopen zaterdag de Snowdon aan het uitlaten bij de nieuwe Spa-trails. DaanJ doet ongeveer 10-12 (of meer?) van die runs van 120hms naar beneden én naar boven op een stalen singlespeed met niets anders dan een 140(?) mm vork. Respect. Het zijn pittige trails, ontzettend gaaf! Wij hebben iets van 9 runs gedaan en kwamen aan bijna 1100 hms. Dat vonden we wel zat, en de concentratie werd ook wat minder... we gaan zeker terug, want we hebben nog een rekeningetje te vereffenen met wat trails...
En een filmpje... https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JkMGVVU0h3
Niet veel foto's gemaakt maar dit is de laatste afdaling van de rode route La P'tite Duchesse... Best een mindf*cker... eerste keer toch een glijpartijtje gemaakt (en kom dan nog maar eens terug boven) maar daarna wel twee keer kunnen rijden. Steiler dan je denkt. En zo hebben toch wel een aantal routes een paar interessante verrassingen!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1869
- Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
- Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb
Tof.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Gaaf man, lijkt op LHR alleen wat minder hoog.
Hoe beviel het klimmen met de Snowdon?
Hoe beviel het klimmen met de Snowdon?
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar maatje zei me dat dit in elk geval serieuzer was dan een bikepark dat hij in Oostenrijk had gedaan. Ik vind dit prima trainingsmateriaal voor de endurowedstrijdjes die ik heb gedaan. Klimmen met de Snowdon had ik al kunnen testen op Kwintelooijen, maar de klimmen hier waren langer en dat gaat gewoon prima. Relaxte zit, niet al teveel harken en dan is het gewoon heel stabiel omhoog peddelen. Die CaneCreek demper haalt de "bob" er mooi uit, precies zoals bedoeld!Jamis Diablo schreef: ↑ma 18 oktober 2021, 09:44 Gaaf man, lijkt op LHR alleen wat minder hoog.
Hoe beviel het klimmen met de Snowdon?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Pro Biker
- Berichten: 1269
- Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
- Mijn mountainbike: Star en single speed
C'est moi Zondag hebben we de vaste route van Coo gefietst. Natuurlijk technisch niet veel aan, maar een paar goede beukklimmen en erg mooi, zeker met de mist 's ochtends (en koud, 3 graden!). Het was wel erg goor, wat een modder!Kapitein Iglo schreef: ↑ma 18 oktober 2021, 08:46 Haha, Mr. Pipedream Moxie I presume..? Zat er dik in dat je ook hier zit - was inderdaad erg leuk, hebben jullie zondag nog een mooie tocht gemaakt?
Voor de nietsvermoedende lezer: ik was afgelopen zaterdag de Snowdon aan het uitlaten bij de nieuwe Spa-trails. DaanJ doet ongeveer 10-12 (of meer?) van die runs van 120hms naar beneden én naar boven op een stalen singlespeed met niets anders dan een 140(?) mm vork. Respect. Het zijn pittige trails, ontzettend gaaf! Wij hebben iets van 9 runs gedaan en kwamen aan bijna 1100 hms. Dat vonden we wel zat, en de concentratie werd ook wat minder... we gaan zeker terug, want we hebben nog een rekeningetje te vereffenen met wat trails...
Na de posts in het België forum had ik bij Spa eigenljik veel simpeler trails verwacht, maar ik ben ook positief verrast. Omdat ze behoorlijk nat waren dit weekend, zat er best veel uitdaging in alles vloeiend te rijden, zeker omdat het spekgladde wortelgehalte soms best hoog was. Wel jammer dat je steeds via dezelfde klim omhoog moet, dat heb je na een paar keer wel gezien. Valt wel weer mee dat de klim niet steil is, dus op zich ben je met vrij weinig moeite weer boven. Zeker leuk om nog een keer terug te gaan inderdaad!
Het is vind ik leuk oefenterrein voor LHR. Inderdaad minder hoog, de trails bij de hoge rivieren zijn een stukje langer, hebben veel meer steilere stukken erin zitten, en zijn vaak ook rotsiger en gewoon moeilijker. Plus je kunt daar natuurlijk een mooie tocht fietsen en allemaal verschillende trails en klimmen incorporeren, wat voor mij veel meer de 'echte' mountainbike- en natuurbeleving geeft. Dus die hebben zeker mijn voorkeur qua legale trails, maar Spa is wel een stuk sneller bereikbaar voor een dagtrip.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 276
- Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
- Mijn mountainbike: Giant Trance
En hier die andere fietser
Vond Spa trails wel uitdagend, gladde ondergrond, off camber en het onvoorspelbare. Rood en zwart zag ik eigenlijk geen verschil.
On topic: Iglo en de Snowdon waren in hun element. Alleen nog een houthakkersvest en dan springt die de volgende keer van die hertogin exit
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Dát... is slechts een enkeling gegeven. Maar als ik die bril nou voortaan achterop mijn helm doe, wordt het misschien wel watemeel schreef: ↑ma 18 oktober 2021, 12:23En hier die andere fietser
Vond Spa trails wel uitdagend, gladde ondergrond, off camber en het onvoorspelbare. Rood en zwart zag ik eigenlijk geen verschil.
On topic: Iglo en de Snowdon waren in hun element. Alleen nog een houthakkersvest en dan springt die de volgende keer van die hertogin exit
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Tijd voor een kleine update. Noodgedwongen eigenlijk, want de CC DBAir IL had al een tijdje last van een soort "klonk" bij het uitveren. Dat was met name voelbaar in het stuur, en leek uit de bushings te komen. Dus aardig wat moeite gedaan om aan reserve bushings te komen, wat bij CC nog een aardig zoekwerkje kan zijn als je niet exact weet uit welk bouwjaar je demper is. En aangezien de mijne een tweedehands omgebouwde Inline is, heb je zomaar de verkeerde diameter bushing te pakken. Maar, uiteindelijk gelukt dankzij de "rider engagement representative" van Cane Creek (ja die bestaat en ze is heel aardig) en de bushings erin geperst met een tooltje van MacReal, wat nog een leuk tochtje opleverde.
Maar - "klonk" bleef. Nergens speling. Lag ook niet aan het balhoofd. Voorzichtige conclusie was toch dat het ín de demper niet goed zat. Even gecheckt wat een service kost, en dan ben je toch al gauw 200,- verder. Bijna de helft van een nieuwe. Dus, besloten om nog even door te rijden en te kijken of het aanhield. Vervolgens was ik na een rit en een bunnyhopsessie opeens 120 psi kwijt. Opgepompt, misschien kwam het door kou? Tenslotte was het de eerste keer vorst sinds ik 'm had. Keertje gereden en gehopt, ging goed. Maar, na de laatste keer toch weer niet. Weer de lucht eruit.
Het is een gave demper, maar er is meer in de markt en Bike24 had voor een wel zeer redelijke prijs een 200x57 model liggen. Daar kon je een CC nog geen twee keer voor servicen...
Dus besteld en dit is 'm geworden:
Op basis van wat reviews meteen maar wat spacers erin gedaan, wat gaat dat makkelijk zeg. Sowieso staan alle manuals en tuning guides van DVO gewoon online.
En de hardware laat zich ook supermakkelijk (met de hand!) installeren... dat was bij de CC niet bepaald het geval. Dus, zojuist meteen maar erin gezet:
Ja, crappy iphone pic in een te koude en te donkere garage... maar het past en hij spreekt boterzacht aan, geen klonk meer te bekennen (gelukkig!). Het zal de oplettende lezer niet zijn ontgaan dat er een bidonhouder ontbreekt, nu (jubel ). Die past niet meer met de piggyback, maar er zal wat voor in de plaats komen (in de zomer is dat pas nodig). Nu nog wat verzinnen op vloekende groen. Gootsteenontstopper, anyone...?
Oh, het plan is overigens wel om de CC te laten servicen. Dan heb ik óf een goede reserve, óf hij gaat in de verkoop. Zien we wel weer, want ook dat is een hele fijne demper. Moet-ie wel normaal doen.
Maar - "klonk" bleef. Nergens speling. Lag ook niet aan het balhoofd. Voorzichtige conclusie was toch dat het ín de demper niet goed zat. Even gecheckt wat een service kost, en dan ben je toch al gauw 200,- verder. Bijna de helft van een nieuwe. Dus, besloten om nog even door te rijden en te kijken of het aanhield. Vervolgens was ik na een rit en een bunnyhopsessie opeens 120 psi kwijt. Opgepompt, misschien kwam het door kou? Tenslotte was het de eerste keer vorst sinds ik 'm had. Keertje gereden en gehopt, ging goed. Maar, na de laatste keer toch weer niet. Weer de lucht eruit.
Het is een gave demper, maar er is meer in de markt en Bike24 had voor een wel zeer redelijke prijs een 200x57 model liggen. Daar kon je een CC nog geen twee keer voor servicen...
Dus besteld en dit is 'm geworden:
Op basis van wat reviews meteen maar wat spacers erin gedaan, wat gaat dat makkelijk zeg. Sowieso staan alle manuals en tuning guides van DVO gewoon online.
En de hardware laat zich ook supermakkelijk (met de hand!) installeren... dat was bij de CC niet bepaald het geval. Dus, zojuist meteen maar erin gezet:
Ja, crappy iphone pic in een te koude en te donkere garage... maar het past en hij spreekt boterzacht aan, geen klonk meer te bekennen (gelukkig!). Het zal de oplettende lezer niet zijn ontgaan dat er een bidonhouder ontbreekt, nu (jubel ). Die past niet meer met de piggyback, maar er zal wat voor in de plaats komen (in de zomer is dat pas nodig). Nu nog wat verzinnen op vloekende groen. Gootsteenontstopper, anyone...?
Oh, het plan is overigens wel om de CC te laten servicen. Dan heb ik óf een goede reserve, óf hij gaat in de verkoop. Zien we wel weer, want ook dat is een hele fijne demper. Moet-ie wel normaal doen.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7